Elekma  Autoracing

Metsästys

  • 719 Vastauksia
  • 177906 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Metsästys
« Vastaus #150 : 16.09.2012, 18:37:00 »


(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mikä tuon Burriksen malli on?

Tyytyväinen?

Oma kiikari teki nyt ekan kerran sen, että ei kestäny peräluukkukyytiä alumiinisalkussa  :idiot2:
Tekeepä vielä kerran sen että osumapiste siirtyy ilman suurempia kolhuja niin se lähtee vaihtoon.

Tuollasia oon katellu:
Burris Fullfield E1 4.5-14x42, Ballistic E1
Leupold VX-1 4-12x40
Redfield Revolution 4-12X40

Leuppari ja Redfield vissiin melkolailla sama putki, mutta Redfieldi edullisempi.
Burriksesta ei kokemuksia, Leupoldista sen verran että kestää aika paljon kovaakin käsittelyä.
Volvoton

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Metsästys
« Vastaus #151 : 16.09.2012, 20:03:57 »
Ilmaisempa nyt mielipiteeni pyssyjen kiikareiden kohtelusta. Miten te niitä tussareita käsittelette, että pitää kuletella alumiinisalkuissa, tms??

Itellä aina perus asepussi käytössä, ohut kankainenkin vielä. En ole kuljetuksessa onnistunu niin paljoa hyppyyttämään, että menis sen takia osumapiste minne sattuu. Mielestäni se esim. 308:sta ampuessa tuleva rekyyli on sen verta kova, että ei ainakaa minun Volvon kyydissä aivan hevillä vastaavaa tule. Olen monesti ihmetelly mielessäni, kun ampumaradalla olen sivusta seurannut, että arvokkaat pyssyt taitaa olla posliinia käsittelystä päätellen. Eikö niitten pitäs kestää / pysyä paikallaan ilman superpehmustettuja salkkujakin? Tai sitten noilla hinnat alkaen -kalustolla harrastaessa on vain tulut se suurin osumapisteen siirtyminen sieltä pyssyn takaa, tai patruunan vaihdoksesta, ei kalustosta (pois lukien nyt käytössä oleva erätukun putki joka vaeltelee).

Olen tässä katellu pitkällä takuulla olevia laatumerkkejä käytettynä tuon erätukun putken korvikkeeksi. Pitääkö ostaa semmonen alumiinisalkkukin, sekä pumpulisormikkaat, jos parempilaatusen kiikarin hankkii tuon hinnatalkaen 308 Tikan päälle? Vai pitääkö suosiolla ostaa taas joku laatumerkin halpamalli, jota voi ohuemmastikkin topatussa asepussissa kuletella?

Nimimerkillä talossa 80-luvun alusta vanhin kivääri, eikä ole liikoja varottu, perus huolellisuus vain ku autoon pakkaa, tai ettei tahalleen kolhi, ja hyvin pelittää.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Metsästys
« Vastaus #152 : 16.09.2012, 20:29:18 »
Mikä tuon Burriksen malli on?

Tyytyväinen?

Oma kiikari teki nyt ekan kerran sen, että ei kestäny peräluukkukyytiä alumiinisalkussa  :idiot2:
Tekeepä vielä kerran sen että osumapiste siirtyy ilman suurempia kolhuja niin se lähtee vaihtoon.

Tuollasia oon katellu:
Burris Fullfield E1 4.5-14x42, Ballistic E1
Leupold VX-1 4-12x40
Redfield Revolution 4-12X40

Leuppari ja Redfield vissiin melkolailla sama putki, mutta Redfieldi edullisempi.
Burriksesta ei kokemuksia, Leupoldista sen verran että kestää aika paljon kovaakin käsittelyä.

