Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

TAK: Volvo 960 T6 Twincharger

  • 447 Vastauksia
  • 145108 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #270 : 03.06.2019, 23:42:14 »
Varmasti tiukka avata ilman Nordlockejakin kuvailemasi.
Töissä vetänyt M16 pultteja Nordlockeilla 340nm momenttiin kun murskan valmistaja antoi hitusen yläkanttiin terille momentit (vinkkinä että M16 10.9 pultit alkoivat antautumaan tuossa 340nm). Lähtivät ihan nätisti auki jos vain kierteet säilyivät ehjänä.

Joo, itte en osaa aivan sanoa millaiseen momenttiin pultit siinä menivät, voi olla hyvinkin että alle tuon 340 nm. Jokatapauksessa. Siinä ei alle metrin runturaudalla tehnyt yhtään mitään niitä avatessa. Ja kun aukesivat niin yleensä/aina nordlockin levynpuoliskot irtosivat toisistaan kaamean pamauksen säestämänä  :)  Onneksi ei niitä joutunut käytännössä kuin hyvin poikkeustilanteissa availemaan.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #271 : 04.06.2019, 02:15:34 »
Niiden kuuluukin irrota toisistaan  :) Toki se pikkuisen suuremman voiman vaatii alkuun auetakseen muttei pitäisi vielä kiusaa tehdä. Voin sanoa että mun hobitin rungolla se 340nm teki aika tiukkaa (880mm pitkä avain) jos ei päässyt oikeasti hyvästä asennosta vetämään. Kyseisessä mööpelissä niitä on tasan 108kpl ja voin sanoa että pari huilia joutui ottamaan.

Mutta hienoa tekemistä  :) Torstaina pitäisi allekirjoituksen seiska hakea vähän lähemmäksi ja alkaa tinakutosta sinnekin mallaamaan
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #272 : 27.06.2019, 00:59:52 »
Mutta hienoa tekemistä :)

Kiitos!

Hommat etenee tässä lomalla taas, hitaasti mutta sitäkin epävarmemmin. Mansesterista haetut 960 multilink 1 vetoakselit ainakin koesovituksen perusteella istuvat typ 210 murkulaan kuin hanska käteen. Uudet suojakumit ja rasvat vaativat ne, ja ehkä uudet pultitkin. Muutamasta ainakin oli kierre mennyt hieman ''lyttyyn'' jostakin syystä. Jos tällä viikolla saa alumiininkappaleita haalittua jostakin sopivasti niin viikonloppuna voisi ehkä ylimääräiseen takakelkkaan aloitella jo sovittelua. Alustan osalta luottanen Rally Raceen ja heidän asiantuntemukseensa. Kovasti on käynyt mielessä myös se iskareiden alapäiden kiinnitystapin vahvistus jotenkin, sitä kun ainakin jostain luin että suositellaan jos coilit laitetaan. Hieman kinkkinen paikka vaan vahvistaa. Lähinnä käynyt mielessä sopivan kokoisten teräsholkkien sorvaus/sorvautus jossakin, sovitus orkkistappien päälle ja tigillä tukeva hitsaus avoimesta päästä alkuperäiseen tappiin ja sisäpäästä tukivarteen. Jossakin täytynee teettää samanlainen sovitelimppu kuin minkä Jodelle tein, pääsyä koulun sorveille/jyrsimille kun ei enää oikein ole. Tallin perukoilla taitaa myös olla yksi ylimääräinen takanapa ysiin, joten ainakin toiselle puolen saa sillä jonkin näköisen poikkisuuntaisen referenssitiedon vetarille ja murikalle. Toki tuosta omasta autossa olevasta takakelkasta voisi myös napata navan irti toiselle puolelle jolloin olisi yksi murehdittava vapausaste vähemmän.

