Ateho  Elekma

940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi

  • 33 Vastauksia
  • 18640 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #15 : 13.02.2012, 19:52:09 »
aw:n kitkat jotain 4e/kpl

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #16 : 14.02.2012, 12:30:07 »
Torin laidalta kuultua juttua:  AW laatikkoon käy BW55 kitkalevyt. Vm-79 asti BW55 levyjä on yksi pari enemmän kuin AW laatikoissa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #17 : 18.02.2012, 02:15:01 »
aw:n kitkat jotain 4e/kpl

Itse kun en tiedä mitään automaattilaatikoista niin montako sinne lootaan niitä tulee? ??? Mistä noita muuten saa? Omassa pelaa vielä ainakin hienosti, mutta tulevaisuutta ajatellen 8)
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #18 : 19.02.2012, 19:25:12 »
tänään loppu veto kokonaan laatikosta, sauhut tuli pihalle eikä niitä takasinkaan enää saanut  :2funny: nyt joltain äkkiä mulle aw71l tänne kiitos, jos jollain on satakunnassa/pirkanmaalla tai pääkaupunki seudulla tollasta ehjää niin pistäkää äkkiä viestiä numeroon o44o-429823 ni tuun hakeen pois heti, vaikka yöllä.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #19 : 14.03.2012, 20:36:35 »
Ainakin automaatti askeja korjaavilta firmoilta

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #20 : 21.03.2012, 16:40:43 »
Itse kun en tiedä mitään automaattilaatikoista niin montako sinne lootaan niitä tulee? ??? Mistä noita muuten saa? Omassa pelaa vielä ainakin hienosti, mutta tulevaisuutta ajatellen 8)
22kpl tuli jenkkilästä tilatussa paketissa

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #21 : 21.03.2012, 17:06:24 »
Eikös toi AW71 kestä sen mitä toi M90:nenkin, eli tehon keston suhteen turha vaihto, mutta tehokkaalla takavedolla ei oo automaatin kans läheskään niin kivaa kun manuaalilla
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #22 : 21.03.2012, 18:40:34 »
Eikös toi AW71 kestä sen mitä toi M90:nenkin, eli tehon keston suhteen turha vaihto, mutta tehokkaalla takavedolla ei oo automaatin kans läheskään niin kivaa kun manuaalilla
tiedä sitten tosta kestosta... ei mullakaan oo ko viking special 3" lastu, ahdot nostettu, putkisto, suodatin, 3" IMM ja 550cc siemens dekat+nokkaakseli olevinaan hiukan parempi. ja kyllä vaan meni laatikko. no siellä on nyt paikalla uus aw71l mutta tein siihen shift kitin.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #23 : 21.03.2012, 20:18:17 »
tiedä sitten tosta kestosta... ei mullakaan oo ko viking special 3" lastu, ahdot nostettu, putkisto, suodatin, 3" IMM ja 550cc siemens dekat+nokkaakseli olevinaan hiukan parempi. ja kyllä vaan meni laatikko. no siellä on nyt paikalla uus aw71l mutta tein siihen shift kitin.
No ei sen pitäis kyllä vielä noilla hajota. Onkos ollu öljyt kunnossa laatikossa?
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #24 : 21.03.2012, 20:27:16 »
ja jäähdytys

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #25 : 21.03.2012, 20:28:09 »
No ei sen pitäis kyllä vielä noilla hajota. Onkos ollu öljyt kunnossa laatikossa?
öljyt oli hyvät, ei ollut "vaihtoväli täynnä" ja olivat mukavan punaset. siihen rikkoutumiseen riitti ko vedettiin kakkostiellä kaverin caminoo vastaan pari 40-->220 vetoa ja koitin viellä höllätä kaasusta aina vaihtohetkellä ettei laatikko palais. noitten vetojen jälkeen huomasin jo jotain omituista laatikossa, sit parin viikon päästä ihan normaali nätissä ajossa rupes luistaan ykkönen, sit meni pari kk ja kakkonen rupes luistaan. ja hetken päästä loppu veto kokonaan  ??? laitan nyt laatikolle kunnon kennon ja ehkä viellä pienen flektin siihen että saa jäähdyteltyä öljyä pikkuhilja a ajellessa.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #26 : 22.03.2012, 12:42:47 »
koitin viellä höllätä kaasusta aina vaihtohetkellä ettei laatikko palais.

En ole kovin hyvin perillä automaatti askin toiminnasta mutta ymmärtääkseni kaasun höllääminen pudottaa öljynpainetta laatikossa ja näin vaihdosta tulee "löysempi" eli luistamista saattaa esiintyä enenpi kuin täyskaasuvaihdossa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #27 : 22.03.2012, 16:47:00 »
Mun laatikolla on sulatettu jokunen rengas (suljetulla alueella) sekä otettu "muutama" rivakka kiihdytys yms. eikä mitään ongelmaa!
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #28 : 22.03.2012, 20:52:54 »
Tuo lämpö kovettaa o-renkaat vaikkei polttaisi kitkoja. Nuo o-renkaat tämän johdosta kovettuu ja ei enää pidä jolloin paine karkaa toiselle puolelle ja soppa on valmis. Kannattaa sitten varailla tarpeekis iso öljynjäähdytin keulalle sanotaanko vaikka että ainakin jos meinaa kunnolla polkea niin ainakin 25rivinen kenno ja siintä ylöspäin. Ja tuo alkuperäinen kannattaa tulpata kokonaan siinä samalla ei tuo sitä tarvitse.Ja tietysti tuo shift kit kannattaa tehdä.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 940 -98 b230ft+AW71-L-->manuaaliksi
« Vastaus #29 : 22.03.2012, 21:16:46 »
mulle neuvottiin kun puljasin tuon aw laatikon kanssa ettei saa höllätä kaasua täyskaasu kiihdytyksessä, vaan lappu pidetään lattiassa kun annetaan kyytiä. juurikin tuon vaihdon "löystyminen" nostaa lämpöä ja lisää luistoa vaihdoissa. itellä meni kanssa yksi laatikko lastuvireisellä b230ft motilla
LH&ostrich

 

RallyBaron  Samppasport