KL-varaosat  Race.fi

Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä

  • 11 Vastauksia
  • 6867 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lanco

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä
« : 23.06.2012, 17:42:08 »
Niinhän se menee että nälkä kasvaa syödessä... Ensin meinasin vaan laittaa subin konttiin että sais vähän jytkettä musiikkiin. Noh siinä ku kuiduttelin subi koteloa vararenkaan sisälle niin iski ajatus että jos etupäälleki tekis jotaki ja siinä samala sitte takapääki kuntoon...

Erillissarjaa eteen mutta minkälaista jos aattelis noin 200e upottaa erillisarjaan? Mitäs sitte takaoviin, midbassot vai normikajarit vai toinen erillissarja?

Vahvistinta pitää kans miettiä että hoitaisko kaikki yhellä vahvarilla vai laittaisko sitte kaksi, toisen subille ja toisen etu+takapäälle?

Huh, tulipä siinä kysymyksiä... :)

« Viimeksi muokattu: 23.06.2012, 23:44:02 kirjoittanut lanco »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä
« Vastaus #1 : 23.06.2012, 18:25:31 »
Itse olen suosinut focalin sarjoja. mm. nyttenkin seiskassa K2 sarja kiinni ja hyvin kuulluupi!
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä
« Vastaus #2 : 23.06.2012, 18:35:22 »
Takaoviin ei mitään. Hittojako sotkea stereokuvaa turhaan. Hyvät erillissarjat etuoviin ja subbari konttiin. Ne takapenkin apinat mitään tarvi...
Jäitä housuun!

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä
« Vastaus #3 : 23.06.2012, 20:26:11 »
^Tuo on totta.

Sellanen erkka kun DLS ms6a, monet sanonut hintaluokan parhaaksi maxboom piireissä ja hifi piireissä.

Tosi hyvä äänen laatu: http://www.youtube.com/watch?v=2JFx0rL5iIk

Mulla olisi myydä tollanen kaks kanavainen vahvistin, GZIA 2075.

Jos taka oviin haluat laittaa kajarit, on se kuitenkin kiva jos useinkin apinoita kyydissä niin koaksiaalit.

Poissa lanco

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä
« Vastaus #4 : 23.06.2012, 21:00:29 »
Joo apinoitahan sielä saattaa olla ja saattaa itekki tulla apinoitua.

Mikä olis jos mds:n torque t4:n laittais jolla soittais subia ja erkkasarjaa? Vai riittäiskö tuo yhtään mihinkään. Subina on mds:n fr10w.

Kaveri puhu jotain macromin sarjasta Macrom M2S.6I tekeekö sillä jotain? :)

Niin ja sanokaapas sitte että mitä tuohon subin päälle? Pleksi vai verkko? Vahvistin tulee tuohon subin vasemmalle puolelle. Kontissa pitäs kuljettaa väliin koiraa ja lastenvaunuja.. Varmaan silloin parempi vetasta siihen matto päälle. :) Niin ja tiettyhän tuo pitää ensin päällystää. Tietääkö kukaan mistä saa samanlaista verhoilu kangasta tai huopaa mitä volvossa tuo tumma on olemassa?


« Viimeksi muokattu: 23.06.2012, 21:12:05 kirjoittanut lanco »

Poissa Vartsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • Jeppistä..
Vs: Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä
« Vastaus #5 : 23.06.2012, 21:04:24 »
Sellanen erkka kun DLS ms6a, monet sanonut hintaluokan parhaaksi maxboom piireissä ja hifi piireissä.

No siis tuohon MS6A settiin --> Itselläni nuo S60:sessä etu- sekä takaovissa (sekä käyneet läpi myös 3 edellistä autoani) Erittäin tyytyväiset noihin olen ollut, mutta jälkikäteen ottaisin itse ennemmin Rainbow SL-C6.2:set (SAX265.20 korvaaja)
Noita MS6A sarjoja ei taideta enää valmistaa/hankala saada, sekä tuon MS6A:n korvaaja RM6.2 taitaa olla jonkun verran kalliimpi tuhon Rainbown vastaavaan verrattuna.

Tosiaan, tuo DLS soi ihan hyvin, joskin soittava vahvistin/soitin meinaa hirveästi noiden sointiin ja itse olen sitä mieltä, että on enemmän kuin todennäköistä saada tuo kajari soimaan huonosti.

Musiikki on jokseenkin "puuromaista" ja kitarat yms. midit tuo DLS hukkaa mielestäni kokonaan. Tai sitten kaiutin kuulostaa "kovalta" eikä musiikissa ole minkäänlaista pehmeyttä.

Tässä siis minun mielipiteeni noista MS6A sarjoista näin parin vuoden kuuntelun jälkeen (Soitettu muutamilla eri soittimilla, sekä useammilla vahvistimilla)

Ei voi mitään mutta omaan korvaan tuo Rainbown vanha malli vie kirkkaasti voiton näihin Delsseihin verrattuna, tiedä sitten päteekö sama näihin uudempiin malleihin?

Ja vinkkinä: Itse olen tilannut kaikki hifihilppeet Powersetistä, asiantunteva palvelu (soitat ja selität mitä tarvitset mihin hintaluokkaan, niin selviää kyllä mikä on se paras vaihtoehto), toimitukset nopeita ja takuuasioissa ei kahnastella. Näin ainakin itsellä.

DLS RM6.2
Rainbow SL-C6.2

Muoks: Mikäs on budjetti jolla äänikipot sekä vahvarit pitäisi saada?
« Viimeksi muokattu: 23.06.2012, 21:10:50 kirjoittanut Vartsi »
Volvo S60 T5 -02

Poissa lanco

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä
« Vastaus #6 : 23.06.2012, 21:30:53 »
En sitä budjettia ole niin tarkkaan ajatellu kuhan kaikki saa maksettua :) mutta ei varmaan 1000euroa enempää kehtaa soittimen kans sijoittaa. ainakaan tässä kuussa... ;)
« Viimeksi muokattu: 23.06.2012, 23:21:32 kirjoittanut lanco »

Poissa Vartsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • Jeppistä..
Vs: Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä
« Vastaus #7 : 24.06.2012, 14:32:23 »
Itse laittaisin tuossa tapauskessa eteen sekä taakse keskenään samanlaiset sarjat. Ja sitten joko 4ch vahvari erkoille ja toinen lankku subille tai 5ch jolla hoitaa koko setin. Riippuu tietysti miten tykkää luukuttaa ettei alimitoita vahvistimia ja hajota niitä sitten kuunnellessa.
Itsellä Helix B Five ja iha tyytväinen olen ollut, riittää minulle :)
Volvo S60 T5 -02

Poissa lanco

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä
« Vastaus #8 : 24.06.2012, 15:44:09 »
Macromin sarja menee eteen. Kaverilta yli jääny niin sai kohtuu edullisesti uuden sarjan. Sijoittaa neki säästyneet rahat soittimeen. Ja eihän se sitte ole ko vaihtaa sarjaa jos on täys paska... :) 

Poissa lanco

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä
« Vastaus #9 : 25.06.2012, 17:36:45 »
Helixin b five lähti tilaukseen  8)

Viikko istua töissä ja pääsis asenteleen...

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä
« Vastaus #10 : 26.06.2012, 20:17:32 »
http://imageshack.us/f/703/p1050090medium.jpg

tuollaiset tuli vastaan ja näissä lukee vain cervin vega v-max, ja googlettelu ei aivan samanlaisia löydä, ja tarvisi vähän hintatietoja ja tenkiikkaa kaivella...
edit: en saa kuvia näkymään joten linkki.

ps: jos joku hifisti jaksaisi auttaa etukaiutinongelmani kanssa olisin erittäin kiitolllinen, koska porin hifix ei vastaa puhelimeen eikä maileihin johtonsa yhteensopivuudesta

sivun alalaidassa on kuvia :
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20098.15
« Viimeksi muokattu: 26.06.2012, 23:14:39 kirjoittanut intelops »
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Erillissarjaa ja muuta ihmettelyä
« Vastaus #11 : 27.06.2012, 08:24:34 »
tuollaiset tuli vastaan ja näissä lukee vain cervin vega v-max, ja googlettelu ei aivan samanlaisia löydä, ja tarvisi vähän hintatietoja ja tenkiikkaa kaivella...
edit: en saa kuvia näkymään joten linkki.

Nuo voisi olla vanhan malliset Cervin Vega v-max-65 tjs?
Tuossa lähimmät specsit missä näyttäisi olevan samat elementit.   
Sensitivity: 91 dB
RMS Power Range : 100 Watts
Peak Power Handling: 200 Watts
Impedance: 4 Ohm
Frequency response: 40-20000 Hz
Diameter: 6.5 (approx) Inch
Design: 2 Way
Bottom Mount Depth: 2-1/2" Inches

Features

6-1/2" 200W 2-Way Car Speakers
Die-cast frames
Woven tinsel leads
Symmetrically-shaped magnetic field
Mounting Diameter: 5" (127mm)
Mounting Depth: 2-1/2" (63.5mm)
Priced per pair

Uudemmassa mallissa tuosta sarjasta on eri elementit.
Uudempi sarja on vajaa 300e/~200$ mutta tuolla vanhalla sarjalla tuskin 80e enempää on arvoa, jos sitäkään.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2012, 08:26:37 kirjoittanut IceSun »
Fiesta -no- boost

 

Kulkukoira  Proturbo