Tänään kahdeksan tallitunnin taistelun jälkeen sain polttoainemittarin toimimaan. Kokemus sinänsä oli taas hyvin opettava. Purin keruutankkisysteemit edestä pois ja aloin ihmettelemään johtoja tankkilaitteen päässä: vastusarvo vaihtelee ja on rajoissa mutta mittaristossa ei mitään eloa. Makaa kokoajan nollassa ja merkkivalo palaa. No ei siinä, uusi käytetty tankkilaite paikoilleen ja sama juttu. Ei vieläkään polttoaineen määrätietoa. No eipä siinä, vianhan on pakko olla silloin mittaristossa -> purkamaan sisustaa ja mittaristoa. Onneksi edellinen omistaja oli kätevästi jättänyt noin puolet kaikista sisustan osien kiinnitysruuveista pois niin oli ''nopea ja helppo'' irroittaa listoja jne. Mittaristo irti ja kolvauksien hetken ihmettely: kolvauksissa ei missään ainakaan mitään nähtävää vikaa. Tässä kohtaa yleismittari uudelleen käteen ja tutkimaan kytkentäkaavioita ja mittailemaan vastusarvoja tankkilaitteen liittimien ja mittariston pinnien välillä. Ei mitään löydettyä vastusta vaikka ehkä jopa mitattu oikeasta johdosta. Takaisin tankkilaitteen päähän miettimään että mikä manaaja täällä näissä johdoissa oikein piileksii. Hetken pohdinnan jälkeen lähdin käymään tankkilaitteen johtoja eteenpäin läpi, kun vika ilmiselvästi sinne jonnekin osoitti. Takakontin vasemman takakulman suojalevypala pois ja boom: tankkilaitteen ja pumpun johtojen nelinapainen litiin irti  :)  Pumppu itsessään on toiminut koska sille on vedetty omat johdot suoraan tankkilaitteelle, mutta anturin piuhat ovatkin olleet sitten eri juttu... Jokuhan joskus taisi todeta että pahin vika on sellainen jota ei ole olemassa.

Perjantaina on ilmeisesti toisen penkityksen aika. Josko tällä kertaa saisi jo jotain kerrottavaa jälkipolville, saapi nähdä. Alkuperäisessä penkityksessä ollut polttoainekarttaongelmakin on paikallistettu, ja Megan/käyttäjän sisäinen ongelmahan se oli, kuten hieman uumoilinkin. MS3X:ssä on vaihtoehtona polttoaineen paineelle kolme eri asetusta: Fixed Pressure, Vac Referenced ja Custom Correction. Ilmeisesti ainakin joissakin GM:n tuotoksissa on tuota vakiopaineista polttoainejärjestelmää jonka takia sellainen asetus on tuonnekin väännetty. No, omalla kohdalla asetus oli ollut juurikin tuo Fixed Pressure vaikka todellisuudessa paine on tottakai ollut ali/ylipaineohjattu. Ja nyt tuon asetuksen takia Megassa on jatkuvasti ollut päällä jokin softan itse luoma korjauskartta tuolle polttoaineen määrälle, joka ei tietenkään näy VE Tablessa mitenkään. Eli periaatteessa megaruutta on (kai) tietyillä mappiarvoilla lyönyt kokoajan lisää rikastusta polttoaineen määrään -> VE Tableen asetettua polttoaineen määrätietoa on jouduttu pienentämään ja kartasta tuli hyvin oudon näköinen ja polttoaineen määrätiedosta ennemminkin laskeva kuin nouseva. Case closed.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2019, 01:20:18 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #273 : 30.06.2019, 02:12:04 »
Penkissä käyty ja säädetty nyt oikealle bensanpaineasetukselle.

Loppulukemat renkaalta 416 hp / 477 nm @ 1,5 bar. Moottorilta noin 480 siis. Tehot 6500 rpm ja vääntö 6000 rpm. Saatiin hyviin säätöihin tuohon puoleentoista baariin asti, sitten loppui aika hiukan kesken eikä alettu hukkaporttia tai sen ohjausta veivaamaan. Puoli baaria kun olisi lisännyt ja säätänyt niin laskennallisesti olisi kolkuteltu 600 moottorihevosen rajaa. Auto kesti penkitykset ongelmitta mutta eipä tästä nyt vieläkään ihan sellaisia lukemia tullut kuin olisi halunnut. Sitten ihmetyksiin:

Joden T5 penkitettiin 1,75 bar paineilla ja näillä paineilla se tuotti enemmän vääntöä (491/477) kuin omani, vaikka vetoja ei edes pystytty tekemään loppuun asti polttoaineongelman takia. Hieman erikoista  ???  Voikohan E85/98E ja 0,25 barin paine-ero tehdä noin suuren eron? Muutenhan koneet ovat aikalailla identtiset paitsi että omassani on (paremmat) vaparin nokat.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #274 : 11.07.2019, 13:00:39 »
Uudestaan penkissä käyty ja vähän muutakin.

Nokat olivat asetuksessaan ja nokkia muuttamalla mentiin kummassakin suunnassa huonompaan suuntaan. 1,7 bar tuotti renkaalta 463 hp ja 515 nm. 15 pinnan häviöllä siis moottorilla noin 545 hevosta. Pikkuhiljaa tavoitelukemia kohden. Ongelmaksi muodostui tuossa paineessa hukkaportin aukeaminen. Aukesi ilmeisesti pakopaineesta vaikka mitä teki. 60 mm hukkaportti vaatii venttiililautasen kokonsa takia jo hyvin jäykkää jousta ja portissa oli tuossa 3/4 jousista sisällä. Edelleen ihmeteltiin huonoa heräämistä ja vaikka pakopesä on isohko 18, niin siltikin tuumittiin että portti alkaa varmaankin vuotamaan jo aiemmin kun tuossa 1.7 barissa ja sitä kautta heikentämään heräämistä.



Toimenpiteisiin: eilispäivän käytin hukkaportin venttiililautasen ja seetipinnan hiontaan. Samalla paikkasin yhden reiän pakosarjasta, ilmeisesti portattu aikoinaan liian ohueksi ja lämmöstä sitten paukahti. Hioin sen verran runsaasti materiaalia venttiilistä ja seetistä pois että portin esijännitys meni aika olemattomaksi ja lisäilin prikkaa venttiilivarren päälle että esijännitystä varmasti on tarpeeksi. Ja tosiaan portissa on nyt neljä jousta neljästä joka ainakin KKD:n sivujen mukaan pitäisi riittää 2,5 bariin asti. Saapi nähdä kun saa kunnon testivetoja tuolle alle. Jossei vieläkään toimi niin sitten todetusti toimivaa Bilteman porttia tilalle ja 60-millinen seuraavalle uhrille.

Eilisen asennuspäivän jälkeen muutaman testivedon ehdin ottaakin ja tuntuu kyllä takapuolituntumalla heräävän paremmin ja vetää paineet ainakin sinne 2 bar asti täysin mukisematta. Olisi ollut mukava päästä säätämään ahtopaineventtiilillä tarkemmin mutta parin vedon jälkeen alkoi käymään vajailla sylintereillä. Vedon jälkeen hölläsin risteykseen ja siitä lähdettäessä alkoi käymään vajailla. Tänään napsin puolat ja tulpat irti ja puristukset ovat kaikissa pytyissä noin 10, eli kunnossa. Puolista 3 oli hyvässä kunnossa ja kolmessa oli eriasteisia halkeamia. Kahdessa pahimmassa käytännössä haljennut koko matkalta kannesta pohjan metallirinkulalle asti. Kriittisellä hetkellä loppui harmi kyllä akku läppäristä enkä päässyt pakkokipinäsyötöllä testailemaan puolia. Tulpat olivat kunnossa ja hyvän maitokahvin väriset, paitsi ykkönen joka oli märkä. Eli ilmeisesti puolakauppaan tässä tulee lähtö.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #275 : 13.07.2019, 03:21:02 »
Puolat olivat tänään syynin alla ja yksi oli täysin mykkä ja toinen antoi hyvin vaivaisen kipinän. Kaksi uutta puolaa koneeseen ja taas rokkaa. Puolia en koneen kasausvaiheessa vielä uusinut, joten tässä niitä varmaankin alkaa paukkumaan pikkuhiljaa.

Testiajojen perusteella tuo KKD:n portti toimii nyt paremmin. Pelkällä yläpuolisella ohjauksella saa 1.7 bar ja tästä nostettua toki säätöventtiilillä minne sitten haluaakaan. Herääminen tuntui hieman parantuneen. Saattaapi olla että Bilteman portti meneekin eteenpäin tallissa oleilevalle ja harrastavalle Saab-harrastajalle  :)
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #276 : 13.07.2019, 15:16:11 »
Mitkä nokat tässä on?

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #277 : 14.07.2019, 10:40:47 »
Mitkä nokat tässä on?

Kansi nokkineen on B6304s, eli S80 2,9 vapari hydriskansi. Muistaakseni 9 mm maksiminostoa, mutta hyvin ''terävä'' nokkaprofiili edelleen  :P
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #278 : 15.07.2019, 16:35:54 »
Tarkoittaako terävä nyt sitä mietoa vakio nokkaa?

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #279 : 15.07.2019, 23:13:43 »
Tarkoittaako terävä nyt sitä mietoa vakio nokkaa?

Tarkoittaa. Mietoa siis siinä mielessä että vaikka nostoa on ''kohtuullinen'' 9 mm niin aukioloaika on aika onneton, vaparin nokat kun ovat alunperin.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #280 : 03.08.2019, 21:31:19 »
Tänään käytiin Malmi Street Dragseissa pyörähtämässä. Auto kesti hyvin koko päivän, renkaista ei voi sanoa samaa.

Koko päivän oli enemmän tai vähemmän ongelmaa pidon kanssa. Renkaat siis 205 leveät katurenkaat, että siinä mielessä ei ollut ihmekään. Lähdöt tuntuivat myös hiukan haastavilta kun kakkosella lähdettäessä joko suti ja suti ja suti tai sitten tuntui hiukan nyykähtävän. Pahimmillaan suti läpi kakkosen, kolmosen ja nelosen. Noh, olipahan ainakin katsojille viihdettä. Parhaaksi ajaksi jäi 14.5 ja loppunopeudeksi 179 kmh. Loppunopeus on sitä mitä sen pitäisikin noin suurinpiirtein näillä teholukemilla ja tällä painolla ollakin. Pikkusen ehkä alakanttiin mutta nuo lähtöongelmat ja sutimiset varmaankin selittävät. G80 tuntuu aika hengettömältä kun ei enää oikein mitenkään tahdo lukita. Joka tapauksessa, hauskaa oli niin kuskilla kuin varmasti katsojillakin  :)

Auto pelittää muuten niinkuin kuuluukin, mutta ilmeisesti vaihteisto tai jokin muu voimasiirrossa on alkanut vinkumaan. Kuulostaa aivan kuin jokin paineilmalinja olisi irti jostakin mutta kaikki linjat on katsottu eikä mikään ole irti. Kasvaa moottorin kierrosluvun kasvaessa, ykkösellä/kakkosella kaikkein voimakkaimmin. Kolmosella ja nelosella sama homma, vitosella (suora vaihde) ääni katoaa kokonaan ja kutosella kuuluu taas. Toisioakselin jokin laakeri? Samoin askin lämmettyä vaihteet tuntuvat hiukan jäykiltä menemään päälle. Öljyn määrä on ok, mutta vaihtaa ne kyllä voisi. Tokkopa sillä tokenee kuitenkaan, sehän olisi ihan liian helppoa. Talvi tulee ja henkisesti valmistaudun jo vaihdelaatikkoremonttiin.

« Viimeksi muokattu: 04.08.2019, 09:28:22 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #281 : 10.08.2019, 00:22:10 »
Öljyt vaihdoin viikonlopun alun kunniaksi. Aluksi kymmenisen minuuttia rauhallista lämmittelyajoa ja sitten montulla öljyt ulos. Vanha öljy oli kyllä aika mustaa/hyvin tummanvihreää väriltään mutta ainakaan mitenkään kamalasti ei vaikuttanut silppua olleen joukossa.

Askiin meni sen vajaa pari litraa BMW:n suositusöljyä Castrolin Syntrans B 75W:tä, mutta ainakaan ensimmäisten ajojen perusteella ääni ja nihkeä vaihtotuntuma ei muuttunut mihinkään. Ääni ainakaan ei lieventynyt yhtään ja edelleen tuntuivat vaihteet melkoisen tahmeasti menevän päälle. Tahmea kytkeytyminen ja nopeasti vaihtaessa kolmosen satunnainen sorvaaminen/käsille lyöminen kai viittaisi huonoon synkronointiin...kai? Ääni on kyllä kummallinen. Vinkuna kuuluu kaikilla vaihteilla vitosta lukuunottamatta, samoin kuin paikoillaan kytkin ylhäällä kierrättäessä. Paikoillaan hiljaa mutta kuitenkin niin että sen kabiiniinkin kuulee. Ja ääni tosiaan ilmestyi kuin tyhjästä erään iltaisen ajolenkin jälkeen. Ihmetyttää.

