RallyBaron  Samppasport

Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi

  • 1165 Vastauksia
  • 454735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vogge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #720 : 19.06.2011, 00:32:54 »
No tuskinpa tuollainen 60-luvun alusta nyt kuitenkaan täydellisyyttä hipoo mutkaradalla.

Eihän tuossa (mun käsittääkseni) ole alustaan mitään varsinaisia rakennemuutoksia tehty.

Eipä kaikki on made by Kulmamies!!  :2funny: Eli ei o mitää muuta ku runko alkuperäistä!!   :pomo:

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #721 : 19.06.2011, 22:55:09 »
Joskus oon kuullu, et tuo hiacen lukko olis tosi tarkka öljystä et pitää olla just oikeen tyyppistä tai muuten paukkuu :idiot2: käyt toyotalta öljyn ni pitäs sen paukkamisen loppua...
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #722 : 20.06.2011, 09:04:22 »
Tätä muistaakseni laittavat hiacen perään.
Castrol SAF-XJ 75W-140
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6377
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #723 : 21.06.2011, 20:21:30 »
Vaihteeksi jotain positiivista uutisoitavaa. Perä pitää nyt taas öljynsä kuten aiemminkin, eli se neulanen ei ollut rikkonut stefaa. Ääni tosin ei ole kadonnut mihinkään ja täytyykin hakea jostain tuollaista Castrolia mikä on tarkoitettu noihin aasialaisiin periin.

Vaihdoin myös ooppelista kotoisin olevan tyhjäkäyntimoottorin tilalle joskus Cosworthin imusarjan mukana tulleen vastaavan ja näyttää aika valoisalta. Säätämistä tuo tosin kaipaa ja paljon, mutta hienosti tuo säädin vastaa säätämiseen ja tyhjäkäyntiä saa säädettyä lämpötilojen mukaan ja kaasusta hellitettäessä saa kierrokset laskemaan nopeammin tai hitaammin ja kone jää käymään heti haluttua 1000r ilman mitään puutumista.

Kohta joku varmaa sanoo, että ihan turha himmeli, sillä saahan tyhjäkäynnin säädettyä ruuvillakin, mutta minkäs sitä ihminen luonnolleen mahtaa. Pakko hifistellä joka asiassa....

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #724 : 21.06.2011, 20:47:12 »
Tuota saama Castrollia käytetään E39 M5.sen perässäkin joten kestää vähän vaativampaakin käyttöä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #725 : 22.06.2011, 12:09:17 »
Ainakaan Valvoline 75W-90 Dura Blendillä ei Hiacen lukko paukkunu. Ja oli simmattu kympin korilevyillä ja venttiilinjousella tiukemmaks.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6377
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #726 : 23.06.2011, 10:39:35 »
Tätä muistaakseni laittavat hiacen perään.
Castrol SAF-XJ 75W-140

Tällaista nyt käyty ostamassa, kuten myös lukkoperäöljyyn kuuluvaa lisäainetta. Kokeilen ensin sitä lisäainetta ja jos ei auta, niin otan taas perän auki ja säädän samalla hammasvälystä hieman pienemmäksi ja laitan nämä uudet öljyt.

Väsäsin myös noiden Dta:n ruiskujen kanssa käytettävän "Dynoboxin". Siinä on kaksi potikkaa ja pari nappulaa, joiden avulla saa helposti ajon aikana haettua oikeat seokset ja tallennettua ne ohjainlaitteeseen. Vastaava ominaisuus olisi käytettävissä lambda-anturin avulla, mutta laajakaista-anturi toimii niin nopeasti, että ei tahdo oikein ehtiä mukaan :) Kokeillaan nyt miten tuo boxi toimii. Tarvikkeet maksoivat kokonaista 14e, eli ei ole mikään erityinen menetys vaikka osoittautuisikin turhaksi.

Polttoaineen paluuputki pitää myös vaihtaa, kun tuollaisesta polyuretaaniletkusta tulee näköjään bensan haju aika vahvasti läpi. Paineputki on normaalia nailonletkua ja sen kanssa ei ole vastaavaa hajuhaittaa.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2011, 10:43:00 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #727 : 23.06.2011, 14:49:14 »
Kohta joku varmaa sanoo, että ihan turha himmeli, sillä saahan tyhjäkäynnin säädettyä ruuvillakin, mutta minkäs sitä ihminen luonnolleen mahtaa. Pakko hifistellä joka asiassa....
Ei suinkaan käyttömukavuus ihan hifistelyäkään oo  8)

Poissa APT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #728 : 24.06.2011, 21:12:08 »
No miten kävi öljyjen kanssa... hiljenikö????
ex.   Volvo V70 2,4 T -00
ex.   Volvo V40 1,9 T4 - 98
Nyk. Volvo V70 2,5 TDI -99
Tulossa Volvo amazon -68 farmari

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6377
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #729 : 25.06.2011, 09:17:13 »
No miten kävi öljyjen kanssa... hiljenikö????

En ole vielä kokeillut. Toisaalta kuulin juttua, että nuo äänet saattaisivat johtua karkeasta koneistusjäljestä ja täten ehkä ajan myötä poistuvat tai ainakin vähenevät. Toivotaan...

Aloin myös tekemään polttoainepumppusysteemejä uusiksi. Otin isot pumput pois tankista ja laitoin tilalle yhden pienemmän, joka toimii siirtopumppuna. Se pumppaa bensan Renu Traficin ilmastoinnin kuivaimesta tehtyyn välisäiliöön, josta sitten bensa taas valuu korkeapainepumpuille. Säiliöstä on myös paluukanava takaisin tankkiin ja moottorilta tuleva paluulinja menee myös tähän välisäiliöön. Toivon mukaan hetken käymisen jälkeen alkava pumpuista kuuluva kavitointiääni loppuisi. Toivotaan...

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6377
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #730 : 26.06.2011, 19:40:34 »
Tänään sain viimein pumppusysteemin käyttövalmiiksi. Pitää vielä laittaa kumityynyt tuohon pumpputelineeseen ja hommata uusi siirtopumppu, kun tuo nykyinen on aikalailla tiensä päässä. Siirtopumppu löi jumiin heti, kun siihen kytki sähköä. Ei auttanut vaikka kolisteli, niin ei pyörinyt enää. Avasin hätäpäissäni pumpun ja syy pyörimättömyyteen oli yksinkertaisesti roska. Samalla kun pumppu oli auki, niin huomasin kollektorin olevan paikoitellen jo puhki kulunut, eli uusi pumppu pitää hommata. Testattua tuota nyt kuitenkin sai ja tulos on todella positiivinen. Pumppujen ääni on nyt ihan normaalin hiljainen, eikä puhettakaan, että moottorin käyntiäänen yli kuulisi pumppujen surinaa :)

Pumppuhässäkkä. Letkut pitää jossain vaiheessa korvata metalliputkilla, kun ei tuollaista sekamelskaa saa kauaa katsottua.


Tässä myös kuva uudesta tyhjäkäyntimoottorista
« Viimeksi muokattu: 24.06.2012, 20:08:08 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #731 : 28.06.2011, 14:29:13 »
Huomasin jotta pyhimyksessä on tankki kii samanlailla ku Moskovitsissa  ;D
V70 TDI

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6377
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #732 : 28.06.2011, 14:39:01 »
Huomasin jotta pyhimyksessä on tankki kii samanlailla ku Moskovitsissa  ;D

Ilmankos se onkin niin tukeva :D Tuohan on aika yleinen systeemi 60-70-luvun autoissa. Mossessa varmaan myös 80-luvulla...


Eilen kävin ostamassa uuden siirtopumpun ja nyt olisi sekin homma sitten hanskassa. Ja jottei tekeminen lopu heti alkuunsa, niin pääpumppujen imuletkut pitää vielä uusia, kun näköjään öljynkestävä letku ei kestä bensaa. Letkukaupasta kävin jo hakemassa uutta letkua ja samalla sain "takuuseen" uuden polttoaineen paluuputken, kun näköjäään polyuretaaniletkusta tulee bensan haju läpi, vaikka ei ulkoisia vuotoja ole havaittavissa ollenkaan.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #733 : 28.06.2011, 16:48:19 »
Se haju tosiaan tulee joistain letkuista läpi vaikka ei vuodakaan, mulla oli talvella sellainen tapaus että laitoin omaan säätimeltä tukkiin letkulla ja olin vahingossa laittanut epdm tms. jarrunesteen kestävää letkua joka haisi läpi mutta ei vuotanut, kahtelutti vähänaikaa miksi haisee  :idiot2:

Kun olet näköjään laittanut tuota muoviputkea noihin letkukaroihin ilman klemmaria, oletko lämmittänyt letkua vai millainen "krymppi" niissä on ? Siis karan halkaisija vs. putken halkaisija ?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6377
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #734 : 28.06.2011, 17:08:14 »
Kun olet näköjään laittanut tuota muoviputkea noihin letkukaroihin ilman klemmaria, oletko lämmittänyt letkua vai millainen "krymppi" niissä on ? Siis karan halkaisija vs. putken halkaisija ?

Karan halkaisija on noin 0,5mm isompi mitä letkun sisähalkaisija ja lisäksi karan päässä on sellainen "klunssi", minkä halkaisija on aika lähelle sama, mitä letkun ulkomitta. Menee paikalleen nytkyttämällä tai jos tilanne niin sallii, niin olen laittanut muoviputken viilapenkin väliin ja hakannut vasaralla nipan paikalleen.

 

Carcom Oy  Elekma