KL-varaosat  Race.fi

Volvo 240 "White Cream" Uusi omistaja

  • 784 Vastauksia
  • 268089 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 "White Cream"
« Vastaus #60 : 21.04.2012, 21:36:59 »
Tästä tulee nättiä P>
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream"
« Vastaus #61 : 21.04.2012, 21:46:17 »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Käynnistys yritystä
« Vastaus #62 : 22.04.2012, 23:53:34 »
Tänään saatiin ensikäynnistää konetta se ei suju sinne suuntaakaan



1.startti jäi huutaa päälle vaikka vaimet poisti lukosta : yksi johto liikaa kiinni startissa

2. toisella yrittämällä saatiin kyllä hörähtelemään mutta tyhjäkäyntiä ei sitten millään löydy koneesta. Kieroksilla kävi kuitenkin
siinä ihmetellä ja huomatakseen kaasari lykkii nesteet imusarjan / kaasarin välistä kartanolle. Tein uudet tiivisteet ja puhtistin suuttimet yms kaasarista. Eikun sama peli jatkuu nestettä tulee. ei muuta kuin ventiilikoppaa auki ja mittaamaan ventiilinvälyksiä noh 2 ja 3 imuventiileissä 0.1mm välys ja 1 pakoventiilissä 0.05 ei muuta kuin limuja vaihtelemaan noh homma jäi siihen sitten kun yhteen venaan ollu sopivaa limua huomenna sitä metsästämään

Loppuu kyllä sitten ideat jos ei rupea pelaamaan ainut on kaasari  mutta sekin toimi vallanmainiosti kun auton kotia ostopaikasta ajoin 200km
tosin onhan kaasari purettu kahteen osaan ja putsattu

mutta jos jollai viisaamalla on tietoa niin kertokaa ihmeessä Injector kumartaa ja kiittää
« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 23:51:15 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Käynnistys yritystä 2 Toimii!!!
« Vastaus #63 : 23.04.2012, 23:08:08 »

Tänään päivällä kävin hakemassa pinon limuja samalla reissulla sain kauhukahvan kuskille, toisen vararenkaan suojan sekä peitelevyn kontin oikeanpuoleiselle "vararengas" paikalle. Ostin myös uuden rakomitan

Ensinnäkään niistä limujen kokoissa ollu yhtään passelia joten piti käsipelissä hiojoo. Siinä kyllä meni puolipäivää kirjaimellisesti kun 3kpl limuja hiot van tulihan niistä hyvät

Joka ventiiliin saatiin välystä 0.35mm. Käytin nokkaa useampaan kertaan löysällä ja taas momenttiin. Joka kiristyksen jälestä tarkistin välyksen ja 0.35mm pysyi. Jotenkin tuli jännä kutina että tarkistappa jakohihna. Siinä aikasa pyöriteltyä merkit ylä ja virranjakajan merkin kohilleen niin eipäs alamerkki ollukkaan kohillaan 2 pykälää pielessä!!! Sitä ihmettelen missä välissä se oli kirinny hypätä
ei muuta kuin merkit kohilleen ja paketti kasaan

Köyhän miehen putkistonkin tein väliaikais ratkaisuna että vakio keskipöntölle asti tulee 2.5" röörinä pitää sitten paremalla ajalla ja rahalla tehä koko putkisto 2.5" parilla läpivirtaavalla pöntöllä

Ei muuta kuin kokeilemaan sehän hörähti kerta laakista tulille ja kehräsi kuin kissa  S*

940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Näpryytä 2
« Vastaus #64 : 25.04.2012, 21:15:53 »
Eipä isompia ole tallilla tapahtunnut tänään sain jopa perälampetit irroiteltua sekä takalistat ja sen kiinikkeet.
Laitoin myös paikoilleen kuskillekkin kauhukaffan




Pusla takatukivarteen. Toiseen ei tarvitse ostaa kun näkyy uusattu olevan koko varsi hintalaput ja kaikki


Nämä osat kun saisi puhallettua niin nytkähtäs mukavasti eteenpäin ja tekemistäkin riittäs sitten

« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 23:51:32 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Putkeen mutkaa
« Vastaus #65 : 28.04.2012, 20:06:30 »

Tuossa sain hitsailtua s-mutkan putkeen ettei pohjasta kilikata kiinni yhden sauman sain hiottua ja toista aloitettua huomaan
huomenna tehään loppuun. Sitten kuvia

Putkistoksi tuleepi 2.5"  ensinmäiselle pöntölle asti. Eka pönttö on volvon oma kun on läpivirtaava ja takapöntön tilalle ostetaan läpivirtaava pönttö 2 tai 2.5" tuloilla oleva. En halua mitään kauheita rattori ääniä
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Putkeen Mutka Tehty
« Vastaus #66 : 29.04.2012, 21:28:00 »
Päivällä sain saumat hiottua suht siisteiksi ja 600 asteisen kuumakestomaalin nakkasin päälle. Hitsasin myös 4-2-1 mottorin kylestä tulevalle tuolle pidikkeen. Pinnotetta odotellessa jotta sillä saapi peltisarjan vedettyä sitten lopullinen kasaus + takapöntön vaihto



Paikallaan
« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 23:51:45 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Näpryytä 3
« Vastaus #67 : 30.04.2012, 21:42:11 »
Pienemmän ratin sain vaihdettua


Snow capit sekä tupakkamuovit maalattu silkinmustaksi. Työvaiheet: Pesu, tupakkamuoveista kakspuoliteipit pois, mattaus, pesu, pohjamaali, mattaus,pesu ja maali

« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 23:51:56 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Pakosarja Maalattu
« Vastaus #68 : 04.05.2012, 22:27:33 »
Duunissa kerkesin pakosarjankin maalata kun vihdoin tuli pinnotetta lisää



Asensin paikoilleenkin, Putkiston tiivistin ja käytin moottorin normaaliin lämpöön. Mukavasti kyllä kiertää Mylly  ;)

« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 23:52:08 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Puhallettu
« Vastaus #69 : 08.05.2012, 01:29:13 »
vihdoin ja viimein sain osat puhallettua pääsee jälleen tositoimiin
Osatkin sai päälleen 825R:n





« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 23:52:25 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 240 "White Cream"
« Vastaus #70 : 08.05.2012, 01:38:38 »
 S*
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Ovet
« Vastaus #71 : 09.05.2012, 00:05:52 »
Illemmasta nappasin loput 3 ovea pohjaväriin. Ensin pesu, mattaus karhunkielllä, pesu, paketointi, pesu. Vs 2 Pohja tuli. 3 Rundia pojaväriä nakkasin 23 asteen lämmössä sitten 69 asteisesta uunitusta ovet nautti 40min sitten jäähyttelin. Karhunkielellä pinnan mattaksi jotta kaikki virheet tulevat esille jälkihiomista varten ja vielä annoin jokaiselle ovelle 30min Ir:rää jotta varmasti kuivuvat sisältä kun pinta ns "aukaistiin"

« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 23:52:46 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Takapakkia
« Vastaus #72 : 11.05.2012, 08:31:56 »

Eillen satuin ohimennen öljykorkkin aukaisemaan oli valkean vaahdon omaava   >:(
Nesteet ja öljyt sekasi meneet. Lattialta huomasin että vesipumpun tiivistekkin oli pettänny kiitos sen kun en laittannut hylömaarin kanssa kiinni

noh: Nesteet tipautin alas oli suht mustat ja öljyt kans nakkasin alas. Purin kaikki etupuolen osat peltejä myöten pois ja kantta rupesi irttoittamaan kohtalokseni huomasin että keskinmäiset pultit olivat löysemmässä mitä laitinmaiset. Sitä ihmettelen miten ne on löystyneet vaikka tein ohjeiden mukaan. Selasin Volvon kirjaa ja siinä ohjeessa oli moottoria pitää lämmittää normaaliksi ja jäähdyttää 30min sitten jälki kiristää. Muuten minulla oli samanlainen ohje mutta lämmittämisestä siinä ei puhuttu mitään. Sylintereihin ei ollut vuotannut nesteet ollivat mustat männänpäälliset kuten tulpatkin

Kansi on ainakin 100% ehjä. Silloin kun ostin auton ajoin sillä 250km kotia ja tipautin nesteet alas niin olivat täysin vihreät ja öljytkin öljyn näköinen

Uusi kannentiiviste, ventiilikopan ja imusarjantiiviste kuten myös öljyt, nesteet, jakoremmi koska entisestä on merkit karannu vaikka ei vanha ole

tästä on hyvä jatkaa
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 "White Cream"
« Vastaus #73 : 11.05.2012, 09:18:40 »
Ei tän koneen pultteja jälkikiristellä, eka 20Nm, sit 60 Nm ja 90 astetta ja se on siinä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream"
« Vastaus #74 : 11.05.2012, 09:42:09 »
Ei tän koneen pultteja jälkikiristellä, eka 20Nm, sit 60 Nm ja 90 astetta ja se on siinä.
     näin minä tein kun mukana olevassa ohjeessa oli. Edelliseen autoon tein samallalailla ja toimii vielä tänäkin päivänä kyseinen peli. Jos ei tehas vika tiivisteessä tai sitten se löysyys oli syypää
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

Samppasport  Futurez