Huomenna perä ylös ja vaihde päällä renkaiden pyöriessä ruuvimeisselillä kuuntelemaan mistä ääni oikein tulee ja milloin.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #282 : 25.08.2019, 16:09:03 »
Perämuutos eteni tänä viikonloppuna muutaman sapattivapaan jälkeen. Askin vinkunat tulevat renkaiden pyörittelyn perusteella askista.

Perän kaksi takapulttia löysivät paikkansa lopulta ilman mahdottaman suuria reikien vingutteluja. Toisen reiän tein kylläkin kahteen kertaan kun ensimmäinen sattui sen verran väärään kohtaan että M12 pultille olisi ollut noin 16 mm reikä  ::)  BMW:n orkkiskierre takapulteissa (ja muissakin murikan kiinnityspulteissa) taitaa olla M14x1.5 hienokierre, mutta edellinen omistaja/joku muu munapussi oli kuitenkin sorvannut jenkojen alut sellaiseen sudokuun että laitoin taakse molemmille puolille M12 vakionousulliset helicoilit. Muualla murikassa on edelleen nuo M14x1.5 hienokierteiset. M12 vakiopulteissa on sekin hienous että ovat IKH:lla hyllytavarana 10.9 vahvuudella ja ennen kaikkea kuusiokolokannalla. Kuusiokolokanta on sen verran pienempi pinta-alaltaan kuin kuusiokanta että ei vaadi aivan niin paljon vinguttelua että mahtuvat pyörimään, melko lähelle tuota kelkan yläosan alareunaa kun tulevat. Vesivaa'alla mittaillen morkulan laipat vaikuttavat ainakin olevan viivojen sisällä = tarpeeksi suorassa.













Päälipalojen hitsailuja en vielä aloitellut. Jokusen palan kuitenkin jo veistelin valmiiksi. Niiden osalta hitsaaminen on onneksi hiukan leppoisampaa kun ei tarvitse jatkuvasti olla vesivaaka tai työntömitta toisessa kädessä. Jonkin verran myöskin funtsin tuota morkulan viidennen kiinnityspisteen käyttöönottoa. Siinä häviäisi yhden kelkan ylä- ja alaosan kiinnityspultin, kun sattuu tottakai juuri siihen kohtaan eteen, mutta toisaalta senkin saisi siirrettyä lopulta vaikka viitisen senttiä sivuun melko helposti.

Tämä saattaa olla väärä foorumialusta kysyä, mutta jos jollakulla on todettua tietoa tuosta bimmerin morkulasta ja eritoten että paljonko siinä on lukkoprosentteja valmiina (25?) ja millä lailla saa lisää ja kuinka paljon jne. niin saa paljastaa. Jos nyt tuollainen morkula tuonne upotetaan niin laitetaan sitten kerralla sellainen että varmasti lukitsee.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2019, 22:07:58 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #283 : 28.08.2019, 11:46:45 »
25% kitkalukko alunperin kolmella levyparilla, helpoiten tiukemmaksi saat kun otat viimesen shimmin/paksumpi välilevyn pois lukon sisältä, ja laitat yhden levyparin lisää. Btcf puolella on enemmän lukoista juttua tekijämiehiltä. Yksi vaihtoehto on viedä särkikoskelle ja sanoa että tee hyvä ja lätkiä rahaa pöytään

Poissa Lähtis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #284 : 28.08.2019, 21:45:58 »
Särkikoskella teetetty bmw typ188 murikan muutokset makso n.500e. Kitkalevyjen vaihto+lisälevyt ja ramppikulman muutos shimmaukset jne.. lukko tämän jälkeen n.75%. Typ210 muutosten hinnasta en osaa sanoa, mutta en jaksa uskoa että kauheasti tosta poikkeaa.
242 B21ET -83 updating--->M50BXX+holset
740 B230F GLE -90
BMW 320i M50B25+holset -86
BMW 535i M60B40 -89

 

Elekma  Autoracing