Autodiagnoosi  Carcom Oy

DNA operaattorin korvaus politiikka, kokemuksia ja ihmettelyä

  • 3 Vastauksia
  • 524 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ougi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 344
  • Hyvä vahva tukka
Meillä oli tuo viereinen nettimasto reilut 10viikkoa rikki, netti ei toiminut "oikealla" tavalla tai välillä ollenkaan.
Varaosia odoiteltiin yli 2kk ja kaikki tottakai olivat pahoillaan kokoajan, no nyt sitten saivat vihdoin maston korjattua ja soittelin aspaan ja kerroin ,että nyt saattaa netti toimia.

Tosta toimivuudesta tai korjauksesta eivät itse ilmoittaneet mitään, vaan piti ite todeta jotta pelittää (tämä kerrottiin aspasta) , puhelimen netillä tässä ajettu kuukauksia jne..

Nooh sitten aspassa todettiin ,10 alkavaa maanantaita a20e olisi korvaus ,mutta heillä on ohjeena korvata maksimissaan 8viikkoa  ;D .Koitin siinä kysellä ,mitä jos asiakkaalla on ongelma mikä kestää vaikka 6kk eli 2kk menis kioskin korvattavaksi ja loput asiakkaan omaksi haitaksi vielä jos joku paketti setti olis menossa vaikka 24kk. No yllättäen ei löytynyt mitään vastausta aspa henkilöltä, ompahan jännä linjaus tehty kyl.

(internet tietäjille, masto on talon vieressä ja en voinut liittyä seuraavaan mastoon, koska tuo oli kuitenkin päällä ja ilmeisesti siinä niin voimakas imu ettei pääsy pois sen vetovoimasta).



kuva on ,esimerkki kuva toimivuudesta, uppi puuttui 90% testauksista ja oli kyl naurettavan pieniä lukemat 200/50 netille.
Ip on vaihtunu jo 20 kertaa ton jälkeen  ;) , rikkinäisenä masto vaihto sitä lähen tunnin välein jokapäivä
« Viimeksi muokattu: 20.06.2023, 16:53:30 kirjoittanut Ougi »
>>> Go away n00b <<<

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 994
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Ottamatta kantaa tuohon DNA:n korvauspolitiikkaan pitää kysyä, jotta kuinka se puhelimen netti on toiminut joa se lähin maston tukiasema on ollut pimeenä? Vai onko eri operaattorin liittymä puhelimessa.
Itse taistelin joku aika sitten Telian kanssa heidän määräaikaisen mobiililaajakaistan toimivuudesta, kun välillä latausnopeudet oli alle 0,5 Mbps ja välillä ei edes Speedtest toiminut. Viimein sain ko liittymän purettua ilman sakkoja ja nyt on Elisan vastaava, korkea masto missä lähin tukiasema on tuossa n 400m päässä mutta silti siitäkin parhaimmillaan aamupäivällä voi päästä jokonkin max 35 Mbps nopeuteen, illalla jää alle kymmenen. Elisan myyntipisteellä asiaa joku aika sitten ihmeteltiin ja sen verran selvisi, että se lähettimen keila ei ole oikein suunnattu meille päin eli ollaan hiukan sivussa vaikka näin lähellä. Oli kuulemma tulossa joku päivitys ko tukariin ja lupasivat tarkistaa suuntausta mutta eipä siitä mitään kuulunut eikä nopeudetkaan ole parantuneet ainakaan havaittavasti.
DNA:n ja Telian mastot on niin kaukana, ettei mobiililaajakaista toimi edes välttävästi ja lisäksi tuossa aiemmassa Teliassa yhteys pomppi milloin minnekin tukiasemalle, parhaimmillaan yli 20km päässä olevaan, reitittimen tiedoista näkee minne yhteys on ja Cellmapperista vastaavasti ko tuliasemien tiedot ja solujen keilat yms. Mitään korvausta ei tuosta aiemmasta Teliasta saanut.

Poissa Ougi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 344
  • Hyvä vahva tukka
Eri operaattorin puhelinliittymät o käytössä.
>>> Go away n00b <<<

Poissa insinörtti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Elämän tosiasiat tuli opittua jo neljännesvuosisata sitten. Sama kuvio aina ja poikkeuksetta operaattorista ja tekniikasta (modeeli/lankapuhalelinliittymä, ADSL, kaapelimodeemi, langaton netti kaikki koettu).

Yhteydessä häiröitä. Esim. kaikki liikenne katkeaa 10 min välein, odotellaan pari minuuttia, siten alkaa taas data liikkua (oli oikein hauskaa silloin, kun keskeytyneet lataukset eivät jatkuneet automaagisesti). Tai bitit virtasivat 20 % nopeudella luvatusta. Ei paljoa naurattanut, jos se luvattukin nopeus oli 128 kilobittiä/s....

Aina on aspan mukaan vika asiakkaan laitteessa. Vaikka sitten väärän värinen kaapeli. Vaikka naapureilla täsmälleen sama ongelma, joka ilmenee aina illan kuormitushuipun aikana. Aina pitää jonottaa puhelinpalveluun 20+ min ja vastailla samat kysymykset onko töpseli seinässä jne. Tosin joskus on käynyt sellainen lipsahdus, että olen saanut suoran puhelinnumeron jollekin tekniikkavelhoille ja näitä kun on päivittäisillä soitoila pommittanut, niin on saanut asian tilaan korjausta jo ihan muutaman viikon aikajänteellä.

Perusongelma kun vaan näissä on useimmiten ollut, että operaattorilla kertakaikkiaan loppuu kapasiteetti naruista (etenkin kaapelimodeemiliittymien ongelma), niin tilanteen korjaatumisessa aikaskaala on väh. puoli vuotta. Kestettävä nämä oli silloin, kun tarjolla oli tasan 1 vaihtoehto (aika ennen langattomia liittymiä).

Aspan tehtävä on kiistää, että vika voisi olla operaattorin päässä. Eikä ne puhelimeen ensimmäisenä vastaavat mitään tekniikasta ymmärrä. Eikä kovin paljoa edes seuraakaan porras ja sellaisiakin ongelmia löytyy (jep juurikin DNA kyseessä), joiden edessä vain nostavat kätensä pystyyn "ei pitäisi olla mahdollista". Tämä tieto kovin lohduttaakin.

Nykyään ohje on: vaihtamalla paranee. Operaattori vaihtoon välittömästi. Paljon nopeampi ratkaisu kuin odotella 3-30 viikkoa siinä toivossa, että jotain tapahtuisi. Säästyy myös pari tuntia elämästä, kun ei tarvi puhelimessa jonottaa tekniseen tukeen 3x½ h päästäkseen kertomaan, että töpseli on seinässä.

 

Futurez  Kulkukoira