Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4862 Vastauksia
  • 1060048 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1110 : 17.02.2019, 19:43:06 »
Et pääse vääntämään kättä. Kun laitat latausjohdon kiinni ja toisen pään seinään, niin suorakäynnistys toimii. Samoin toimii myös ajastin. Tuo sama ominaisuus on myös minun autossa eli autossa on ns. ajonaikanen webasto. Roikka seinässä vastaa taas lohkolämmitin ominaisuutta. Älä kysy miksi tämä näin toimii. Olisihan se kiva että auto lämpiäisi ilman roikkaa seinässä. Webasto on siellä apukuljettajan eturenkaan lokarin sisällä.

Edit: Kyselin ongelmasta Volvon huollosta, mutta olivat sen verran hölmistyneen näköisiä että päätin paeta takavasemmalle. Odottelen hetkisen, jos ne toipuvat järkytyksestä.


No voi p...se. Kiitos vastauksesta. Milläs pirulla tuon laitat sitten käymään jostain missä ei sähköä ole ja pakkasta meilläpäin helposti joskus -35 C. Hiukan ihmettelen, kun manuaalia luin, niin sieltä sai sellaisen käsityksen että p.ainelämmitin toimisi ilman lataustakin? Ja jossain noissa oli olevinaan kaukokäynnisteinen lämmitin, lieneekö sekin sitten vain sellainen että toimii kun on piuhan päässä?

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1111 : 17.02.2019, 20:07:14 »
Et pääse vääntämään kättä. Kun laitat latausjohdon kiinni ja toisen pään seinään, niin suorakäynnistys toimii. Samoin toimii myös ajastin. Tuo sama ominaisuus on myös minun autossa eli autossa on ns. ajonaikanen webasto. Roikka seinässä vastaa taas lohkolämmitin ominaisuutta. Älä kysy miksi tämä näin toimii. Olisihan se kiva että auto lämpiäisi ilman roikkaa seinässä. Webasto on siellä apukuljettajan eturenkaan lokarin sisällä.

Edit: Kyselin ongelmasta Volvon huollosta, mutta olivat sen verran hölmistyneen näköisiä että päätin paeta takavasemmalle. Odottelen hetkisen, jos ne toipuvat järkytyksestä.

Tua noin, kyllä mulla toimii ihan missä vaan webasto. Ilman mitää johtoja.. Auto 2014 ja hollannista.
V60 D6

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1918
  • S60 T6 AWD -11
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1112 : 17.02.2019, 20:07:38 »
Lukekaa koko tämä ketju, jos oikein ymmärsin vaatii jonkun suomi ohjelman tuo polttoainelämmitin.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1113 : 17.02.2019, 20:13:56 »
Lukekaa koko tämä ketju, jos oikein ymmärsin vaatii jonkun suomi ohjelman tuo polttoainelämmitin.

Juu, en vielä löytänyt tuota "suomi-ohjelmaa" käsittelevää kohtaa, mutta pitää kahlata läpi tämä ketju. Muistelen siitä joskus jotain lukeneeni aiemmin.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1114 : 17.02.2019, 20:18:29 »
Et pääse vääntämään kättä. Kun laitat latausjohdon kiinni ja toisen pään seinään, niin suorakäynnistys toimii. Samoin toimii myös ajastin. Tuo sama ominaisuus on myös minun autossa eli autossa on ns. ajonaikanen webasto. Roikka seinässä vastaa taas lohkolämmitin ominaisuutta. Älä kysy miksi tämä näin toimii. Olisihan se kiva että auto lämpiäisi ilman roikkaa seinässä. Webasto on siellä apukuljettajan eturenkaan lokarin sisällä.

Edit: Kyselin ongelmasta Volvon huollosta, mutta olivat sen verran hölmistyneen näköisiä että päätin paeta takavasemmalle. Odottelen hetkisen, jos ne toipuvat järkytyksestä.
Polttoainelämmitin toimii ilman piuhaa, piuhan kanssa, ajon aikana ja parkissa. Sitä en tiedä tarviiko hollannintuontiin tehdä joku ohjelmointi.
1. Jos auto on piuhan päässä ja tulee sähköä, niin saat lämmitettyä pelkät sisätilat. Mittariston valikosta pitää silloin olla valittuna auto sisätiloissa. Tämä ei lämmitä moottoria mutta lämmittää sisätilat esim. aamuisin jolloin ollaan vielä muutamia asteita plussalla. Tällöin ei tarvitse hypätä viileeseen autoon, ja ajamaan pääsee pelkällä sähköllä 8)

2. Jos auto on piuhan päässä ja tulee sähköä, niin Webastoa käyttäessä mittariston valikosta pitää silloin olla valittuna auto ulkona valinta. Tätä olen itse käyttänyt, kun lämpötila menee alle +5°C ja haluaa ajella pelkällä sähköllä. Webaston olen sammuttanut manuaalisesti ajon aikana.

Pelkällä sähköllä (Ja Webastolla) ajelu onnistuu noin -10°C. Sen yli kun menee, niin automatiikka haluaa käynnistää moottorin.
Niin ja se muistutukseksi, että jos auto on latauksessa ja tolppaan ei tule sähköä, niin Webasto ei käynnisty. Tehdas sen jostain syystä on halunnut näin. Itselle tuo ei ollut koskaan "ongelma", kun oli sellaiset tolpat käytöstä mistä oikeasti tuli sähköä :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1115 : 17.02.2019, 20:20:24 »
Juu, en vielä löytänyt tuota "suomi-ohjelmaa" käsittelevää kohtaa, mutta pitää kahlata läpi tämä ketju. Muistelen siitä joskus jotain lukeneeni aiemmin.

Mun auto ei oo suomessa käyny viä kertaakaan huollossa, mut en silti osaa kans noista suomi jutuista mitää sanoo. Käynnistyykö avaimella, tai onko puhelin ohjaus?  Kaukosäätimen valonappi pohjaan niin että valot vilkkuu 5x pitäs käynnistää se. Voc appia käytän ite.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2019, 20:25:27 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1116 : 17.02.2019, 22:02:27 »
Lukekaa koko tämä ketju, jos oikein ymmärsin vaatii jonkun suomi ohjelman tuo polttoainelämmitin.

Tätä yritin juurikin Volvolta kysellä, mutta menivät ihan lukkoon. Minulla suorakäynnistys ilman sähköä ei käynnistä webastoa. Kun johto on kiinni, niin "Suorakäynnistys" -tekstin kohtaan tulee "Pysäytä" -teksti ja lämmitin käynnistyy. Kieltämättä mielenkiintoista käynnistää auto -30 asteen pakkasessa ja miettiä että mitä ne ovat miettineet kun tällaisen ominaisuuden ovat päättänee rakentaa.

Ajan jonnin verran matka-ajoa ja olisihan tuo taukolämmitys kiva juttu kun käy matkalla kahvilla....
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1117 : 17.02.2019, 22:05:31 »
Mun auto ei oo suomessa käyny viä kertaakaan huollossa, mut en silti osaa kans noista suomi jutuista mitää sanoo. Käynnistyykö avaimella, tai onko puhelin ohjaus?  Kaukosäätimen valonappi pohjaan niin että valot vilkkuu 5x pitäs käynnistää se. Voc appia käytän ite.

Kaikissa autoissa ei ole Volvo On Call -ominaisuutta. Kaukosäätimen valonappi on myös lisäominaisuus, ei vakiovaruste. Seuraavalla kerralla olen myös itse tarkempi mitä ominaisuuksia autossa todella on.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1118 : 17.02.2019, 22:24:24 »
Hollannin autot vaatii ohjelmoinnin, että toimii. Sama juttu kaukosäätimessä, pitää ohjelmoida erikseen jos haluaa valonapista webaston toimivaksi. Se, miten tuo suomisopeutus toteutetaan on minulle täysin utopiaa, myyjäliike hoiti homman kun reklamoin webaston toimimattomuudesta.

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1119 : 18.02.2019, 10:53:40 »
Oletteko jotenkin suojannut tuota latausjohdon latausluukkua latauksen aikana lumi/vesisateen takia?
Itseä vähän epäilyttää kun sinne sade niin vapaasti pääsee lorottelemaan.
Volvo XC60 T8 2018

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1120 : 18.02.2019, 11:08:47 »
Siinähän on kumitötsä vakiona joka laitetaan paikoilleen kun latausjohto ei ole paikoillaan. Vai tarkoititko jotain muuta?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1121 : 18.02.2019, 11:24:56 »
Siinähän on kumitötsä vakiona joka laitetaan paikoilleen kun latausjohto ei ole paikoillaan. Vai tarkoititko jotain muuta?
Oletteko jotenkin suojannut tuota latausjohdon latausluukkua latauksen aikana lumi/vesisateen takia?
Itseä vähän epäilyttää kun sinne sade niin vapaasti pääsee lorottelemaan.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1122 : 18.02.2019, 11:29:37 »
Tarkoitin latauksen aikana. Tuosta kumitötsästä vähän. Minulla tuo kumitötsä on latausjohdossa kiinni. Pitäisikö se siis irrottaa ja laittaa tulpaksi kun lähtee ajoon?
Volvo XC60 T8 2018

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1123 : 18.02.2019, 11:37:29 »
Autossa pitäisi olla oma kumitötsä. Omastakin kyllä puuttui kun auton sain, kävin marmorilta uuden.

Ja vastauksena alkuperäiseen kysymykseen, enpä ole suojannut. Eiköhän ne Volvolla ole miettiny että toimii as is.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1124 : 18.02.2019, 12:28:25 »
^---- ja sama kuvina:


 

RallyBaron  Samppasport