Burris Fulfield E1 3-9x42. Tuommonen halpis räpsyhän tuo on, mutta ihan ok omissa hommissani ollut eli linnun metästyksessä. Suurennosta saisi olla enemmän vaan. Pysyy kohdallaan. Säätötornien napsut on kyllä sen verran epämääräiset, että meinaa joskus raivostuttaa. Tulee napsuteltua jonkin verran kun aloitin lataamaan panokset itse ja aina kun löytyy parempi latinki niin säädän kiikarin sille. Olen katsellut Meoptaa tuon korvaajaksi ensi syksyksi. Lähinnä sen takia tekisi mieli vaihtaa, koska sitä suurennosta saisi olla. Meoptan meopro olisi aika huokean hintainen, mutta en ole sellaista päässyt vielä hypistelemään kun eivät paikalliseen kauppaan näy saavan niitä hommattua.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Metsästys
« Vastaus #153 : 17.09.2012, 08:58:51 »
Ostin ton Leupoldin (VX2 3-9x50) Varustenetistä pari vuotta sitten. Makso reilu 400€ Oon olut tyytyväinen.
Mun käytössä (hirvi- ja peurajahdeissa) ei ainakaan tarvitse suurempaa suurennosta, yleensä pidän sitä 3:lla. Täällä etelä-Suomessa ei oikeen ole pidempiä aakeita paikkoja jossa joutuis yrittää kauempaa, jänkhä on sitten eri juttu.
Sitten kunnon jalat (optilocit itellä), niin pysyy kiikari hollillaan.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Metsästys
« Vastaus #154 : 19.09.2012, 17:58:08 »
Ilmaisempa nyt mielipiteeni pyssyjen kiikareiden kohtelusta. Miten te niitä tussareita käsittelette, että pitää kuletella alumiinisalkuissa, tms??

Itellä aina perus asepussi käytössä, ohut kankainenkin vielä. En ole kuljetuksessa onnistunu niin paljoa hyppyyttämään, että menis sen takia osumapiste minne sattuu. Mielestäni se esim. 308:sta ampuessa tuleva rekyyli on sen verta kova, että ei ainakaa minun Volvon kyydissä aivan hevillä vastaavaa tule. Olen monesti ihmetelly mielessäni, kun ampumaradalla olen sivusta seurannut, että arvokkaat pyssyt taitaa olla posliinia käsittelystä päätellen. Eikö niitten pitäs kestää / pysyä paikallaan ilman superpehmustettuja salkkujakin? Tai sitten noilla hinnat alkaen -kalustolla harrastaessa on vain tulut se suurin osumapisteen siirtyminen sieltä pyssyn takaa, tai patruunan vaihdoksesta, ei kalustosta (pois lukien nyt käytössä oleva erätukun putki joka vaeltelee).

Olen tässä katellu pitkällä takuulla olevia laatumerkkejä käytettynä tuon erätukun putken korvikkeeksi. Pitääkö ostaa semmonen alumiinisalkkukin, sekä pumpulisormikkaat, jos parempilaatusen kiikarin hankkii tuon hinnatalkaen 308 Tikan päälle? Vai pitääkö suosiolla ostaa taas joku laatumerkin halpamalli, jota voi ohuemmastikkin topatussa asepussissa kuletella?

Nimimerkillä talossa 80-luvun alusta vanhin kivääri, eikä ole liikoja varottu, perus huolellisuus vain ku autoon pakkaa, tai ettei tahalleen kolhi, ja hyvin pelittää.

Kun sattui tuossa viimesyksynä olemaan tarjouksessa alumiininen asesalkku, hintaakin kaikki 40e niin hankin sellasen.
En käytä kivääriä kun lintuhommissa (.222rem) niin aikalailla tärkeetä se vaan on että vie sinne minne on kohdistettu.
Jos tuolla salkulla voi eliminoida sen yhden töytäisyn, mikä kiikarin osumapistettä siirtää niin hyvä niin.
Volvoton

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Metsästys
« Vastaus #155 : 19.09.2012, 18:42:31 »
Lauantai aamuna lähtö Salla/Vilmankairan alueelle viikoksi.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3323
  • Nonnih!
Vs: Metsästys
« Vastaus #156 : 19.09.2012, 23:19:55 »
Mulla kans hirvikivääri kulkee perus asepussissa ja kiikari on varmasti kolahellu monesti ainaki hirvilavalle noustessa/alas tullessa. Vielä ei silti ole ykskään ammuttavaksi tullu hirvi jatkanu juoksuaan eli kiikari on pysyny kohillaan. Käytössä 30-06 remington ja kiikarin merkkiä en muista mutta ei kovin kallis.
Samasa seurasa on pari ukkoa joila on tyyliin joka syksy uudet pelit ja vehkeet jotka sitten pienestä tärähyksestä pitää kohistaa uudelleen kuhan ovat ensin raanakon saanee metästä pois.
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

s73

  • Vieras
Vs: Metsästys
« Vastaus #157 : 20.09.2012, 16:13:39 »
Päev! Täältä jostakin, kova tuuli haittaa metsästystä, eilen näkyi teeriä ja pyitä , tänään ei nähty mitään. Toivottavasti huomenna alkaisi tapahtua, sunnuntaina pois.

Poissa nakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Metsästys
« Vastaus #158 : 21.09.2012, 18:36:01 »
aamulla saatiin saaliiksi jänis,ensimmäinen meidän ajokoiralta ammuttu :).ja tietysti siinä kun jänistä suolistettiin niin samaa jälkeä pitkin niitä tuli myös toinen,tämä jäi kuitenkin ampumatta kun oli jo haulikon panokset taskussa :D

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: Metsästys
« Vastaus #159 : 22.09.2012, 04:16:26 »
aamulla saatiin saaliiksi jänis,ensimmäinen meidän ajokoiralta ammuttu :).ja tietysti siinä kun jänistä suolistettiin niin samaa jälkeä pitkin niitä tuli myös toinen,tämä jäi kuitenkin ampumatta kun oli jo haulikon panokset taskussa :D

Aina laittaa ase valmiiksi ettei noin käy  ;)  ite kans oppinut kantapäänkautta  :D

Nyt aamulla kun kurvaan rekan pihaan niin meikäpoika lähtee katteleen mettoja  :pomo:
v70 D5R

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Metsästys
« Vastaus #160 : 22.09.2012, 07:02:01 »
Aina laittaa ase valmiiksi ettei noin käy  ;)  ite kans oppinut kantapäänkautta  :D

Ja uskallappas käydä metällä sipalla ilman asetta!  ;)
Volvoton

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Metsästys
« Vastaus #161 : 22.09.2012, 19:32:45 »
Ei sotkeutunu Baikalin piiput tänään Qsamon maisemissa. Teeriä ihan hyvin näky, joskin yksittäisiä, ei poikueita. Mutta lähtivät liian kaukaa... Riekkoja ois ollu hollilla, parikin pesuetta, mutta ovat  nuilla mailla rauhotettuja, missä ite tulee liikuskeltua. Mietiskelin myös kiväärin mukaan ottamista, mutta onneksi ei tullu otettua, maasta lähtivät kaikki, ei ois 308:n piippujakaa tarvinnu sotkea. Muuten oli ilmojen puolesta makia keli, joskin sen perinteisen metsopitoisen kuusikon tilalta löyty iso uusi hakkuuaukko :nohnoh

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: Metsästys
« Vastaus #162 : 23.09.2012, 19:54:56 »
Oli lintuja mutta ei sattunut kohille. Metot puussa ja tuttujen vanhus(koira) ei saanut vainua niistä  :-[
Yhtä koppeloa se pääs haukkuun tosi mahtavasti  8) mutta se on rauhoitettu ja hyvä niin.
Riittää myöhemminkin lintuja  :nälkä: Ammuttiin sopivasti ohi ettei koira mee enempää sekaisin.
v70 D5R

Poissa nakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Metsästys
« Vastaus #163 : 25.09.2012, 20:33:38 »
no vituiks meni tämäkin jahtikausi.ajokoira karkas pihalta sunnuntai päivällä jäniksen perään eikä se ole vieläkään tullut kotiin.metsässä käyty etsimässä mut ei oo näkyny eikä kuulunu,katoamis ilmotukset myös laitettu.voi tietysti olla että susi on syönyt koiran kapeisiin kasvoihinsa >:(  pitää vielä yrittää toivoa että jostain löytyis

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: Metsästys
« Vastaus #164 : 25.09.2012, 20:35:47 »
no vituiks meni tämäkin jahtikausi.ajokoira karkas pihalta sunnuntai päivällä jäniksen perään eikä se ole vieläkään tullut kotiin.metsässä käyty etsimässä mut ei oo näkyny eikä kuulunu,katoamis ilmotukset myös laitettu.voi tietysti olla että susi on syönyt koiran kapeisiin kasvoihinsa >:(  pitää vielä yrittää toivoa että jostain löytyis

Paska homma  :'(  missäpäin katosi
v70 D5R

 

RallyBaron  Samppasport