Kulkukoira  Proturbo

Volvo 240 "White Cream" Uusi omistaja

  • 784 Vastauksia
  • 267254 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 "White Cream" B&G S2 Madallusjouset
« Vastaus #690 : 04.01.2017, 19:00:23 »
Profiilikuvan seiskassa on gazin säädettävät takana, ja ne on tuhannesti huonommat kuin nuo B4, ne on välttäväksi mukavuudeltaan säädettynä paljon epämukavammat ja pompottavammat, ja silti heitoissa velloo pahemmin gazeilla. Toimivat ehkä radalla, katukäyttöön täysin kelvottomat.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Lisämittareita
« Vastaus #691 : 05.02.2017, 20:21:41 »
Yksilisämittari paneeli tuli lisää, lähinnä tuon öljynpainemittarin takia. Kiitos T-gul -H-
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:04:12 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" 10tkm huolto
« Vastaus #692 : 20.03.2017, 22:49:24 »
White pääsi talliin missä 10tkm huoltoa teen. Kyseinen ajomatka ajettu vuodesta 2012  8)

Banhardin puslan vaihdoin ja osasi sitten olla tiukemmassa. Uudesta puslasta täytin liimatiivistemassalla tyhjätkolot jotta kestäisi paremmin käyttöä


Kardaanin laakeri oli miltei kiinni hirtänny, samontein kuten kardaanin tukikumi repeillyt. Härdykiekkokaan ollu sen paremmassa kunnossa suoranaisesti voima oli ollut osana, revennyt sekin. Ainut positiivinen asia oli, ristikot oli timmit

Vaihdelaatikon peräpään tiivisteet ja stefat vuotaneet kuin seula, öljynny kardaanin tunnelin.
Lootasta purin peräpäästä ylmääräset veke, öljykin oli ruskeeta. Kardaanin tunnelista pyyhin massat pois rätillä, öljy oli pehmittänny hyväksi ja tinnerillä vielä viimeistelin. Massailla uudestaan
Laatikon kumikin oli pehmentynny ja ihan lerpuksi menny jotta vaihtoon menee. Tukipalkki, keppiteline pestä


Päivän kevennykseksi sovittelin mittaripaneelia  8)



Huomenissa käydä shoppailee: Laatikko öljyä, tiivistepaprua ja kardaanin laakeri. Kaikki muu onkin hyllytavarana
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:04:36 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Volvo 240 "White Cream" 10tkm huolto
« Vastaus #693 : 20.03.2017, 22:54:43 »
Taloudellisuusmittari tässä :idiot2:

Ei vais! Komiaa 8)
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream" 10tkm huolto
« Vastaus #694 : 21.03.2017, 23:22:28 »

Kaikki tarvittavat sain tälle etappia ostettua tänään ja tuli myös palkki ja kepakkoteline pestyä


Taloudellisuusmittari tässä :idiot2:

Ei vais! Komiaa 8)


Tämä on erittäin taloudellinen  8)

Kiitos -H-
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" 10tkm huolto
« Vastaus #695 : 22.03.2017, 23:23:31 »
Puuhasteluksi meni laatikon kanssa  :buck2:
Vitosen ja alavaihteiston kopanvälistä näkyi kans vuskaavan. Vitosen kuoria irrottaessa, tuo vitonen tippui irti sieltä siirtäjä sydeemistä ja kolme pientä nipsukkaa joka liuvuttaa vitosen lukitetta kaverina. 4H siinä kahessa miehin näplättiin niitä takaisin, saatiin limppukasaan ja nii että kaikki meni oikeille paikoilleen. Välikopan tiivisteestä tein sapluunan ja leikkelin oikianmallisen tiivisteen, peräpäästä olikin jo aikaisemmin tehny sapluunan. Ulostulon ja kepakon stefat vaihtui. Orengas vaihtui myös lootan ja ulkoisen siirtotangon yhdyskohtaan. Mobilin 320 öljyksi, samanlaiset mitkä oli aikaisemmin. White käyntiin, pientä vaihdetta silmään sai pyöriskellä hetken jotta paikat voiteloituu, jännityksellä vitonen silmään ja onneksi pelas niikuin ennenkin  P>'

Tunnelin massailin uudestaan

Loput menikin lennosta  :D laatikon kumi, palkki, härdykiekko, laakeri kardaanille, tukikumi + jousi, kardanii ja kardaanin tuki. Banhardinkin asentelin

Eipä tullu sessiosta isommin kuvia


Nyt voi keskittyä varustuspuoleen  8)
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:04:59 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Lisämittareita
« Vastaus #696 : 28.03.2017, 00:42:05 »
Päivällä kipaisin nipun hakemassa erinvärisiä 1.5mm kaapeleita ja puna/sini piti purkaa purkuautosta ku ei koko kaupungista löytynny metritavarana. Tein kaikkiin lisämittareihin alkuperäiset johdotukset, 4h sain uppoomaan siihen lystiin
Kaikki ois kytketty, paitsi öljynpaineelta puuttuu johto öljynkellolle
Kellolle pitäis keksiä paikka. Panjolla ja mutkalla ottaa ryöstölaipalta paikka todennäkäisesti

