Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240 "White Cream" Uusi omistaja

  • 784 Vastauksia
  • 267964 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa taikuriz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 "White Cream" Konehuone Maalattu
« Vastaus #435 : 06.04.2014, 14:52:35 »
Todella hienoa jälkeä! Tässä lukenut nyt kaikki tämän aiheen kirjoitukset läpi ja pakko sanoa että on kyllä siististi tehty ihan viimesen päälle!

Pari asiaa pisti silmään. Tuolla kun yritit kiillottaa vanteista lippaa niin itse kiillotin lipat juuri omista vanteista (semmoiset volvon alkuperäiset "hunajakenno" vanteet).
Biltemasta hain laikat. Hioin ensin lakat+maalit pois semmoisella rättilaikan tapaisella laikalla. Sen jälkeen hioin kuivalla p320 paperilla kaikki reunat ja paikat mihin ei laikalla päässy. Tämän jälkeen vaan muutama kierros vesihiomapaperilla p400,p1000 ja vielä nopea sutaisu p1200. Pinta jäi vielä vähän naarmuseks eikä kiiltänyt. Sitten vaihoin rälläkkään pehmosen laikan ja pyöräytin laikkaa kiillotus tahnassa ja rupesin vetämään lippoja. Lipat rupes peilaamaan jo ihan kohtalaisesti. Kun olin kierroksen vetäny niin vaihoin puhtaaseen pehmolaikkaan ja vedin viimeistelytahnalla. Lopputulos=peili. Kaiken kaikkiaan aikaa meni 12h (kaikki 4 vannetta+sisältää teippauksen ja keskiöiden maalauksen) ja lopputulos oli omasta mielestä ainakin hyvä.

Ja toinen asia, hiaset vaikka p1000 paperilla vähän pintaa rikki niistä takavaloista,putsaat vaikka jarrukliinerillä ja nykäset lakkaa päälle? Näyttää ihan uusilta sen jälkeen =)!

Poissa taikuriz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 "White Cream" Konehuone Maalattu
« Vastaus #436 : 06.04.2014, 18:06:25 »
Ja jos jotakuta kiinnostaa nähdä vähän lisää niin tässä on muutama kuva:
Lakan ja maalipinnan poisto

Vesihionnan jälkeen

Esikiillotuksen jälkeen

Kiillotuksen jälkeen

Teipattuna ja pohjamaalattuna

Ja valmiina (lipassa on kuvanotto hetkellä vahaa päälle joten sen takia ei näytä niin kiiltävältä!)

Ja vielä auton alla

Ja tässä on vielä kuva ennen lakkausta ja lakkauksen jälkeen olevat takavalot :)

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream" Konehuone Maalattu
« Vastaus #437 : 06.04.2014, 18:19:41 »
Todella hienoa jälkeä! Tässä lukenut nyt kaikki tämän aiheen kirjoitukset läpi ja pakko sanoa että on kyllä siististi tehty ihan viimesen päälle!

Pari asiaa pisti silmään. Tuolla kun yritit kiillottaa vanteista lippaa niin itse kiillotin lipat juuri omista vanteista (semmoiset volvon alkuperäiset "hunajakenno" vanteet).
Biltemasta hain laikat. Hioin ensin lakat+maalit pois semmoisella rättilaikan tapaisella laikalla. Sen jälkeen hioin kuivalla p320 paperilla kaikki reunat ja paikat mihin ei laikalla päässy. Tämän jälkeen vaan muutama kierros vesihiomapaperilla p400,p1000 ja vielä nopea sutaisu p1200. Pinta jäi vielä vähän naarmuseks eikä kiiltänyt. Sitten vaihoin rälläkkään pehmosen laikan ja pyöräytin laikkaa kiillotus tahnassa ja rupesin vetämään lippoja. Lipat rupes peilaamaan jo ihan kohtalaisesti. Kun olin kierroksen vetäny niin vaihoin puhtaaseen pehmolaikkaan ja vedin viimeistelytahnalla. Lopputulos=peili. Kaiken kaikkiaan aikaa meni 12h (kaikki 4 vannetta+sisältää teippauksen ja keskiöiden maalauksen) ja lopputulos oli omasta mielestä ainakin hyvä.

Ja toinen asia, hiaset vaikka p1000 paperilla vähän pintaa rikki niistä takavaloista,putsaat vaikka jarrukliinerillä ja nykäset lakkaa päälle? Näyttää ihan uusilta sen jälkeen =)!

Kiitoksia  -H-
Siitä siististä tiedä, jonkun näköstä hyvää yrittää tehdä kestäisi vähä pitempään kuin ne hutasemalla tehyt  :)

Olisi niistä saanu kiiltävät toki monellakin tapaa. Kuten sanoin siellä puolenmetrinpäästä kun katto niin hyvät ja siitä 2cm päästä pientä hienoa naarmua täynnä (liijan tarkka tekiä oon). Olisihan sen pois saanu työllä ja classikot ois kieltämättä kiillotetulla huulella.
En ainakaan enää rupea kiillottaa. Hyvä maali ja lakka päällä  :D

Komiat vanteethan nuo ovat sinulla  :)

Takavalot on paljon puhuttannu  ;D
Nuille valoille en tee tikkua ristiin on parissa kohti paloja lohkennu pois
Kirkkaalla vilkulla varustetut tulee jossain vaiheessa, saapi ensin tämän moottorin vaihdettua

"mikäs siinä vaihdossa kestää?"
Suunnitelmia nyt on kymmenen auki. Varmaan tänäkesän tulee tolla kaksruttusella toimimaan. Kerkesin keventää tuon litun ja siinä ei oo lh kehää
saatika oo tullu ikuna vaihdettua tollasta lh jettiä kaasarin tilalle, vie oman aikasa vaihtaissa opetellessa ( saapi tulla vaihtaa kaveriksi jos kiinnostusta löytyy)
Aikakin vähä kortilla, perhe kasvaa lähiaikoina. Haluan jotta oon kotona enkä siellä tallilla 24/7  :)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa taikuriz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 "White Cream" Konehuone Maalattu
« Vastaus #438 : 06.04.2014, 19:40:34 »
Kiitoksia  -H-
Siitä siististä tiedä, jonkun näköstä hyvää yrittää tehdä kestäisi vähä pitempään kuin ne hutasemalla tehyt  :)

Olisi niistä saanu kiiltävät toki monellakin tapaa. Kuten sanoin siellä puolenmetrinpäästä kun katto niin hyvät ja siitä 2cm päästä pientä hienoa naarmua täynnä (liijan tarkka tekiä oon). Olisihan sen pois saanu työllä ja classikot ois kieltämättä kiillotetulla huulella.
En ainakaan enää rupea kiillottaa. Hyvä maali ja lakka päällä  :D

Komiat vanteethan nuo ovat sinulla  :)

Takavalot on paljon puhuttannu  ;D
Nuille valoille en tee tikkua ristiin on parissa kohti paloja lohkennu pois
Kirkkaalla vilkulla varustetut tulee jossain vaiheessa, saapi ensin tämän moottorin vaihdettua

"mikäs siinä vaihdossa kestää?"
Suunnitelmia nyt on kymmenen auki. Varmaan tänäkesän tulee tolla kaksruttusella toimimaan. Kerkesin keventää tuon litun ja siinä ei oo lh kehää
saatika oo tullu ikuna vaihdettua tollasta lh jettiä kaasarin tilalle, vie oman aikasa vaihtaissa opetellessa ( saapi tulla vaihtaa kaveriksi jos kiinnostusta löytyy)
Aikakin vähä kortilla, perhe kasvaa lähiaikoina. Haluan jotta oon kotona enkä siellä tallilla 24/7  :)

Näinhän se on joo! Juu kyllähän ne kirkkaat valot soppiii luultavasti tohon kuin nyrkki silmään!
Eikä tuossa elinten vaihossa kannata hätiköidä, tähänkin asti kaikki näyttänyt tehtävän huolella ni miksei loppuun asti! =)
Ja onnea perheenlisäyksestä! =)

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream" Konehuone Maalattu
« Vastaus #439 : 06.04.2014, 20:02:46 »
Näinhän se on joo! Juu kyllähän ne kirkkaat valot soppiii luultavasti tohon kuin nyrkki silmään!
Eikä tuossa elinten vaihossa kannata hätiköidä, tähänkin asti kaikki näyttänyt tehtävän huolella ni miksei loppuun asti! =)
Ja onnea perheenlisäyksestä! =)

Kyllä tämä loppuun asti saatetaan. Botniaringille ois tarkoitus päästä tällä ajamaan  :)
aika näyttää, aika näyttää
Kiitoksia  -H- Jännät paikat tässä on, ensinmäinen kuitenkin kyseessä  S*
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Osien maaluuta
« Vastaus #440 : 07.04.2014, 20:22:35 »
Vinopino tuli tölväiltyä osasia maaliin
Silkinhohtoa.


Pinnotetta


Tehostajakin sai väriä ylleen. Vähä kasausta





« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 20:16:40 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Operaatio Lh-jet
« Vastaus #441 : 25.04.2014, 22:55:09 »
Eillissäpäivänä saatiin luovuttaja haalattua kotia ja tänään oltiin tositoimissa

Kaverin avustuksella purettiin. Kaikki johdot merkattiin mistä ja mihin tulee helpottaa sitten asentamista
Iso satsi lähti vermeitä pois. Bensalinja jäi kun ei kehattu repiä putkia suoraksi, sekin lähtee vaihdelaatikon oton yhteydessä. lambda myös jäi











Video matskua tästä tulee myös kun saadaan vähä lisää äänitettä kasaan  ;)

« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 20:17:04 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Operaatio Lh-jet kysymys
« Vastaus #442 : 26.04.2014, 12:24:48 »
Pitääkö minun vielä siirtää kojelaudan alla oleva johtosarja toisesta autosta?

Lähinnä ihmetyttää 9-napainen pistoke hansikkalokeron alla, joka jatkuu kuskinpuolelle siitä haarautuu mittaristolle, virtalukkoon yms?

Kertoisitteko fiksumpana mitä toimenpiteitä vaatii tehdä, jotta saan ruiskun toimimaan  :)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 240 "White Cream" Operaatio Lh-jet kysymyksiä
« Vastaus #443 : 26.04.2014, 12:57:10 »
Pitääkö minun vielä siirtää kojelaudan alla oleva johtosarja toisesta autosta?

Lähinnä ihmetyttää 9-napainen pistoke hansikkalokeron alla, joka jatkuu kuskinpuolelle siitä haarautuu mittaristolle, virtalukkoon yms?

Kertoisitteko fiksumpana mitä toimenpiteitä vaatii tehdä, jotta saan ruiskun toimimaan  :)
eikö whitessä ole valmiina sitä 9napaista liitintä repsikan jalkatilassa potkumuovin/hanskalokeron takana? Siitä lh ottaa ainakin nopeustiedon.
No kun halvalla sai.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream" Operaatio Lh-jet kysymyksiä
« Vastaus #444 : 26.04.2014, 14:29:14 »
Ei ainakaan minun silmään osunut. Sehän pitäs olla 89 vakiona tietääkseni se töpseli
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream" Operaatio Lh-jet kysymyksiä
« Vastaus #445 : 26.04.2014, 16:32:22 »
Löytyy! 
Oli etinnässä oli niin hyvin niputettu mittariston taakse
Huh Helpoitus  :D
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Operaatio Lh-jet
« Vastaus #446 : 26.04.2014, 21:44:05 »
Tänään lähti laatikko, kardaani ja vauhtipyörä pois
Aika makialla mallilla alkaa pikku hiljaa olla











« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 20:17:31 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Operaatio Lh-jet: katti
« Vastaus #447 : 10.05.2014, 18:09:16 »
Irroteltiin tuossa isäukon kanssa pumppupaketti tankin sisästä




Sitten rupesin katin kimppuun. anturi kuikkaan. Laippa pois, pultit veks.
Auki sisukset


Tukko


Kasaan hitsailtu ja silitelty. Vielä puhaltaa katti puhtaaksi ja jonkun sortin kuumamaali nakata päälle

« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 20:17:53 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream" Operaatio Lh-jet:
« Vastaus #448 : 16.05.2014, 11:46:18 »
Kipasin ohimennen hakemassa siniseltä tilaamani osaset
Alukopan tiiviste ja remeli
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 20:18:11 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Operaatio Lh-jet: kaasuläppä
« Vastaus #449 : 23.05.2014, 00:00:25 »
Imusarjan otin käsiteltäväksi
Lähtökohta, josta alettiin purkamaan vermeitä vähemmäksi


Vähä tärähti kuva, melko mähmäinen oli kaasuläppä puhumattakaan imusarjasta


Aivan järkyttävä monen millin kaulus  :buck2:


Pirralla jyrsittiin ja sitäkin ahnaammin kiillotettiin. Terävä reuna eli käytännössä reinaa ollenkaan ja sisältä siistittiin kuristusta loivemmaksi. Parannus se on pieninkin hipostus  8)  Taitaa teetättää kaasuläppään terävät reunat, sen verta harmittaa kun ei tullu tehtyä




Imusarjaa pestiin moneen kertaan moottorinliuvottimella. Pitää varmaan vielä pestä tinnerillä. Puhdistu melkoisesti siitä mitä se oli...


Maalikauppaan lähtä täytettä hakemaan saadaan hyllyihin tavaraa ja osia maaliin
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 20:18:32 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

Autoracing  KL-varaosat