Carcom Oy  Ateho

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 01:25:37 »
Tarina ei kertonut, että onko kyseessä automaatti vai manuaali, mutta tilaat käypän niin hyvä tulee.
2
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut Volvosterix tänään kello 00:59:21 »
Aeromotorsilta tilaa uuden SKFn, niin hyvä tulee.

Eli on oikea ja käypä? Huolossa vaan sanoivat et jos osa on väärä ni tulee kalliiksi. Kauas tollasen vaihtoon menee aikaa?

Ja sit joku haitari osa mikä tulee katin jälkeen pitäs vaihtaa ja väläytettiin et katti pitäs vaihtaa samalla..
3
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 00:57:27 »
Aeromotorsilta tilaa uuden SKFn, niin hyvä tulee.
4
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut Volvosterix tänään kello 00:34:14 »
Kertokaas nyt mistä saa koko vetarin oikealle uuden ja edullisen? Kokoja on niin monta et huhhuh.
5
Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) / GS5-39DZ
« Uusin viesti kirjoittanut RikuPit 23.04.2024, 23:06:05 »
Tulee näillä näkymin hommattua tämmöinen laatikko yhdistelmään 240 + B230 + vakiota loput laatikon jälkeen paitsi lukko.

Enempi löytyy tietoa täältä GS6-37DZ sovituksesta. Eroja kuitenkin löytyy käsittääkseni ainakin:

Kytkinakseli. Suurempi, boorimäärä eri. Saako näihin kytkinlevyä ja kaikkea muutakin kytkinkopan sisään samalla tavalla kun pieneen 6-loviseen? Lensun tekemä, jolloinka olettaisin että etäisyydet kopan sisällä samat.

Kardaanin laippa. Tuleeko tähän(kin) hardy kiekko väliin? Laippa käsittääkseni eri pulttijaolla kun pienemmässä. Tähän sai kai joitakin adaptereita mutta niistä ei ole tietoa vielä enempää.

Mikä kardaanin etupätkä on helpoiten muokattavissa tähän? Voiko hyödyntää esim. m45 perästä kun semmoinen löytyisi jo?

Mahtuuko tämä GS5-39DZ 240 koriin tekemättä tunneliin lisää tilaa? On kuulemma ainakin 10cm lyhyempi kun GS6.

Toivottavasti saadaan keskustelua aikaseks!
6
Myydään autot / 245 -92 "T6" rullaava
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 23.04.2024, 22:59:09 »
Kalustoa joutaisi vähentää, joten tämä kori olisi viiden vuoden omistajuuden jälkeen joutilaana. 23.4. määräaikaiskatsastettu ja seuraava näyttö vuoden kuluttua. Mittarissa 388tkm, käyttöönotto loppuvuodesta -91. Tuulilasi uusittu juuri ennen katsastusta.






Papereissa 2.9l tinakutonen ja HX40, BC Racing alustasarja, paikkalukumuutos, puolikaaret, jne. Moottorimuutos tehty nykysääntöjen mukaisesti, kaaret vanhojen sääntöjen aikaan. Teho otteessa 179kW.

Kevennetty lievästi. Konepelti lasikuitua, vakiosta sisustasta jäljellä etuovipaneelit ja kojelauta. Takaosaston lasit vaihdettu 3mm polykarbonaattiin, takaovien lasinnostimet poistettu ja karmit vaihdettu 140 alumiinisiin, lattiasta kaavittu äänieristeet pois, takaluukusta riisuttu ylimääräiset painot pois. Ajan myötä polykarbonaatti on irtoillut liimasta eli pitäisi vetää primeri ja liimata uudestaan. Alkuperäiset lasit saa halutessaan mukaan ja sisustan osiakin pitäisi vielä löytyä.

Sparcon kuppipenkit, kuskille hieman reunoista auennut Pro2000, apparilla siisti Sprint. Kuskille Sabeltin 2" 6-pistevyöt, apparilla vakio. Kaaret tehty Marteliuksen valmiiksi taivuttamasta pääkaaresta ja lisukkeena oikean paksuiset muut putket. Kuskinpenkki sivukiinnikkeillä suoraan lattiassa vakiopaikoissa, apparin vakiossa kiskossa.

Takakylkiä levitetty suht huomaamattomasti kaaren keskeltä mitattuna noin 3cm. Levitys alkaa takaoven puolivälin kohdalta ja loppuu takavalon alle.



Edessä 850/x70I satulat alumiinisilla adaptereilla ja uritetut 302mm Ate Powerdisc levyt. Etujouset 9kg, takana 4kg ja takaiskarit vaihdettu BC:stä Gaziin. 740 taka-akseli Truetracilla ja 3.54 välityksellä. Alustassa helat pääosin uretaania, taka-akselin ja alatukivarsien väliset helat muutettu korvallisten tekovaiheessa BMW:n pallonivel-mallisiksi. Etutukivarret ja alemmat takatukivarret uusittu pari vuotta sitten.

Ajovaloheijastimet hyvät, ne tuli uusittua joku vuosi sitten. Korissa on lähinnä siistimistarvetta siellä täällä. Suurin korjauskohde on oikean B-pilarin juuren liitos helmapeltiin, vasen puoli korjattu jokunen vuosi sitten. Jokaisen oven alanurkissa paikkaamista jotka reunalista vielä peittää ulospäin. "Mutta niinhän näissä aina." ::) Konepeitossa on käytön jälkiä ja huono maalipinta.

Mukana tulee PLX DM6 gen4 laajakaista. Tankissa 450l/h Walbro E85 yhteensopiva pumppu. Perus 3-puolainen "mokka" ralliratti, tehostamaton ohjaus.

Ajettu 225/45/17 halpis semislikseillä Motoparkissa 1.42,2 ja parempaankin on eväitä.

Kuvista poiketen 16" peltivanteilla tai perusaluilla ja jonkinlaisilla renkailla.

Kaikki kuvat: https://lankku.kuvat.fi/kuvat/245+-92+Bxxx/
Projektipäiväkirjamainintoja(samassa Englantilaisen kanssa): https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=369.msg1061421356#msg1061421356

Autosta siis puuttuu:
Moottori, moottorinohjaus, välijäähy, jäähdytin, vaihteisto, kardaani, nestekytkimen osat, pakoputkisto sekä lisämittarit laajakaistaa lukuunottamatta.

4700e.
Vaihdossa käy raha.

Juvalla

Yksityisviesti tai soitto.
0505621989
7
S40 II 2,4i, kuljettajanpuolelle sisemmän vetoakselin suojakumin vaihto. Kun tuon akselin irrottaa niin tuleeko sieltä öljyä ulos? ???
Eipä juuri oo tullu. Manuaali m66 T5. Saahan siinä pönttö olla tyrkyllä kun ei tiedä paljonko sinne on laitettu?
Sama kai se on m56 mikä sulla on jos on manuaali ja myös automaatti.

8
Projektipäiväkirjat / Vs: Miracle Team 242R-project
« Uusin viesti kirjoittanut Neverbe4 23.04.2024, 21:10:56 »

Käyttökäsijarrukahvan vaijeri alkaa löytää reittinsä


Aika palapeli rakentaa kun hiluxin kahva ja transporterin satulat


Keskikonsolin kiinniketeline valmistuu


Etujarrulinjat asettuu paikalleen




Takajarruille letkut paikallaan


Teetätin uudet sävylasit joka ikkunaan

9
FAQ (takavetoiset) / Vs: Takavetoisten vakaajien halkaisijat
« Uusin viesti kirjoittanut vippe 23.04.2024, 21:00:26 »
Onko tuo 960 3.0L vakaaja sama joka vuosmallille, vai vaihtuuko kakkoskopassa?

En tiedä, skandixin tarjonnan perusteella faceliftiin muuttuu vakaaja, onha niissä erilaiset tukivarretki ja paljo muutaki
10
Projektipäiväkirjat / Vs: Miracle Team 242R-project
« Uusin viesti kirjoittanut Neverbe4 23.04.2024, 20:58:43 »
Eli moottoria päästiin vihdoin yrittää käynnistää, ensin oli öljynpaineet kadoksissa. No löyty vihdoin niin ei kun käyntiin. Käy vaan toisella kannella. Olin painanut puolan liittimet paikalleen mutta ei sit kuitenkaan. Aikansa kun ihmeteltiin niin tuli mieleen et voisko vika olla siinä ja vähän kun liitintä työnsi lisää niin alko pelittää. No sitten piti säätää läppärunkojen vivustoa niin rupeshan se käymään tyhjäkäyntiä nätisti. Siinä kun samalla etsi vuotoja niin löytyhän sieltä auton alta kiva pikku öljylätäkkö.

No ei muuta kuin seuraavana päivänä auto nosturille ja laatikko irti. No stefahan se paljastu syyksi, tai sen puute. Käsittämätöntä että jäänyt pois.
No ei vuoda enää kun stefa saatu paikalleen mutta mitäs kun kasvot kastuu. Pakoputkesta tulee vettä, jaaha. Että tälläinen, ja glykoli tuoksuu. Ja paisarista nestettä niin öljyähän siellä on seassa.

Ei muuta kuin kone ylös ja kannet auki. Mitään vikaa ei näy eikä löydy. Seuraavana päivää soittamaan koneistamoon ja ei muuta keksitä kuin liian pitkät kansipultit kun lohkosta ja kansista otettu ronskimmin tavaraa pois.
Ja kansipahvi näyttäisi vähän samaa. Meni kyllä momenttiin ja astelukuun.

No ei muuta kuin rakentaa kone takas kasaan oikean mittaisilla pulteilla niin uusi yritys.


Rekisterikilven telinettä rakentaa perään


Sitten vaan reikää leikkaamaan


Ovia sovittamaan


Pohja saanut värin alustan kiinnikkeiden kohdalta

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autodiagnoosi  Carcom Oy