Vakkarin kaasurulla sais puhaltaa ja maalaata väriinsä nii pääsis vakkarin asentelee paikoilleen



« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:05:09 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Vakkaria, öljyn kello
« Vastaus #697 : 28.03.2017, 18:53:19 »

Päivällä kävin mutkan hakee laipalle, eihän se mahu pyörähtää paikalleen ja öljynkellossa vieläpä erikiere vaikka äkkiseltään kattelin jotta sama ois, nooh käydä ostoksilla huomenissa uudemman kerran

Vakkaria myös sommittelin alustavasti, ainut jotta alipainepumppu pitää laittaa jarrutehostajan alapuolelle nii ei yllä sitten alipaineletku
huomenna käydä mustaa pneumatiikkaputkea ostaa

Vielä tällepäivää puhallella noi konehuoneen puolelle tulvat osat: kaasurulla, alipainekellon ja alipainepumpun teline
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Vakkaria, öljyn kello
« Vastaus #698 : 28.03.2017, 23:41:58 »

Osat puhaltelin. Tallille hilpasin, rasvanpoistolla pesasin, happoa ja maalia
Takaspoileria meinasin jotta asentamaa rupean, säilöstä kävin hakemassa nii oli pari nirhautumaa tullu  :facepalm:
Ne siinä hijoskelin tasaisemmiksi ja mattailin laudan. Huomenissa paikkamaalata ja lakata uudestaan
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Spoileria
« Vastaus #699 : 30.03.2017, 01:10:35 »
Maalailin ja lakkailin spoilerin uusiksi. D8141 lakkakin loppui, tilalle sain kokeiluun D8137 ja täytyy sanoa jotta tykkäsin  8)
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:05:24 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Vakkaria ja Kepakkoa
« Vastaus #700 : 31.03.2017, 00:43:35 »
Kusti toi Daavitin eli D merkinnällä oleva nokkakeppiä kokoelmiin. Kyseinen nokkahan löytyy Whitestä myös ja toimivaksi todettu


Vakkaria näpläilin paikoilleen: Kaasurulla, alipainekello, pumppu, polinteline, johtosarjat, uudet letkut. Kaikki tuli laitettua paikoilleen paitsi yksi johto mittariston taakse ja viiksi. Vakkarin asennusta ennen, spoileri löysi tiensä kontinpäälle, ottaa kuvia ulkona meinoo tallissa ahasta olla tällähetkellä

« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:05:36 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Spoileri
« Vastaus #701 : 31.03.2017, 20:06:07 »
Kuvaa Spoilerista asennettuna


Vakkarin kanssa meni vielä puolipäivää. Polinpaketin tunnistimien johdot piti pikkasen erinlailla kytkeä, automaatista lähtöisin tämä vakkari
Viiksi paikoilleen. Sähkökaaviota tutkia, mihis kohti nopeusjohto tulee. Uuvemmasta tulee Val/vih ja tässä siniseen jotta singaalin saapi. Pylly ilmaan ja kokeilee, toimiihan se. Ainut jotta pumppu taitaa olla uusimisen tarpeessa ku pitää sek tai kaks vapauttaa. Alipaineliitokset on kyllä tiukkoja 1mm isompi tuo uusputki, piti liukastetta laittaa sai menee noihin holkeihin paikoilleen.
Tainu kyttyrää ottaa ku seissy reilu parivuotta laatikossa, käytönpuute.  Mittarilla katoin polinpaketin, jarruvalonkatsialta pelaa oikein. Kontaktia saa varmasti nopeusmittarilta


Öljyt veke moottorista, suodatin pojes, siirtojalta irti, tulppa pois, tilalle 90 mutka johon tehty sopivat kierteet kellonpuoleen ja takas pakettiin sekä kello paikoilleen. Tietysti mutkaan ja kellonliitokseen putkiteippiä. Mobilit koneeseen ja uus original suodatin paikoilleen
Johto mittarin ja kellonväliin jonka suojasin. Tulille, hienosti näytti toimivan. Viisarin yli 3 tyhjäkäynnillä ja kierroksia lisää 4 nostaa

« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:05:50 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
Vs: Volvo 240 "White Cream" Spoileri
« Vastaus #702 : 31.03.2017, 21:19:06 »
Spoilerin reuna vielä mustaksi
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 "White Cream" Spoileri
« Vastaus #703 : 31.03.2017, 21:48:52 »
Äkkiseltään en löytänyt, mutta mikset laittanut öljynpainemittarin anturia mittariston öljynpaineen merkkivalon anturin tilalle ?

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream" Spoileri
« Vastaus #704 : 31.03.2017, 22:23:20 »
Spoilerin reuna vielä mustaksi

Pitää kassoa jos teippaapi, epäilen jotta peräpäästä tulee sitten "raskaan näköinen"

Äkkiseltään en löytänyt, mutta mikset laittanut öljynpainemittarin anturia mittariston öljynpaineen merkkivalon anturin tilalle ?


Siihenhän kuuluu alkuperäisesti. Öljynjäähyttimen letkut ois tiellä, mittariston anturi mahtuu juuri ja juuri olee letkujen välissä tällähetkellä. Siksi ryöstölaipalta otettu
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo