Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 2.5T AWD -96

  • 13 Vastauksia
  • 4909 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa unlimited

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
850 2.5T AWD -96
« : 24.04.2013, 20:31:05 »
miten sais näin kesä oloissa parhaiten testattuu toimiiko tuo nelikko niiku pitää?eli on itelleni ensimmäinen volvon awd,eikä mitään hajua miten/milloin sen pitäis toimia.
pitäisko takapyörien lähteä heti mukaan, kun etummaises sutasee pikkusenkin? ::)

anteeksi tietämättömyyteni. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 24.04.2013, 20:32:42 kirjoittanut unlimited »

Poissa unlimited

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #1 : 24.04.2013, 21:26:08 »
sen verran nyt tullu lueskeltuu näitä foorumeita että todennäköisesti se mun jakolaatikko paskana...

Sen siitä sää ku menee krapuloissaa ostaa autoa :idiot2: :buck2: :'(

Poissa automi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • Kaikki pitää aina hiekkapuhaltaa!
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #2 : 29.04.2013, 23:37:33 »
Aika monipiippuinen asia tuo nelivedon toteeminen. Tietty ensimmäinen asia on tunkata auton takapää ylös ja pyöritellä käsin kartaania. Jos etupyörät on paikallaan niin kartaani ei saa pyöriä.  Jos pyörii niin pooriholkki selvänä.

Kartaanin ja perän välillä on viskokytkin ja irroitusyksikkö. Irroitusyksikön tarkoitus on irroittaa takapään veto jos takapäästä tulee vetoa jarrutustilanteessa etupyörille. Tämä tehty ABS-systeemiä varten. Mielestäni ihan pölhölän systeemi. Volvot on tehty tarkoituksella aliohjautuviksi (naisia tai naisenmielisiä varten?).

Itselläni tämä oli jossain määrin jumiutunut "auki" asentoon kesällä. Vaati hiekalla sutiessa aikalailla ruopimista ennenkuin tärppäsi kiinni. Talvella pelasi paremmin kun oli kokoajan käytössä.

Sitten viskokytkin. Mitoitettu mielestäni perän ja taka-akseliston momentinkestoon nähden aika hyvällä riskivaralla. Ajattelin koittaa tuplavahvaa viskoöljyä tuohon viskoon.  Visko tosin ei ole purettavissa joten täytyy käyttää väkivaltaa.  Tästä projektista infoa kunhan saan aikaiseksi....
Ford Granada Coupe XL -75 V8 SBC 5,7, Chevrolet 1500 Fleetside silverado EFI 4x4 5,7, Volvo 740 STW B230FT, Volvo 850 STW AWD R5254T, Volvo F7 Nosturi, 12t vaihtolavalaite, nosturi Kuorkki!, Volvo V70 R AWD R5234T4

Poissa unlimited

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #3 : 28.08.2013, 18:22:16 »
No niin täällä taas,tuli hommattua uus/käytetty kulmavaihde ja se on nyt tossa varaston lattialla irrallaan...onko tohon mitään vaihettavia osia mitä kannattas nyt tässä vaiheessa vaihtaa?
ja asiaa en oo tutkinu enempää mut millanen homma on ton vanhan kulmavaihteen pois ottp ja uuden tilalle laitto ja tartteeko jotain spessu työkaluja???KIITOS.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #4 : 28.08.2013, 22:58:00 »
Jos se on kuivan näköinen ulospäin (ei öljyvuotoja) niin vaihtaisin sinne korkeintaan öljyt.
Ko. aparaatin vaihtoon riittää hyvät käsityökalut mutta booriholkki on todnäk myös paskana ja sen irroittaminen vaihteistosta on usein tuskaa ilman omaa ulosvetäjää.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa miku_s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #5 : 17.10.2013, 18:21:22 »
miten sais näin kesä oloissa parhaiten testattuu toimiiko tuo nelikko niiku pitää?eli on itelleni ensimmäinen volvon awd,eikä mitään hajua miten/milloin sen pitäis toimia.
pitäisko takapyörien lähteä heti mukaan, kun etummaises sutasee pikkusenkin? ::)

anteeksi tietämättömyyteni. :idiot2:
itellä saa kesällä ruopia melko lailla ennen kun takapää lähtee vetämään. helpoin melkein kesällä tutkia etsiä jyrkkä ylä mäki soratiellä ja pysähtyä. jos vetää takapää niin etuset ei juuri ruovi kun lähtee suht koht varovasti liikeelle.
(paljolla möisit vanhan jako laatikon mulle varaosiksi?)
v40 t4

Poissa unlimited

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #6 : 09.11.2013, 12:17:10 »
ei siitä paljoo tartte maksaa...kuhan vaa jossain vaiheessa sais aikaa tehä jotain tolle autolle...kokoajan muka niin kiire :-\ ???

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #7 : 09.11.2013, 12:29:48 »
Kyllä se omissa awd:ssä on takapaa heti lähtenyt mukaan/ ruopimaan, on sitten ollut jäätä, lunta, hiekkaa tai asfalttia.
Viimeksi mainittuun tosin tarvitaan jo voimaa. :D
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa miku_s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #8 : 13.11.2013, 16:07:49 »
ei siitä paljoo tartte maksaa...kuhan vaa jossain vaiheessa sais aikaa tehä jotain tolle autolle...kokoajan muka niin kiire :-\ ???
Ok ilmoittele kun olet saanut rassattua.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2013, 13:13:14 kirjoittanut miku_s »
v40 t4

Poissa miku_s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #9 : 14.11.2013, 13:11:17 »
Kyllä se omissa awd:ssä on takapaa heti lähtenyt mukaan/ ruopimaan, on sitten ollut jäätä, lunta, hiekkaa tai asfalttia.
Viimeksi mainittuun tosin tarvitaan jo voimaa. :D
Onko kyseessä v70? eikös niissä oo haldex? ja se on taas ketomus erikseen ku toi 850 jossa on visco
v40 t4

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #10 : 14.11.2013, 15:13:00 »
Onko kyseessä v70? eikös niissä oo haldex? ja se on taas ketomus erikseen ku toi 850 jossa on visco
Molemmissa on visco. Haldex tuli vasta 2002 Volvoihin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa miku_s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #11 : 14.11.2013, 15:21:28 »
Molemmissa on visco. Haldex tuli vasta 2002 Volvoihin.

ok kiitos oikaisusta. Mut sitten herää kysymys miten visco tarraa noin hyvin. vai onko jäykkä kardaani tilalla
v40 t4

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #12 : 17.11.2013, 23:05:42 »

ok kiitos oikaisusta. Mut sitten herää kysymys miten visco tarraa noin hyvin. vai onko jäykkä kardaani tilalla

v70 ja viscoja ollut, ei kovaa kardaania.
Noin on molemmissa ärrissä toiminut.
Joskus tietysti pientä viivettä asfaltilla ollut, muttei mainittavaa.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa miku_s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5T AWD -96
« Vastaus #13 : 18.11.2013, 09:10:00 »
ok. Liekkö ärrässä sitte eri visco ku normi 850/V70. vai onko miun visco vaan ehtoon puolella
v40 t4

 

Futurez  Kulkukoira