Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: wh - 27.01.2012, 16:57:05

Otsikko: volvo b230fk+m90 parempaa kytkintä.
Kirjoitti: wh - 27.01.2012, 16:57:05
Eli siis vakio kytkin antautu ja ajattelin hiukan parempaa kytkintä laittaa näin alkuun.
En löytänyt sachs sre kytkinpakettia mistään eli linkkiä missä sitä myydään tai jotain muita suosituksia.

ja jos jotain bmw kytkintä tai sintteriä suosittelette niin kertokaa vähän että mitä kaikkea tarvii muokata ja sitä rataa.


ps. en ole mikään ammattilainen, mutta tekemällä oppii.




Otsikko: Vs: volvo b230fk+m90 parempaa kytkintä.
Kirjoitti: Kulmamies - 27.01.2012, 17:36:01
Tämän osion juttuja selaamalla löytyy useampi keskustelu vinokone/m90 kombinaatioista, niin aloita vaikka lukemalla ne ja jos ei löydy sopivaa vaihtoehtoa, niin palataan asiaan :)

Ainakin tämän keskustelun anti pitäisi olla sovellettavissa sinun autoon ihan täysin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=879.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=879.0)
Otsikko: Vs: volvo b230fk+m90 parempaa kytkintä.
Kirjoitti: Acke - 27.01.2012, 17:53:31
AD:ltä sai ainakin kesällä sachs SRE, ja eiköhän saa muiltakin puljuista jotka myy sachsin tuotteita. Sai kyllä tiskillä pyytää melkein varaosanumerolla sitä SRE asetelmaa, ensin tarjosivat sachsin normi kytkinsettiä turboon. Ruotsista saa myös esim. KG trimmingiltä muistaakseni. Oli muuten ainoa kappale AD:n keskusvarastossa silloin kun itse tilasin...
Lainaus käyttäjältä: JuHaU
883082 999712 (240mm M90). 480nm luvataan orgaanisella levyllä.
Ja tuolle kaveriksi alkuperäinen levy ja painelaakeri
levy Sachs 1864 506 031
painelaakeri Sachs 3151 189 232
Mulla on siis toi sama setti ja on oikein mukava käyttiksessä. Ainoa huono puoli on, että ilmeisesti toi kaksoismassavauhtipyörä rutisee hieman nelosella jos on hiukan isommat paineet ja alhaiset kierrokset (n. 0,8-1 bar ja reilu 2000rpm). Isommilla kierroksilla ei oo esiintynyt yhtä pahasti. 267tkm ajettu.
Otsikko: Vs: volvo b230fk+m90 parempaa kytkintä.
Kirjoitti: wh - 28.01.2012, 16:56:47
AD:ltä sai ainakin kesällä sachs SRE, ja eiköhän saa muiltakin puljuista jotka myy sachsin tuotteita. Sai kyllä tiskillä pyytää melkein varaosanumerolla sitä SRE asetelmaa, ensin tarjosivat sachsin normi kytkinsettiä turboon. Ruotsista saa myös esim. KG trimmingiltä muistaakseni. Oli muuten ainoa kappale AD:n keskusvarastossa silloin kun itse tilasin...Mulla on siis toi sama setti ja on oikein mukava käyttiksessä. Ainoa huono puoli on, että ilmeisesti toi kaksoismassavauhtipyörä rutisee hieman nelosella jos on hiukan isommat paineet ja alhaiset kierrokset (n. 0,8-1 bar ja reilu 2000rpm). Isommilla kierroksilla ei oo esiintynyt yhtä pahasti. 267tkm ajettu.

Tuohon pakettiin kun laitettaisiin sintteri kytkin niin kestäis hiukan paremmin.. mikä  levy käy suoraan?
Otsikko: Vs: volvo b230fk+m90 parempaa kytkintä.
Kirjoitti: wh - 28.01.2012, 16:58:03
Tämän osion juttuja selaamalla löytyy useampi keskustelu vinokone/m90 kombinaatioista, niin aloita vaikka lukemalla ne ja jos ei löydy sopivaa vaihtoehtoa, niin palataan asiaan :)

Ainakin tämän keskustelun anti pitäisi olla sovellettavissa sinun autoon ihan täysin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=879.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=879.0)

Kyselen tuola topikissa lisää kn en saa selkoa noista asetelmista että mitä joutuu muokkaa ja sitä rataa jos jotain bmw asetelmaa esim laittais ? ja sitten kaksoismassan tilalle kovaa vauhtistakin vois ajatella.
Otsikko: Vs: volvo b230fk+m90 parempaa kytkintä.
Kirjoitti: hevonen - 28.01.2012, 17:14:26
Kato nyt vaikka toi lämpimikses... ;)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11876.0

Älä sintteriä laita, ainakaan jousittamatonta, jos ei väännöt mene yli 500Nm... Porsii se m90:kin. :ristus
Otsikko: Vs: volvo b230fk+m90 parempaa kytkintä.
Kirjoitti: BuuBBa - 29.01.2012, 11:27:39
Porsii se m90:kin. :ristus

"Vääränlaisella" käytöllä ne kaikki porsii  ;)