Futurez  Kulkukoira

Usb-adapteri volvon vakiomankkaan

  • 213 Vastauksia
  • 116971 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #150 : 22.03.2017, 13:42:16 »
Meidän Ässässä tuo Yatour, ilman BT:tä, mutta mun muistaakseni sitäkin löyty sillä BT:llä olevaa mallia. Toiminut aivan moitteetta.

Voin suositella, asennuskin todella helppo jossei peukalo ihan keskellä kämmentä ole.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #151 : 22.03.2017, 13:47:42 »
Kiitos, pitääpä laittaa tilaukseen! Uskaltaa vähän luottavaisemmin tilata ku hyviä kokemuksia lukee :)
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #152 : 22.03.2017, 14:50:40 »
Mulla Gromaudion kikkare. Malli VOL01B3 jossa ei tikun kytkentä mahdollisuutta.
Tuossa kaikki.

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #153 : 22.03.2017, 18:20:25 »
Itse olen ebaysta tilaillut noita saksalaisilta myyjiltä, niin välttää tullin. Vaikka kyllähän kiinalaiset myyjät usein tuntuvat tuotteen, kuin tuotteen lähettävän "$3 Lahjana", niin silti aina välillä niitä joutuu tullaamaankin.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Memma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #154 : 26.03.2017, 22:35:26 »
Voisin pikkupätkän kirjoitella kokemuksia vähän harvinaisemmasta adapterista soittimen perään, muistelen että tällainen on joskus aikoinaan ollut jollain muullakin Volvossa.

Tuli tuossa viime vuonna alkutalvesta laitettua iMIV LE+ Bluetoothilla autoon kiinni. Aiemmin mulla on ollut Yatour HU-650an perässä, mutta oli maanantaikappale, niin lähti takaisin myyjälle ja otin rahat pois. Laitteen tilasin VolvoTechiltä Hollannista, millä on noita CFE-palikoita myynnissä.

Itse asennus ei poikennut mitenkään Yatourista, laitteessa on aux-liitäntä ja sen lisäksi laitteeseen tulee johto iPodille, mille laite alun perin on suunniteltukin. Bluetooth -ominaisuus tuossa on erillinen palikka, mikä tulee iPodin 30pin -johtoon kiinni ja uskoakseni emuloikin iPodia. Rattinapeista toimii kappaleen vaihdot ja äänenlaatu on hyvä.

Varsinainen ero minusta muihin laitteisiin tulee vasta, kun kytkee ihan Applen tuotteen tuohon johtoon kiinni. Äänenlaatu on ehkä vähän parempi vielä verrattuna Bluetoothiin, lisäksi soittolistojakin pystyy ohjailemaan suoraan Volvon soittimesta ja kappaleesta lukee tiedot näytöllä.

Kannattiko valita tuo iMIV -paketti Yatourin tai muun vastaavan sijaan? Väittäisin että ei. Paketilla on about tuplat hintaa muihin verrattuna (180e), eikä nuo lisäominaisuudet niin maata mullistavia ole. Toki jos löytyisi navigaattorin näyttö, sitä kautta saisi tuolla vielä videoita pyöriteltyä. Itse olen kuitenkin tyytyväinen, pari vuotta jaksoin CD-levyjä pyöritellä autossa ja jälkiasennussoitin ei näytä oikein hyvältä tuossa kojelaudalla. Toki jos hifistelyyn lähtisi, pitäisi ensimmäisenä vaihtaa sellainen.

Loppuun vielä kuva laitteesta.


S60 2.5T 2007

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #155 : 26.03.2017, 23:06:16 »
Voisin pikkupätkän kirjoitella kokemuksia vähän harvinaisemmasta adapterista soittimen perään, muistelen että tällainen on joskus aikoinaan ollut jollain muullakin Volvossa.

Tuli tuossa viime vuonna alkutalvesta laitettua iMIV LE+ Bluetoothilla autoon kiinni. Aiemmin mulla on ollut Yatour HU-650an perässä, mutta oli maanantaikappale, niin lähti takaisin myyjälle ja otin rahat pois. Laitteen tilasin VolvoTechiltä Hollannista, millä on noita CFE-palikoita myynnissä.

Itse asennus ei poikennut mitenkään Yatourista, laitteessa on aux-liitäntä ja sen lisäksi laitteeseen tulee johto iPodille, mille laite alun perin on suunniteltukin. Bluetooth -ominaisuus tuossa on erillinen palikka, mikä tulee iPodin 30pin -johtoon kiinni ja uskoakseni emuloikin iPodia. Rattinapeista toimii kappaleen vaihdot ja äänenlaatu on hyvä.

Varsinainen ero minusta muihin laitteisiin tulee vasta, kun kytkee ihan Applen tuotteen tuohon johtoon kiinni. Äänenlaatu on ehkä vähän parempi vielä verrattuna Bluetoothiin, lisäksi soittolistojakin pystyy ohjailemaan suoraan Volvon soittimesta ja kappaleesta lukee tiedot näytöllä.

Kannattiko valita tuo iMIV -paketti Yatourin tai muun vastaavan sijaan? Väittäisin että ei. Paketilla on about tuplat hintaa muihin verrattuna (180e), eikä nuo lisäominaisuudet niin maata mullistavia ole. Toki jos löytyisi navigaattorin näyttö, sitä kautta saisi tuolla vielä videoita pyöriteltyä. Itse olen kuitenkin tyytyväinen, pari vuotta jaksoin CD-levyjä pyöritellä autossa ja jälkiasennussoitin ei näytä oikein hyvältä tuossa kojelaudalla. Toki jos hifistelyyn lähtisi, pitäisi ensimmäisenä vaihtaa sellainen.

Loppuun vielä kuva laitteesta.


Juuri tuo on se syy miksi paras ratkaisu on adapterit.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa epäröijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Ilo pintaan vaik syvän märkänis!
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #156 : 24.04.2017, 06:17:34 »
Moi kaikille tietäjille!
Tungen tänne kysymyksineni...
Tän viikon perjantaina haen Länsi-Suomesta V70/-06 ja siinä on todnäk.alkuperäinen soitin kiinni(nyk.omistaja ei osaa sanoa mallia..ikää 75v).. ::)
oon lueskellut melkein kokonaan tän topicin,mutta kun ei kokemuksia moisesta ole,niin kyselen.
Ilmeisesti esim.Yatour käy kaikkiin Volvon radioihin?
Toiinen vaihtoehto ois vaihtaa alkup.toosa Alpinen "normaalikokoiseen"soittimeen,mutta kojelaudan ulkonäkö muuttuis jonnii verran.. :-[
Volvon marmoritiskiltähän niitä saa,eikä maksakaan paljon,jonku kympin.
Kumpi parempi?Ostin Alpinen pari kk sitten ja oon ollu tyytyväinen joten vaihto tuntemattomaan hiukka arveluttaa :o

Halvemmaksi kaiketi tulee laittaa johtosarja kuin vaihtaa uus Volvon soitin?

Mielipiteitä,kiitos!



Isuzu Bellett 1500,vm-65,ajettu 74ooo

V70,vm-07 mk2

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #157 : 24.04.2017, 10:10:21 »
Kyllä Yatour käy Volvon soittimiin, katsoo vain tilatessa että sopivuus on HU-650/HU-850 soittimeen, mutta muistaakseni näissä P2-korimalleissa tuon Yatourin kytkentä tapahtuu täysin samalla tavalla.

Minkälaista käyttöä tälle ollaan hakemassa? Usb, bluetooth vaiko aux?

Noiden jälkiasennus soittimien kanssa saat ruveta tappelemaan noiden rattinappuloiden kanssa, eivät toimi ilman erillistä johtosarjaa, tai jos soitin ei tuo rattinappeja ollenkaan niin siinäpä sitä ollaan sitten.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2017, 10:12:00 kirjoittanut Kraft »
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa epäröijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Ilo pintaan vaik syvän märkänis!
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #158 : 25.04.2017, 03:45:11 »
Käyttö rajoittuu vain usb;lle.
Kännykkäni on Nokian lumia,jonka ei tartte radioon liittyä.
Nii...eipä taitais toimia Alpinen "normikokoinen"soitin rattinappien kanssa.
Hifitalo tyrkyttelee Pioneeria/Alpinen 2-dinisiä,mutta näkyy niillekin tulevan hintaa,eikä nekään
pelitä ilman lisäjohtoja.Oon vissiin liian vanha näihin isoihin toosiin...Tottunu jatsailemaan irtomalleilla,käy kaikkiin.
 :idiot2:,Tarttee mennä jonkin aikaa alkuperäisellä soittopelillä.Tuppaa oravannahat olevan tiukalla aina keväisin.
Harrasteautokin vaatii pientä laittoa,eikä siihenkään ole tyrkyllä ilmatteex mittään :nohnoh
Kunhan masiina on pihassa on helpompi puhua emäntä ympäri..vaikken ny ihan aamutohvelin alla olekaan. ;)
Isuzu Bellett 1500,vm-65,ajettu 74ooo

V70,vm-07 mk2

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #159 : 25.04.2017, 05:44:56 »
Yatour on tuohon käyttöön juuri passeli laite pikkubudjetilla, jos tykkää pitää alkuperäisen ilmeen kojelaudassa. Ilman bluetoothia taisi halvimmat saada euroopastakin alle viiden kympin.

Sittenhän se soittimen malli on helppo katsoa, kun auto on pihassa,niin ei tarvitse arvuutella. Jokunen soitinmalli oli sellainen, mihin ei nämä usb-adapterit käy. (ilman cd-vaihtajan nappeja/liitäntää)
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa epäröijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Ilo pintaan vaik syvän märkänis!
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #160 : 25.04.2017, 08:41:14 »
Kiitos.
Lisää tietoa perjantaina/lauantaina.
Muitakin kysymyksiä taatusti tulee :o
Isuzu Bellett 1500,vm-65,ajettu 74ooo

V70,vm-07 mk2

Poissa Mustalaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #161 : 25.04.2017, 10:16:59 »
...Jokunen soitinmalli oli sellainen, mihin ei nämä usb-adapterit käy. (ilman cd-vaihtajan nappeja/liitäntää)

Kyllähän nuo toimivat noissa missä ei cd-vaihtajan nappeja ole, Source-rullalla pääsee valitsemaan sen cd-vaihtajan. Tikulta/muistikortilta kuunneltaessa vaan ei pääse hyppäämään seuraavaan kansioon mitenkään järkevästi, vaan pitää naksutella seuraava-nappia niin kauan, että se kansio on loppu. Eli toimivat helpommin bluetoothilla tai auxilla, ellei kuuntele vain hyvää musiikkia...
Oli V70 D5 aut 2005


Poissa epäröijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Ilo pintaan vaik syvän märkänis!
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #162 : 25.04.2017, 13:52:24 »
Minä kun en kuuntele kuin hyvää ;D
Ei kuulemma ole mikkää paha ees laittaa niitä piuhakkeita.
Isuzu Bellett 1500,vm-65,ajettu 74ooo

V70,vm-07 mk2

Poissa Mustalaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #163 : 25.04.2017, 17:15:11 »
Minä kun en kuuntele kuin hyvää ;D
Ei kuulemma ole mikkää paha ees laittaa niitä piuhakkeita.

Joo ei todellakaan ole paha homma. Yatourin bluetooth-mallin laitoin itse HU-650:n perään. Minä en järin kokenut autohommissa ole saatika aikaisemmin ollut purkanut tuota radiokokonaisuutta, mutta ohjeita osaan lukea ja katsoa esimerkin suorituksesta YouTubesta, niin puoleen tuntiin tuon olisin saanut tehtyä, mikäli olisin johdot saanut riittävän tiukalle ensimmäisellä yrittämällä.
Oli V70 D5 aut 2005


Poissa epäröijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Ilo pintaan vaik syvän märkänis!
Vs: Usb-adapteri volvon vakiomankkaan
« Vastaus #164 : 25.04.2017, 17:26:36 »
Joop...eiköön tuasta selviä.

Katoin minäki juutuupista videon,sen mukaan kyllä homma pelittää.
Nyt vain on epäselvää,onko irroituspiikit tallessa...siis millä paketin saa laudasta irti.
Saattaa olla,että volvossa on jopa vahvistin..perhana ku länsi on kaukana idästä!
Eihän noissa radiopaketeissa satu olemaan rca-liittimiä?
Bilteman penkin alle mahtuvalla "subbarilla"saa mukavasti lisää potkua musakkiin.Ollu mersussa se
4 vuotta ja hyvin on pelittäny.Vaatii rca;t..
Isuzu Bellett 1500,vm-65,ajettu 74ooo

V70,vm-07 mk2

 

Kulkukoira  Proturbo