Autoracing  KL-varaosat

m90 vaihteistokysymys

  • 5 Vastauksia
  • 8517 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa st3b3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • b230ft
m90 vaihteistokysymys
« : 13.04.2016, 18:02:36 »
Mites se nyt on kun m90 lootia on neljää erilaista ja vissiin vanhemmissa synkrorenkaat ei kestä rusauttelua ja 97-98 malleihin olisi parannettu tuo kolmosen synkro. Näin olen tältä foorumilta lukenut. Itsellä on 12/-97 940 classic ja kurkistin auton alle ja laatikon kylessä tarra missä lukee m90L. Onko tämä se laatikko mikä ei kestä rusautella vai onko parannettu malli? Ainakin pitäisi olla vuosimallin puolesta?

Paikalla b21et

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: m90 vaihteistokysymys
« Vastaus #1 : 13.04.2016, 18:30:06 »
Paranneltu malli on M90L2 mikä myös silloin tarrassa lukee.

EDIT: Eipäs ollutkaan niin selvä asia, lainaus turbobricksiltä: " Suurimassa osassa M90L laatikoissa vuosilta 96-97 on parannellut synkrot ja pysäytinrengas"
« Viimeksi muokattu: 13.04.2016, 18:39:13 kirjoittanut b21et »

Poissa st3b3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • b230ft
Vs: m90 vaihteistokysymys
« Vastaus #2 : 13.04.2016, 19:48:41 »
juuri tätä hain :)

Poissa volovoreising

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: m90 vaihteistokysymys
« Vastaus #3 : 20.02.2018, 15:45:33 »
Laitan tähän että onko kellään käytännön kokemusta mitä tälläiset m90 kestää tehoja? Tai pitäs kestää?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: m90 vaihteistokysymys
« Vastaus #4 : 20.02.2018, 22:11:00 »
Tehoahan ne kestää varsin runsaasti, Lankku muistaakseni testasi että 700Nm kattelee vielä, mutta mikään noista versioista ei kestä idioottikäyttöä. Jos ei saa runnomatta vaihdetta päälle niin joutuu joko vaihtelemaan askeja työkseen tai hommaamaan idiootinkestävän laatikon. Se "vahvistushitsaus" sille prikalle ei auta, sekä prikka että ne hampaat on niin kovia, että hitsattuna se rakenne on niin hauras että se on aivan sokaton kranaatti, ja jos sille tekee kunnollisen tukirenkaan kuten joskus Kulmamiehen esimerkissä oli tehty, niin siitä porsii siirtäjä. Jos haluaa harrastaa voimailulajeja vaihdekepillä niin m90 on erinomaisen työläs vaihtoehto, tarttee rakentaa tuo tukirengas(tehty, vaikuttaa hyvältä), tehdä hipoversio siirtäjästä (under progress) ja joidenkin mukaan vahvistaa siirtäjäkehtoakin(en ole tekemässä). Olen yrittänyt ratkaista asian vaihtamalla nätisti, mutta kun ei ollut laittaa kovin hyväkuntoista siirtäjää kun aski oli auki niin kyllä kaikki merkit viittaa siihen että kohta se porsii taas. :-\
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: m90 vaihteistokysymys
« Vastaus #5 : 12.03.2018, 06:28:42 »
Juu mulla aikoinaan meni hermo siinä kohtaa kun ensin meni se siirtäjäkehto poikki. Sen hitsasin ja lisäsin materiaalia, vaihtelin synkkarenkaita yms. Sitten noin 600nm momentilla meni 3. ratas tasasessa kiihdytyksessä sileeksi.
Hauska tilanne kun olin juuri ohittamassa autojonoa ja sorvaus alkoi kuulua, ei oikein tienny mihin väliin sitä törkkää :D

Ja tosiaan virheettömästi toimivaa M90 laatikkoa on vaikea löytää.
Se on sellainen pattitilanne. Vakio vehkeissä ne ei kestä ajaa puolta miljoonaa ilman että jotain on korjattu.
Viritetyssä kestää jonkin verran momenttia mutta ei kestä repimistä ja yleensä kun viritetään alkaa samalla se lakritsin poltto, kytkimen neppailu yms. muu hauskuus ja sitä juuri ei M90 siedä. Sitten jos sulla on laatikko jota ei uskalla kepistä kunnolla rykästä niin kysymys kuuluu `mitä sillä tekee`
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

RallyBaron  Samppasport