On kyllä hieno yhdistelmä tulossa!
Kaveri teki kovasti saman näköisen kärryn moottoripyörän perään muutamia vuosia taaksepäin.
Hänen projektinsa akselisto toteutui siten että jäykkään palkkiin kiinnitetyt peräkärryn navat oli asetettu nolla asteeseen aurauksen/harituksen suhteen.
Tämä aiheutti ajossa ongelmia, jos kärryssä oli kuormaa. Ehdoton maksiminopeus oli 85 km/h, tällöin alkoi hillitön kasvava vispaaminen/woblaus, joka siirtyi myös veturiin ja kaatuminen oli pariin otteeseen tosi lähellä. Perässä ajaneena voin sanoa että sen näkeminen kauhistutti! Vasta nopeuden pudotus rauhoitti vatkauksen.
Ei toki yhdistelmällä kovempaa saisikaan ajaa, mutta ohitustilanteetkin on suoritettava turvallisesti.
Renkaat oli luonnollisesti tasapainotettu ja iskunvaimentimia kokeiltu säätää ja jopa asennettu rinnalle toiset (olivat ehkä maastopyörästä?)
Asia korjaantui vasta kääntämällä renkaisiin aurausta.
Jäykän rakenteen vuoksi tuo säätö oli tehty vetämällä akselipalkkiin migillä saumaa, jonka lämpö sai aikaan kaareutumisen.
En muista enää paljonko aurausta tuli, mutta ongelma ratkesi sillä. Juurisyy voi toki olla joku muukin.
Ehkä nämä asiat ovat jo tiedossa ja huomioitu, mutta kirjoitinpa kuitenkin varuilta.