Autoracing  KL-varaosat

V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista

  • 16 Vastauksia
  • 19845 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jucas80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« : 11.01.2017, 19:25:28 »
5 vuotta tulee kesällä täyteen, mittarissa 80tkm. Onko tosiaan noin arvokasta touhua, taidanpa kysellä tarjouksia muualtakin...



Poissa katoi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #1 : 10.12.2017, 16:27:10 »
Tuli omaan V40 aj. 60 tkm. tehtyä jakopään huolto sis. vesipumpun ja samalla 60 tkm huolto maksoi yli 1000 e. Tulee siinä kilometreille hintaa.

Diaz

  • Vieras
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #2 : 13.12.2017, 20:06:56 »
770 euroa jakohihnasta ja vesipumpusta on jonkun mielestä kallista? Johan noi nyt maksaa järjestään joka kikottimeen sen 500-800 euroa vähän haastavuudesta riippuen, pl. sitten jotkut iloiset poikkeukset.

Ei tuo operaatio vuosihuoltoineen varmaan mikään mahdoton rasti nyrkkipajallekaan ole, niin voihan siinä johonkin 700 euron tuntumaan kaikkinensa päästä, tuon tonnin sijasta.

Tuli omaan V40 aj. 60 tkm. tehtyä jakopään huolto sis. vesipumpun ja samalla 60 tkm huolto maksoi yli 1000 e. Tulee siinä kilometreille hintaa.

Eiköhän se sun kippos arvo ole laskenut tossa ajassa noin seitsemän kertaa ton huollon hinnan verran niin ehkä ei kannata tommoisista murehtia. 60 tkm polttoaineetkin maksaa jo jotain 4000-5000 euroa  8)

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #3 : 14.12.2017, 18:41:20 »
770 euroa jakohihnasta ja vesipumpusta on jonkun mielestä kallista? Johan noi nyt maksaa järjestään joka kikottimeen sen 500-800 euroa vähän haastavuudesta riippuen, pl. sitten jotkut iloiset poikkeukset.
Siinäpä se

Poissa katoi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #4 : 26.12.2017, 09:17:09 »
Ennen tuli lähes 40 vuoden ajan itse vaihdettua jakopään hihna ja ei tullut kalliiksi. Nyt ovat vain nämä uudet autot niin herkkiä kaikille häiriöille ettei enää kehtaa alkaa vaihtamaan.
Seuraavassa autossa tulee olemaan ketjulla jakopää eli palataan takaisin siihen mistä aloitettiin v. 1978, jolloin oli eka autoni Lada ja siinä jakoketjulla. :)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #5 : 26.12.2017, 11:52:28 »
Ennen tuli lähes 40 vuoden ajan itse vaihdettua jakopään hihna ja ei tullut kalliiksi. Nyt ovat vain nämä uudet autot niin herkkiä kaikille häiriöille ettei enää kehtaa alkaa vaihtamaan.
Seuraavassa autossa tulee olemaan ketjulla jakopää eli palataan takaisin siihen mistä aloitettiin v. 1978, jolloin oli eka autoni Lada ja siinä jakoketjulla. :)
Ketjupäillekkin taitaa suurimmassa osassa olla vaihtoväli.

Ja vaikka ketju kestäisikin, porsii sieltä VVT pyörä tai joku muu vastaava päästöhömpötyksen mukanaan tuoma paske.

Vm. 2000 uudempia käyttöautoja ei minulle tule. Ei niinkään sen takia, että "hyiyök uutta", vaan vanhaa rassaa vaikka korvessa. Tietenkin jos uuden auton ostaa ja maksaa siitä kymppitonneja, ei ~1000-2000€/vuosi huoltoihin tunnu missään.



T. Autoasentaja

Poissa katoi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #6 : 26.12.2017, 16:03:31 »
Kyllä siihen jatkuvaan korjaamiseen, peltien hitsailuun. kittailuun ja maalaukseen ja kun vaihtaa autoa ei saa vaihdossa mitään vaikka kuinka kunnossa olisi pitänyt kyllästyy lopulta kun asuntovelat on maksettu jne. Vuosikymmeniä minäkin pidin perheessä kolmea muutaman tonnin arvoista autoa kunnossa ja ei enää kiinnosta.
Aivan uutta en ostaisi ikinä vaan 3 - 5 vuotta vanhan maksimi 50 tkm. Silloin sillä on vielä arvoa kun menee vaihtamaan ja remontit tosi vähissä. Tuon Volvon ostin 37 tkm. ajettuna 3 vuotta vanhana ja hinta oli pudonnut 20 000 €. Eihän tuo hihnan vaihto ole kuin 180 tkm. tai 5 vuoden välein V40 T4:seen ja moniin uusiin ketjun vaihto vasta 240 tkm. välein. Ennen kun itse vaihdoin hihnat jakopäähän ei niitä rullia ja vesipumppuja uusittu kuin joka toinen hihnan vaihtokerta toisin kuin nykyisin huollossa suositellaan. Hyvin silti kestivät sen 90 tkm - 120 tkm hihnan vaihtovälit .
PS. Emännän Kia:aan nyt vielä hellyin pitkän ruikutuksen jälkeen vaitamaan öljyt ja kaikki suodattimet kun on olevinaan niin nuuka. Kyllä näihinkin uusiin pystyy perushuollot vielä itse tekemään jos haluaa.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2017, 16:15:30 kirjoittanut katoi »

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #7 : 08.01.2018, 19:54:32 »
D3 tekisi öljyt + jakopää noin 1200e Wetterillä. 5 vuotta tulee täyteen vaikka kilometrejä vain 66k. Onhan tuossa kieltämättä työlle ja osille hintaa.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #8 : 09.01.2018, 00:03:33 »
Tuohon rahaan saa jo muutakin. Vai mitä "öljyt" tarkoittaa?

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #9 : 09.01.2018, 07:03:46 »
Tuohon rahaan saa jo muutakin. Vai mitä "öljyt" tarkoittaa?
Ilmeisesti olisi 60 tkm määräaikaishuolto sisältäen jakohihnan vaihdon.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #10 : 10.01.2018, 18:43:21 »
No siinä onkin sitten paljon muutakin kun öljynvaihto :)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2694
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #11 : 10.01.2018, 20:48:29 »
No siinä onkin sitten paljon muutakin kun öljynvaihto :)
Jaa paljon muuta... bensansuodatin, ilmanputsari ja tulpat
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #12 : 10.01.2018, 20:53:02 »
Jaa paljon muuta... bensansuodatin, ilmanputsari ja tulpat
Ja:
+ Ohjelmistojen tarkastus
+ Vikakoodien luku/nollaus
+ Valojen toiminta
+ Auton toiminta (koeajo)
+ Tarkastukset (jarrut, nesteet ymsjne)
+ Ovien, saranoiden, lukkojen yms. voitelu


Nuo nyt ainakin epäilisin olevan virallisessa huoltolappusessa listattuna.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2694
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #13 : 10.01.2018, 20:55:38 »
Ja:
+ Ohjelmistojen tarkastus
+ Vikakoodien luku/nollaus
+ Valojen toiminta
+ Auton toiminta (koeajo)
+ Tarkastukset (jarrut, nesteet ymsjne)
+ Ovien, saranoiden, lukkojen yms. voitelu


Nuo nyt ainakin epäilisin olevan virallisessa huoltolappusessa listattuna.

Nuo kuuluvat jokaiseen määräaikaishuoltoon
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: V40 T4 -12, Jakohihnan vaihto, ihanan kallista
« Vastaus #14 : 10.01.2018, 20:59:16 »
Nuo kuuluvat jokaiseen määräaikaishuoltoon
Kyllä, joten paljonko on erotus?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron