KL-varaosat  Race.fi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2549 Vastauksia
  • 677641 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa handello

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • Life is better lived together with Volvo
Millä koneella V60 pitää olla jos sellaisen hankkii?
Tällähetkellä -07 S60 D5 koneella ja se deevitosen vääntö on kyllä mukava.

Mutta onko merkittäviä eroja esim D4 moottoriin?
V40 D4 R-Design

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Jos kukkaro kestää niin T6 moottorilla. :)

Oletko etuvetoa vai nelivetoa hakemassa? Vuosimallista riippuen D4 Voi olla 2 litrainen 4 tai 5 sylinterinen moottori. Jos etuvedoista puhutaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa handello

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • Life is better lived together with Volvo
Todennäköisesti etuvetoa mutta jos tulee sopiva D5 awd vastaan niin sellanen lähtee kyllä matkaan 8)
V40 D4 R-Design

Poissa herbertti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Todennäköisesti etuvetoa mutta jos tulee sopiva D5 awd vastaan niin sellanen lähtee kyllä matkaan 8)

Itsellä sama harkinta, ei ole helppo nyt vielä kun lunta maassa. D5 AWD tuolla Volvon 5 sylinterisellä ja 6-vaihteisella automaatilla vai D4 VEA ilman nelivetoa mutta 8-vaihteisella automaatilla..

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Omassa V70 vm. 2011 on mainio D3 moottori, jossa on aivan mahdoton vääntö vakiona.

Onko muuten V60 aivan sama moottori, jos on D3-merkinnällä? Esimerkiksi D5 on vissiin aina samanlainen Volvon mallista riippumatta. Vai onko?

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Omassa V70 vm. 2011 on mainio D3 moottori, jossa on aivan mahdoton vääntö vakiona.

Onko muuten V60 aivan sama moottori, jos on D3-merkinnällä? Esimerkiksi D5 on vissiin aina samanlainen Volvon mallista riippumatta. Vai onko?

Oma entinen 2011 S60 D3 oli 2,0 litranen 163 ph 5-syl. dieseli eli ei ainakaa noissa pikkukoppasissa (S60, V60) oo 2,4.

Saman ikäsissä XC 60 malleissa D3 oli 163 ph 2,4 5-syl diesel. En tiedä miten menee noissa V70 -sarjan  autoissa.
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Oma entinen 2011 S60 D3 oli 2,0 litranen 163 ph 5-syl. dieseli eli ei ainakaa noissa pikkukoppasissa (S60, V60) oo 2,4.

Saman ikäsissä XC 60 malleissa D3 oli 163 ph 2,4 5-syl diesel. En tiedä miten menee noissa V70 -sarjan  autoissa.
D3 ja D4 moottorit XC60 malleissakin on 2 litrainen jos etuveto. Nelivedossa on 2.4 litrainen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Omassa V70 vm. 2011 on mainio D3 moottori, jossa on aivan mahdoton vääntö vakiona.

Onko muuten V60 aivan sama moottori, jos on D3-merkinnällä? Esimerkiksi D5 on vissiin aina samanlainen Volvon mallista riippumatta. Vai onko?

Ei ole aina samanlainen, riippuu vuosimallista ja joissakin tapauksissa myös siitä, onko auto etu- vai nelivetoinen. Otsikon mukaisissa autoissa D5 voi olla
* D5244T4 (2006-2008): 185 hv, 400 Nm
* D5244T10 (2009-2010): 205 hv, 420 Nm
* D5244T11 (2011-2015 manuaalivaihteiset): 215 hv, 420 Nm
* D5244T15 (2011-2015 automaattivaihteiset): 215 hv, 440 Nm
* D5244T20 (2016- automaattivaihteiset nelivedot): 220 hv, 440 Nm
* D4204T11 (2016- etuvedot; 4-sylinterinen VEA): 225 hv, 470 Nm

Vastaavasti D3-mallimerkinnällä on myyty V60:ssä ainakin 2-litraista 5-sylinteristä moottoria ensin 163- ja sitten 136-hevosvoimaisena sekä sitten mallisarjan loppupäässä 2-litraista nelisylinteristä 150-hevosvoimaista VEA-moottoria. XC70:ssä etuvetoinen D3 oli 2-litrainen 5-sylinterinen, nelivetoinen D3 AWD taas 2.4-litrainen 5-sylinterinen.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa ZimKörk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Tässä ketjussa aiemmin pohdittiin vaihteistoöljyn vaihtosuosituksia. Huomasin juuri että Bilian huollon varauslomakkeeseen on ilmestynyt BG-vaihteistohuuhtelu kohtaan muut huoltotyöt seuraavalla tekstillä:

Lainaus
BG PTX Aut.vaiht.öl­jy vaih­to mkl huuh­te­lu 420,00 €

Suosittelemme automaattivaihteiston öljynvaihtoa 60 000 km välein. BG PTX öljynvaihtomeneltemä hajoittaa ja liuottaa likaa ja lietettä, poistaa vanhan öljyn ja lian, palauttaa vaihteiston toimintakyvyn ja pidentää vaihteiston käyttöikää.

Poissa Miro Saari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Morjensta foorumille
V60 olisi hankinnassa ja nyt on käytännössä kaksi yksilöä raivannut tiensä finaaliin.

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11884013
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11877356

Periaatteessa samat varusteet, erot moottoreissa ja kilometreissä. Näistä nyt ilmeisesti tuo D4 on 4-sylinterinen ja 8-vaihteinen ja D3 on 5-sylinterinen ja 6-vaihteinen. Noissa 6-vaihteisissahan on ainakin ollut tiivisteiden kanssa ongelmaa, onko 8-vaihteisissa samalla tavalla? 4-sylinterisissä on ollut EGR-ongelmia, onko 5-sylinterisissä samalla tavalla?

Kumpi noista on suuremmalla todennäköisyydellä vähemmän ongelmia aiheuttava? Heilauttaako nuo kilometrit vaakakuppia jompaan kumpaan suuntaan?

Tuo D3 ollut ensimmäiset 120tkm taksina, mielenkiintoisesti vaihteistoöljyt vaihdettu kaksi kertaa 123tkm ja 153tkm. Vetokoukkuahan tuossa ei ole niin mitään raskasta ei ainakaan ole vedetty, mutta kuluttaako tuo taksin nurkkapyöritys paljon laatikkoa?
D4:ssä ei ole merkintää vaihteistoöljyn vaihdosta, nyt mittarissa 160tkm, riittänee jos nyt vaihdattaa ostettaessa?
Jakopään hihnat molemmissa vaihdettu siten, että ei tarvi ihan heti vaihtaa uudestaan

Mitäs muuta näistä pitäis koeajolla huomioida kuin vaihteiston toimivuus? Yleisten kolinoiden ja sivuäänien lisäksi

Onko näissä ollu erilaisia äänentoistopaketteja? Näkeekö niitä jotenkin päällepäin?

Poissa ZimKörk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Noissa 6-vaihteisissahan on ainakin ollut tiivisteiden kanssa ongelmaa?

Käsittääkseni viime vuonna tuli softapäivitys joka ehkäisee noita ohivuoto-ongelmia, eli kun käyttää Sinisellä vaikka Essential-huollossa niin saa uusimmat softat siihen. Essentialin hinta on karvan alle 190e, sisältää perus vuosihuollon ilman lisätöitä (öljynvaihto, raitisilmasuodatin sekä perus tarkistukset ja tärkeimpänä juurikin softapäivitykset).
« Viimeksi muokattu: 27.01.2021, 09:45:39 kirjoittanut ZimKörk »

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Morjensta foorumille
V60 olisi hankinnassa ja nyt on käytännössä kaksi yksilöä raivannut tiensä finaaliin.

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11884013
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11877356

Periaatteessa samat varusteet, erot moottoreissa ja kilometreissä. Näistä nyt ilmeisesti tuo D4 on 4-sylinterinen ja 8-vaihteinen ja D3 on 5-sylinterinen ja 6-vaihteinen. Noissa 6-vaihteisissahan on ainakin ollut tiivisteiden kanssa ongelmaa, onko 8-vaihteisissa samalla tavalla? 4-sylinterisissä on ollut EGR-ongelmia, onko 5-sylinterisissä samalla tavalla?

Kumpi noista on suuremmalla todennäköisyydellä vähemmän ongelmia aiheuttava? Heilauttaako nuo kilometrit vaakakuppia jompaan kumpaan suuntaan?

Tuo D3 ollut ensimmäiset 120tkm taksina, mielenkiintoisesti vaihteistoöljyt vaihdettu kaksi kertaa 123tkm ja 153tkm. Vetokoukkuahan tuossa ei ole niin mitään raskasta ei ainakaan ole vedetty, mutta kuluttaako tuo taksin nurkkapyöritys paljon laatikkoa?
D4:ssä ei ole merkintää vaihteistoöljyn vaihdosta, nyt mittarissa 160tkm, riittänee jos nyt vaihdattaa ostettaessa?
Jakopään hihnat molemmissa vaihdettu siten, että ei tarvi ihan heti vaihtaa uudestaan

Itse ottaisin hinta huomioiden D3:n, jos noista kahdesta pitäisi valita. Taksina huollettu varmasti hyvin, mistä kielii nuo laatikon öljynvaihdotkin. Tuohon D3:een saa säästyneillä rahoilla myös roimasti lisää tehoa Vdashilla, jos haluaa sijoittaa siihen n. 300€:

Lainaus
ST2 (156-kW Power, 480-Nm Torque) $339.00 excl. VAT


(https://d5t5.com/search/yv1fw31a0e1180258)

Tuohon uudempaan saa tietenkin vieläkin enemmän, mutta siinä on vakionakin jo 133 kW ja optimointi on $110 kalliimpi:

Lainaus
ST2 (172-kW Power, 480-Nm Torque) $449.00 excl. VAT

(https://d5t5.com/search/yv1fw738df1230412)

Onko näissä ollu erilaisia äänentoistopaketteja? Näkeekö niitä jotenkin päällepäin?

On. Halvimmasta kalleimpaan:
  • Performance = "Sensus Audio Performance 4x20w, CD-soitin, 6 kaiutinta, Aux-liitäntä", joka on ollut vakio Kineticissä.
  • Kakkostasona High Performance, eli Momentum/Summum/R-Design vakiona on ollut "Sensus Audio High Performance, 5” värinäytöllä, CD-soitin, MP3, 8 kaiutinta, 4x40W vahvistin, USB portti, bluetooth järjestelmä"
  • Kolmostasona High Performance Multimedia, joka noissa molemmissa on, koska niissä on isompi näyttö, mutta ei keskikaiutinta kojelaudan päällä: "Sensus Connect Audio High Performance 7” värinäytöllä, DVD/CD-soitin, MP3, 8 kaiutinta, 4x40W vahvistin, USB portti, bluetooth sekä audio streaming bluetoothin kautta, käyttöohjekirja kovalevyllä, internet valmius"
  • Parhaana tasona Premium Sound: "Sensus Connect Audio Premium Sound by Harman/Kardon 7” värinäytöllä, DVD/CD-soitin, MP3, Dolby Pro Logic II Surround system & Dolby Digital 5.0 Cinema Edition, 12 Harman/Kardon kaiutinta, 5x130W vahvistin, USB portti, bluetooth sekä audio streaming bluetoothin kautta, käyttöohjekirja kovalevyllä, internet valmius"

Esite: https://drive.google.com/file/d/1CafUA3LqbYfL01icAIJQ64twM4_IoSO-/view?usp=sharing

Äänentoistopakettien osalta S60/V60 osalta en tiedä, kuinka Performance / High Performance pystyy erottamaan visuaalisesti toisistaan, jos kyseessä on 5" keskinäytöllä varustettu malli. High Performance Multimedian ja Premium Soundin erottaa siitä, että High Performance Multimedia on isommalla 7" keskinäytöllä, mutta ilman keskikaiutinta, ja Premium Sound isommalla 7" keskinäytöllä keskikaiuttimen kanssa. Keskikaiutin on kojelaudan päällä näytön yläpuolella ja etureunassa lukee "Premium Sound" (2014 ja vanhemmat) tai "harman/kardon" (2015 ja uudemmat):




(kuvien lähde: https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11832043)

Olen omistanut vm. 2014 Premium Soundilla varustetun V60:n, koeajanut vuoden 2015 mallin High Performancella sekä 2016 harman/kardonilla, sekä omistanut vm. 2008 V70:n Dynaudiolla ja nykyään vm. 2012 XC70:n Premium Soundilla. Metallipainotteisella musiikkimaulla V70:n Dynaudio kuulosti parhaalta, nykyisen auton Premium Sound on hyvä kakkonen, edeltäneen V60:n Premium Sound oli selvästi muovisempi (toisen koeajetun V60-hybridin harman/kardonin ja ostamani auton Premium Soundin välillä en havainnut isoa eroa). Jos kertaalleen erehtyy ajamaan tuolla parhaalla audiopaketilla varustettua autoa vuosimallista riippumatta, sen jälkeen tuskin tulee ostaneeksi halvemmilla audiopaketeilla varustettua, ero äänessä on sen verran iso. Jos kuuntelee vakiona radiota tai jotain purkkapoppia, silloin asialla ei tietenkään ole vastaavaa merkitystä.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2021, 03:00:48 kirjoittanut NNH »
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Itse ottaisin hinta huomioiden D3:n, jos noista kahdesta pitäisi valita. Taksina huollettu varmasti hyvin, mistä kielii nuo laatikon öljynvaihdotkin. Tuohon D3:een saa säästyneillä rahoilla myös roimasti lisää tehoa Vdashilla, jos haluaa sijoittaa siihen n. 300€:


(https://d5t5.com/search/yv1fw31a0e1180258)

Tuohon uudempaan saa tietenkin vieläkin enemmän, mutta siinä on vakionakin jo 133 kW ja optimointi on $110 kalliimpi:

(https://d5t5.com/search/yv1fw738df1230412)

On. Halvimmasta kalleimpaan:
  • Performance = "Sensus Audio Performance 4x20w, CD-soitin, 6 kaiutinta, Aux-liitäntä", joka on ollut vakio Kineticissä.
  • Kakkostasona High Performance, eli Momentum/Summum/R-Design vakiona on ollut "Sensus Audio High Performance, 5” värinäytöllä, CD-soitin, MP3, 8 kaiutinta, 4x40W vahvistin, USB portti, bluetooth järjestelmä"
  • Kolmostasona High Performance Multimedia, joka noissa molemmissa on, koska niissä on isompi näyttö, mutta ei keskikaiutinta kojelaudan päällä: "Sensus Connect Audio High Performance 7” värinäytöllä, DVD/CD-soitin, MP3, 8 kaiutinta, 4x40W vahvistin, USB portti, bluetooth sekä audio streaming bluetoothin kautta, käyttöohjekirja kovalevyllä, internet valmius"
  • Parhaana tasona Premium Sound: "Sensus Connect Audio Premium Sound by Harman/Kardon 7” värinäytöllä, DVD/CD-soitin, MP3, Dolby Pro Logic II Surround system & Dolby Digital 5.0 Cinema Edition, 12 Harman/Kardon kaiutinta, 5x130W vahvistin, USB portti, bluetooth sekä audio streaming bluetoothin kautta, käyttöohjekirja kovalevyllä, internet valmius"

Esite: https://drive.google.com/file/d/1CafUA3LqbYfL01icAIJQ64twM4_IoSO-/view?usp=sharing

Äänentoistopakettien osalta S60/V60 osalta en tiedä, kuinka Performance / High Performance pystyy erottamaan visuaalisesti toisistaan, jos kyseessä on 5" keskinäytöllä varustettu malli. High Performance Multimedian ja Premium Soundin erottaa siitä, että High Performance Multimedia on isommalla 7" keskinäytöllä, mutta ilman keskikaiutinta, ja Premium Sound isommalla 7" keskinäytöllä keskikaiuttimen kanssa. Keskikaiutin on kojelaudan päällä näytön yläpuolella ja etureunassa lukee "Premium Sound" (2014 ja vanhemmat) tai "harman/kardon" (2015 ja uudemmat):




(kuvien lähde: https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11832043)

Olen omistanut vm. 2014 Premium Soundilla varustetun V60:n, koeajanut vuoden 2015 mallin High Performancella sekä 2016 harman/kardonilla, sekä omistanut vm. 2008 V70:n Dynaudiolla ja nykyään vm. 2012 XC70:n Premium Soundilla. Metallipainotteisella musiikkimaulla V70:n Dynaudio kuulosti parhaalta, nykyisen auton Premium Sound on hyvä kakkonen, edeltäneen V60:n Premium Sound oli selvästi muovisempi (toisen koeajetun V60-hybridin harman/kardonin ja ostamani auton Premium Soundin välillä en havainnut isoa eroa). Jos kertaalleen erehtyy ajamaan tuolla parhaalla audiopaketilla varustettua autoa vuosimallista riippumatta, sen jälkeen tuskin tulee ostaneeksi halvemmilla audiopaketeilla varustettua, ero äänessä on sen verran iso. Jos kuuntelee vakiona radiota tai jotain purkkapoppia, silloin asialla ei tietenkään ole vastaavaa merkitystä.

Tuo premium sound kuulosti kyllä todella hyvälle XC60 2010 -mallissa mikä mulla joskus oli (dynaudio), mutta sama Premium paketti oli sitten myöhempään 2014 XC60 -mallissa (harman/kardon) oli lähinnä vitsi tuohon dynaudioon nähden. Rämisevä ja kumiseva kökkö suorastaan. Ei varmasti isoa eroa tuolla Harman/kardon järjestelmällä pykälän huonompaan äänentoistoon.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Miro Saari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Itse ottaisin hinta huomioiden D3:n, jos noista kahdesta pitäisi valita. Taksina huollettu varmasti hyvin, mistä kielii nuo laatikon öljynvaihdotkin...
Kiitos kattavasta vastauksesta!

Olin tänään menossa koeajamaan tuota D3:sta, mutta oli perkule ehtinyt jo mennä ja tuo D4:kin varattu jo.
Naapurikaupasta löytyi sitten vähän samanluokan varusteilla D4 AWD.
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11776966

Tuo 2,4l 5-sylinterinen moottori on varmasti ihan toimiva peli?
Tuohon autoon oli kertaalleen vaihdettu vaihteistoöljyt, mutta nelivedon huolloista ei kirjassa ollu mainintoja.
Mites tommonen neliveto, sinällään en tarvis sitä ollenkaan, mutta olishan se ihan ”kiva”. Tuleeko sit vaan enemmän mahdollisia vika- ja huoltokohteita  ???

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Tuo premium sound kuulosti kyllä todella hyvälle XC60 2010 -mallissa mikä mulla joskus oli (dynaudio), mutta sama Premium paketti oli sitten myöhempään 2014 XC60 -mallissa (harman/kardon) oli lähinnä vitsi tuohon dynaudioon nähden. Rämisevä ja kumiseva kökkö suorastaan. Ei varmasti isoa eroa tuolla Harman/kardon järjestelmällä pykälän huonompaan äänentoistoon.

Jep, juuri noin. Harmi, että luopuivat Dynaudiosta ennen Sensusta.

Kiitos kattavasta vastauksesta!

Olin tänään menossa koeajamaan tuota D3:sta, mutta oli perkule ehtinyt jo mennä ja tuo D4:kin varattu jo.
Naapurikaupasta löytyi sitten vähän samanluokan varusteilla D4 AWD.
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11776966

Tuo 2,4l 5-sylinterinen moottori on varmasti ihan toimiva peli?
Tuohon autoon oli kertaalleen vaihdettu vaihteistoöljyt, mutta nelivedon huolloista ei kirjassa ollu mainintoja.
Mites tommonen neliveto, sinällään en tarvis sitä ollenkaan, mutta olishan se ihan ”kiva”. Tuleeko sit vaan enemmän mahdollisia vika- ja huoltokohteita  ???

Tuossa ekana pisti silmään sporttipenkit, minulla oli V60-hybridissä samanlaiset (väriä myöten, tosin kumpikin etupenkki sähkösäädöillä) ja nuo ovat paljon peruspenkkejä tukevammat istua. Näyttää muutenkin erittäin siistiltä ja tuo moottori on parasta, mitä tuohon koriin on saanut dieselinä. Lisäksi Vdashin softalla tehoa saa 184 kW hintaan 299€, niin ei jää liikenteessä jalkoihin ;) :

Lainaus
ST2 (184-kW Power, 480-Nm Torque)   €299.00 excl. VAT

https://d5t5.com/search/yv1fw8156e1194318

Oletko Cross Country -versioita katsonut? Niissä on huomattavasti Suomen oloihin paremmin soveltuva maavara kuin perusmallissa. Tarjonta on tietenkin vähäisempi, Pirkanmaalla (josta ymmärsin, että olet autoa etsimässä) näkyi olevan vain pari kunnolla varusteltua yksilöä myynnissä:

https://www.nettiauto.com/volvo/v60-cross-country/11886335
https://www.nettiauto.com/volvo/v60-cross-country/11897640

Lisäksi Hyvinkäällä yksi lisää:
https://www.nettiauto.com/volvo/v60-cross-country/11828827
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy