Samppasport  Futurez

M90 ja sre

  • 42 Vastauksia
  • 20591 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nikke_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #30 : 12.09.2017, 12:21:26 »
Tuota noin, onkohan jotain mahtanut mennä pieleen kytkinrempassa kun vaihteistosta/kytkimestä kuuluu kalkattavaa ääntä kun kytkinpoljin on ylhäällä? ??? Loppuu kun painaa kytkinpolkimen alas mutta tyhjäkäynnillä ja ajossa kytkinpolkimen ollessa ylhäällä kuuluu selkeä kalkatus/kolina. Kyseessä siis ysi, jossa b230ft+m90+pottapyörä+sre763+6-lapainen jousitettu sintteri+sachs orig. painelaakeri. Ei ole shimmattu asetelmaa ja pallopäämutterin alla yksi prikka (n. 1,5mm paksu). Lueskelin ulkomaisilta volvofoorumeilta, että kun kaksoismassavauhtipyörän tilalla on kiinteä vp niin se muuttaa vaihteiston käyttäytymistä jollakin tavalla, joka voisi aiheuttaa normaalista poikkeavaa ääntä. Voiko asia olla näin?
Volvo 940 Classic B230FT -98 E85

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #31 : 12.09.2017, 13:16:55 »
Tuo käyttäjän sj ysikantti piti muistaakseni ihan samalla tapaa jyskettä ja kolinaa sintterin kanssa. Oikeestaan käytännössä sama paketti kuin sulla, tosin äkkiähän siitä meni asetelma, levy ja vauhtis vituiksi... Tiedä sitten oliko joku erikoinen syyllinen vai tappoiko se kytkinjysäri vaan...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #32 : 12.09.2017, 15:21:40 »
samallailla kalkatti omakin kun oli blingin vauhtiksella ja -765+samantyyppisellä sintterillä. kun polki pohjaan niin loppui, ajossa en huomannut että olisi kuulunut. Kalkattavanakaan en saanut 2v/20tkm aikana hajalle, satunnaisesti tarjoiltiin kesäisin kytkinminttua.

nyt on pottapyörä, -763+dieselin levy, niin ei kalkata. pallopään alla muistaakseni 3 prikkaa.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa sj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #33 : 12.09.2017, 21:43:21 »
Jep, itellä piti kanssa samalla paketilla kauheeta rohinaa ja kalkatusta kytkin ylhäällä vapaalla. Olin jo laatikko viasta ihan varma, nyt taas kun massalevy niin hävisi ihan täysin sivuäänet.... ja pallopään alla spaceria n. 15mm ;D

Poissa Nikke_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #34 : 13.09.2017, 00:37:22 »
Allright! Hyvä tietää, että muilla on ollut vastaavaa oiretta! Katotaan kauanko kyseinen paketti mulla kestää kun on tarkotus kans tehdä tehopäivitystä jossain vaiheessa  ::) Vaihdan sitten jotain muuta levyä ja asetelmaa tilalle jos hajoaa  :D
Volvo 940 Classic B230FT -98 E85

Poissa Allux

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #35 : 04.12.2017, 21:09:47 »
Tarkotus laittaa m90 askin kanssa sre 765 blingfactoryn vauhtipyörällä
Mikä massalevy kaveriksi?
Painelaakeri?
Tarviiko muita muutoksia toimiakseen? :idiot2:
242 Turbo 78

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #36 : 05.12.2017, 18:06:30 »
Tarkotus laittaa m90 askin kanssa sre 765 blingfactoryn vauhtipyörällä
Mikä massalevy kaveriksi?
Painelaakeri?
Tarviiko muita muutoksia toimiakseen? :idiot2:

Massalevyvaihtoehdot taitaa olla 240mm kokoluokassa 850R jousitettu levy tai sachsin/muun valmistajan joku sporttilevy (mallia arvokas). Toki 228mm levykin sopii sinne, jolloin voi käyttää vaikka d24+m90 levyä

Itsellä oli paikallaan: BF vauhtipyörä, SRE -765, 240mm jousitettu sintteri ja vakio painelaakeri. kytkinhaarukkaa piti simmailla prikoilla ylemmäs. levystä riippuen sitten täytyy mahdollisesti simmata asetelmaa vauhtipyörään (itelle tuli joku 0,5-1mm rappua vauhtiksen pitopinnan ja asetelman kiinnityspinnan välille)
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #37 : 29.12.2017, 09:21:48 »
Tarviiko huolestua tuosta laatikon ääntelystä kovalla vauhtipyörällä?
Moottorijarrulla ja pintakaasulla rullaillessa laatikko "rallattaa" vaihteesta riippumatta. Vedossa täysi hiljainen. Jos isolla vaihteella (3/4/5) vedättää "turhan alhaalta" niin jonkin sortin jurahtelua kuuluu.
Paikoillaan ei ääntele mitenkään. Vaihteet menee hyvin sisään eikä öljyissä ollu mtn lastua tms.
M90, pottapyörä,763 ja deekun massalevy.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #38 : 29.12.2017, 10:51:51 »
Samat kilkkeet, samat äänet. En vielä 15tkm aikana ole huolestunut kun ei ole muuttunut mihinkään...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Allux

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • www.vrcf.fi
Sre 765 M90
« Vastaus #39 : 30.03.2018, 18:18:26 »
242 Turbo 78

Poissa Allux

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #40 : 31.03.2018, 16:04:18 »
Onko jollain irallaan 765asetelmaa ja jaksaisi mitata tuon halkaisijan
242 Turbo 78

Poissa Nitronobel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #41 : 31.03.2018, 17:51:59 »
159mm suunnilleen kindermunayllätys työntömitalla mitattuna

Poissa Xtr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #42 : 09.06.2018, 00:55:06 »
Minulla kanssa välillä voimansiirto rohisee vapaalla kytkin ylhäällä ja sitten loppuu kun painaa pohjaan. Paketissa on SRE:n paineasetelma, dieselin levy ja jäykkä vauhtipyörä. Hyvin on pelannut ja tennarin puutteessa auto ei kärvistele. Tuo ominaisuus / ääntely on satunnaista. Ei aiheuta yöunien menetystä  :P

 

Ateho  Elekma