Miksei onnistuisi erillisellä jakolaatikolla? Lyhyt välikartaani oman laatikon ja jakolaatikon väliin ja jakikselta kartaanit perille. Ainakin vanhakoppa Escortti on tehty nelivetoiseksi Nivan jakolaatikolla ja etuperällä, luulisi onnistuvan lankussakin kun tilaa on konehuoneessa vähän eri malliin. Nivan jakis ei ole edes iso, joten koolla tai painolla ei pysty perustelemaan.
Pitkittäismoottorisiin ei taida löytyä nelivetolaatikoita kuin bemarilta ja meseltä (ja foortin nelikko cossu), audin laatikolla kone tulee kurkkimaan maskista ulos ja takarenkaat ovat ilmassa kun kontti on tyhjä. Poikittaismoottorisen laatikolla ei onnistu, pitäisi hitsata etuvedon tasauspyörästö jumiin jotta saisi vedon perille otettua etuvedon akseleilta, ja perissä pitäisi olla ylennyssvaihteet, koska laatikossa on jo yksi alentava perävälitys.