Kulkukoira  Proturbo

Subikotelon suunnittelua V70:iin

  • 5 Vastauksia
  • 2976 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Subikotelon suunnittelua V70:iin
« : 29.09.2011, 17:03:53 »
Ei toi nykyinen toteutus ole tilallisesti järkevä, joten uusi rakenteilla.

Hieman tietoa...
Kontin mitat on otettu ja kotelon maksimi leveys 110cm, korkeus 45cm ja syvyyttä 25cm

Koteloon tulee 15" spl dynamics pro ja refleksi toteutetaan 35cm mittaisella 6"ap:lla Tilavuudeksi laskeskelin 84L romut sisässä ja vire olisi 34hz Laskettu winisd:llä.

Kysymys lista...
- Paljon pitää jättää subin ja takaseinän väliin ilmarakoa?
- Ap:n torven halkaisia on 25cm, laitanko torven sisälle kavennettuna, vai ilman torvea?
- Onko väliä onko refleksi keskellä, vaiko reunassa?
- Niin ja toimisiko tuo kun subi tulisi takaluukkua päin, ja refleksi kohti kattoa?

Niin ja tiedättekö mistä löytäisi sellaisen liittimen jolla trukin akut kytketään, nimeä en tiedä...
« Viimeksi muokattu: 29.09.2011, 17:07:29 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Subikotelon suunnittelua V70:iin
« Vastaus #1 : 29.09.2011, 18:18:21 »
1: 5cm riittää, refleksiputken pään ja seinän väliin vähintään putken halkaisijan verran eli 6" tapauksessa 15,4cm
2:mitä suurempi torvi sisällä sen parempi ääni ja äänenpaine, eli kaikki mitä saat niin sisälle myös, suora putki aiheuttaa sivuääniä ja turbulenssia putkeen
3: symmetria on hyvästä, yhden subin tapauksessa subo reunalle ja samalle seinälle toiseen reunaan refleksi.
4: kyllä se soi, muttei pysty varmana sanomaan pitäisikö viriä nostaa jotta toistokäyrä tulisi alemmas (kuten ylöspäin ampuvissa koteloissa).
jos vain mahdollista samalle seinälle sekä putki että elementti.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: Subikotelon suunnittelua V70:iin
« Vastaus #2 : 29.09.2011, 18:32:23 »
Ei toi nykyinen toteutus ole tilallisesti järkevä, joten uusi rakenteilla.

Hieman tietoa...
Kontin mitat on otettu ja kotelon maksimi leveys 110cm, korkeus 45cm ja syvyyttä 25cm

Koteloon tulee 15" spl dynamics pro ja refleksi toteutetaan 35cm mittaisella 6"ap:lla Tilavuudeksi laskeskelin 84L romut sisässä ja vire olisi 34hz Laskettu winisd:llä.

Kysymys lista...
- Paljon pitää jättää subin ja takaseinän väliin ilmarakoa?
- Ap:n torven halkaisia on 25cm, laitanko torven sisälle kavennettuna, vai ilman torvea?
- Onko väliä onko refleksi keskellä, vaiko reunassa?
- Niin ja toimisiko tuo kun subi tulisi takaluukkua päin, ja refleksi kohti kattoa?

Niin ja tiedättekö mistä löytäisi sellaisen liittimen jolla trukin akut kytketään, nimeä en tiedä...
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=trukkiliitin&source=web&cd=1&ved=0CFAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.espare.fi%2FAsennustarvikkeet%2FTrukkiliittimet&ei=_Y6ETueJNq6W0QXemdTeDw&usg=AFQjCNGKemACS9AgD0sCUm2hlCEyTRt69w&cad=rja

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subikotelon suunnittelua V70:iin
« Vastaus #3 : 01.10.2011, 14:24:56 »
Tuli koneella suunniteltua kotelo, jotta sain tarkat tiedot.

Koteloon tulee 121L bruttona, ja viriks laskin 37hz jolloin putken pituudeksi jää 18,14cm

Nyt mietin jotta mihin saisin konkan ja vahvistimen piiloitettua? 

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Subikotelon suunnittelua V70:iin
« Vastaus #4 : 02.10.2011, 13:58:58 »
kääntyykö takapenkit eteen?

takapenkkien alla on yleensä joku 7cm tilaa kevyesti ja sinne mahtuu vahvistin.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Subikotelon suunnittelua V70:iin
« Vastaus #5 : 02.10.2011, 19:21:12 »
Joo, pulttasin sen eilen kuskin puolelle sivuverhoilun kohdalle, ei meinannu toi kehikko vaan onnistua kerralla johon pulttasin vahvistimen. Sopii siihen kuin nenäpäähän, eikä ole tiellä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo