Autoracing  KL-varaosat

jar-ii:n Volvot, Uutta 240 pihaan

  • 305 Vastauksia
  • 93305 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Jarin 200- Farkut ja Coupé
« Vastaus #210 : 29.09.2016, 16:06:51 »
Kiitoksia kaikille -H-

Kiva että näitä luetaan. Ooppelin pellit on ihan ok. Ei omaan silmään oikein passannut valkoiseen, eikä 242. Tähän varmaan tulevat jäädäkseen.

Joo kone haettiin sun hallilta :D eka olin maalaamassa punaiseksi, mutta putsauksen jälkeen tämä väri kyllä jää.

Alkanut nälkä kasvaa syödessä. Tuli megasquirtteja katottua, kun kaveri säätää niitä... Jospa kuitenkin kaasarilla, vai....

Parempi kuva vielä vanhuksesta:
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan (viimein)
« Vastaus #211 : 17.10.2016, 21:52:19 »
Noniin oiskohan aika taas päivitellä.

Rovaniemeltä tuli haettua pari viikkoa sitten varaosiksi 245. Vuosimallia 1986 ja paperit jääneet jonnekkin. Suht täydellinen koriltaan, mutta katto enemmän ja vähemmän solmussa. Ajaa siis varaosina asiansta hyvin.

Sitten uusimpaan hankaintaan. 740 poistui eilen meidän perheestämme, ja viime perjantaina kävin jo ennakoiden hakemassa emännälle "uutta" kauppakassia. Mahdollisimman edukasta tietenkin. Ja mikäkä muu se olisi, kun 240.
Mittarissa 439tkm, koneena B200K ja laatikkona M45, varusteita penkinlämmittimet, takakaijuttimet ja fader-säädin.



Vikaa oli sen verran tiedossa, että:

-Ei käynyt huonostikkaan, syyn kyllä tiesin jo kun kävin katsomassa, siitä myöhemmin.
-Etulokareihin joku lyönyt 3 lommoa molemmille puolille, luultavasti ilkivaltaa vasaralla.
-Kontinluukku solmussa
-Takavalot huonot
-Sähköissä herkistelyä (lue: sulakkeet)
-Tuulilasissa halkeama vänkärin puolella
-Ruostetta takasisäkaarissa.
-Leima mennyt umpeen

Jokohan siinä olisi tarpeeksi  :D Tarkoitus parissa viikossa näppäillä kuntoon ja hakea pitkä leima. Saisi ajella alkuvuoteen 2018 asti.

Mutta niihin vikoihin. Ostaessa kiinnitin huomiota puuttuviin imusarjan tiivisteisiin, siis tiivisteitä ei ollut ollenkaan.  :idiot2:




Tein uudet tiivisteet. No eipä siinä kaikki. Ei käynyt sittenkään vielä hyvin. Nooh sitten tulppien kimppuun, jotka lähtivät käsin pyörittäen irti.



Uudet tilalle, eikä vieläkään toimi. Sitten katsoin tarkemmin kaasaria, ja siitäkin puuttui pahvitiivisteet. Mitähän nyt taas ollu remonttireiskalla mielessä. Eipä niitä tiivisteitä välttämättä tarvi... Otin hyllystä "uuden" kaasarin ja laitoin kiinni, johan alkoi käymään!  S*

Sitten jatkamaan tutkimuksia. Ilmanpuhdistin puuttui myös kokonaan.



Uutta ei ollut hyllyssä, mutta hyvä oli. Sen nakkasin paikalleen. Uusi hommata samalla, kun vaihtaa öljyt.

Sitten tuon uskalsi ajella jo tallista pihalle. Romun keskelle, taas saisi kaatopaikkakuorman tehdä... :nohnoh



Nyt oli auto käyntikunnossa ja pääsi keskittymään muuhun. Takavalot eivat oikein pelanneet ja olivat monesta kohtaa liimattuna. Kaivelin paremmat hyllystä ja nakkasin kiinni. Näissähän palaa valot ihan eritavalla  :idiot2:
Noo värkkäilin sitten koko alarivin palamaan. Reunoissa farkusta 5w/21W kanta ja polttimo. Sumari sisin ylimmäinen, niinkuin se näissä aiemmin olikin. Näissä luki piiri"levyssä" USA ja vanhoissa CIBIE.



Sitten itseä niskasta kiinni ja mätähommiin. Joku oli silikoonilla tehnyt korjaukset kuskin takakaareen, vaikka oli uuden ulkokaaren vaihtanut... Nooh tulos on tämä



Tänään aloittelin mätähommia ja huomenna jatkuu.

Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan (viimein)
« Vastaus #212 : 08.12.2016, 21:07:28 »
Häätyy tännekkin taas varmaan jotain raapustaa. Siniseen tuli lopulta "uusi" moottori. Kiitos Injectorille siitä. Siihen uudet remmit ja vespumppu. Öljyt ja volvon suodatin. Kansipahvi ja uudet pultit. Muutenkin tuli tehtyä paremmin, kun pikkuveli kiinnostui Volvoilusta.

Korihan ei ole paras mahdollinen, mutta leimattu huomautuksitta.



Ollut nyt muutaman viikon kovassa ajossa. Hyvin kuulemma pelannut. Takalasin lämmitin lakkasi vaan toimimasta. Häätyy sekin tutkia joskus. Mutta tuskin tästä enää hirveästi tässä topicissa kuullaan.

Sitten uusin hankinta. 240 GL -87, B200K M47. Varusteita; perseenlämmittimet, HT-168 kajarit, varashälytin mallia Cobra. Mittarissa 261900km, joka pitää kutinsa. Ostin neljänneltä omistajalta, jolla ollut muistaakseni 7 vuotta. Kaikki huollot liikkeessä. Kilometrejä kertynyt todella vähän hänen omistuksessaan, joten huoltojakaan ei hirveästi ole kirjattu. Täytyykin tehdä jakoremppa samantien, kun vesipumppu vuotaa ylätiivisteestä. Muutama kuva loppuun:




Kaikki kynnykset todella hyvät




Samoin sedanin perus paikka


Munapussit myös ruosteettomat, samoin takapyöräkotelot. Niistä en tullut ottaneeksi kuvia.

Ainoa miinus tulee huonosta maalikorjauksesta



Tun kun korjaisi, olisi auto aika virheetön ulkoa. Toinen miinus on haljennut kojelauta.

Mitäs tälle? Noh perus huolto, maalikorjaus ja pesu. Leimaa on 3kk. Autohan oli siis menossa paaliin.
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Niko_S

  • Vieras
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan
« Vastaus #213 : 09.12.2016, 19:22:03 »
Asiallisen näköinen tuo punainen farkku.  :)

Opelin muotopellit on POP.
ET vissiin noissa on 39?

--------

Hyvä juttu että sait tuon sedanin pelastettua.  O0






Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan
« Vastaus #214 : 10.12.2016, 00:41:36 »
Vanteiden ET ollut 39. Tehty sittemmin 240iin sopivaksi, ilman spacereita.

Minä kiitän  -H-
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Paikalla injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan
« Vastaus #215 : 10.12.2016, 01:09:55 »


Yllätyin kyllä täysin näin tämän livenä, miten sievässä kunnossa osasi olla  O0
Ois aika makia jatkojalostukseen  V:>
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan
« Vastaus #216 : 10.12.2016, 14:00:59 »

Yllätyin kyllä täysin näin tämän livenä, miten sievässä kunnossa osasi olla  O0
Ois aika makia jatkojalostukseen  V:>
Oishan tuossa tuo FT motti ja LH:n johtosarja  ::)
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan
« Vastaus #217 : 14.02.2017, 10:01:26 »
Kaikenlaista tullut tuohuttua, vaikka tahti onkin hidastunut. Isäukko valtasi tallin saunaprojektillaan  ELK

Mutta jotain kerrottavaa silti. Punasen farkun keula alkoi kyllästyttää joten kokeilen jenkkien tuliaisia keulalle.



Pahoittelut huonosta kuvasta, ei parempaa löytynyt pelkästään tästä ja auto nyt makaa tallin edessä pihalla lumen peitossa  :buck2:

Tosiaan jenkkimallin keula tuli keulille, sekä hauturin lokarit + voimapelti. Valot päivittyy, kunhan saan nuo keulan osat muutenkin maalattua.
Strömberggi on aiheiuttanut päänvaivaa, joten sillä tuo auto seisookin. Ei tahdo välillä käydä tyhjää ollenkaan. Pitää ottaa syyniin, kunhan talli vapautuu.
B21AT odotttaa myös tallissa asennusta  :juhau:

Vanteitakin tullut hommattua (Taas). Compomotiven CX500 kulketutui syrjäiselle tallille. Ne purkasin ja vein kaverille "siistittäväksi". Melko harvinaiset ja laadukkaan oloiset valssit. Koko siis 15", leveys abouttiarallaa 7,5". Jako tieten 5x108



Sitten tähän nykyiseen käyttikseen, tai noh emännän kauppakassiksihan tämä siunaantui. Viikonloppuna oli emännän siskon häät, niin pitihän tuo pesussa käyttää. Kehtaa uudempien viereen ajaa  :D



Lampunpesurit siihen asentelin takaisin. Eipä tuo paljoa työtä museoleimalle vaatisi. Vai pelastaisiko? ::)

Saa nähdä mitä tuolle punaselle farkulle käy. Voin myydäkkin, jos jotakin kiinnostaa ja hinta kohdillaan.  :P

242 Pitäisi sitten saada viimeistään kesäksi ajoon. En tiedä minkä vuoden kesäksi...



Kuvat on kivoja? Siinä vielä likaiset kaverukset parin viikon takaa



Tässäpä tuo jenkkikeulakin näkyy paremmin  ;D

« Viimeksi muokattu: 14.02.2017, 12:56:42 kirjoittanut jar-ii »
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan
« Vastaus #218 : 14.02.2017, 12:38:23 »
Yks kuva näkyy, se on tuo 242:n kuva.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan
« Vastaus #219 : 14.02.2017, 12:41:07 »
Jokos nyt näkyisi  :idiot2:
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan
« Vastaus #220 : 14.02.2017, 12:46:35 »
Jokos nyt näkyisi  :idiot2:

Aikaisemmin näkyi pöhelimellä kaikki, nyt ei näy kuin yksi ja se on tuo 242. Tietokoneella sama juttu  :idiot2:

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan
« Vastaus #221 : 14.02.2017, 12:57:24 »
Aikaisemmin näkyi pöhelimellä kaikki, nyt ei näy kuin yksi ja se on tuo 242. Tietokoneella sama juttu  :idiot2:

Koitin tuota Androidin Google kuvapalvelua käyttää, ettei tarvisi enää uppailla mihinkään, mutten näköjään osaa  :D

Kokeilin vielä kerran muuttaa osoitteet...
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan
« Vastaus #222 : 14.02.2017, 14:00:35 »
Koitin tuota Androidin Google kuvapalvelua käyttää, ettei tarvisi enää uppailla mihinkään, mutten näköjään osaa  :D

Kokeilin vielä kerran muuttaa osoitteet...

Nyt näkyy taas  O0

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan
« Vastaus #223 : 22.02.2017, 10:26:29 »
Pikkuveljen 244 alkanut rytkyä tyhjäkäynnillä. Ainakin kaasarin solenoidi oli entinen. Ei mitään napsetta, vaikka virtaa tuli johtoon.
Jos jollakin on myydä korkea solexi, mahd. edullisesti niin ostan pois Samoin mystinen (maavika?). Lämpö ja bensamittarit ei nouse juuri yhtään. Kuumaa puhaltaa ja lämpömittari on asteikon alalaidassa. Toisella mittaristolla kokeiltu tuloksetta.  :idiot2:

Emännän 244 oireili käynnistys ja käyntivaikeuksilla maantaina. Töihin piti siis kaiva farkku hangesta. No se onneksi ei petä.
Nopealla tutkimuksella tulpanjohto on rikki. Motonetin lämpösuojatut käydä hakemassa viimeistään perjantaina. Samalla uusia kaikki sytkäosat, eihän noilla kilometrejä ole mutta vuosia alkaa olla. Leimatakin pitäisi. Se olkoot ensiviikon murhe.



Tallinkin sain "takasin". Näistä on hyvä jatkaa

Edit.

Vanteistakin kuului. Hiljaa hyvä tulee  :)

« Viimeksi muokattu: 23.02.2017, 14:45:53 kirjoittanut jar-ii »
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Jarin 200- Farkut, Coupé ja Sedan
« Vastaus #224 : 22.02.2017, 14:49:29 »
Pikkuveljen 244 alkanut rytkyä tyhjäkäynnillä. Ainakin kaasarin solenoidi oli entinen. Ei mitään napsetta, vaikka virtaa tuli johtoon.
Jos jollakin on myydä korkea solexi, mahd. edullisesti niin ostan pois Samoin mystinen (maavika?). Lämpö ja bensamittarit ei nouse juuri yhtään. Kuumaa puhaltaa ja lämpömittari on asteikon alalaidassa. Toisella mittaristolla kokeiltu tuloksetta.  :idiot2:

Emännän 244 oireili käynnistys ja käyntivaikeuksilla maantaina. Töihin piti siis kaiva farkku hangesta. No se onneksi ei petä.
Nopealla tutkimuksella tulpanjohto on rikki. Motonetin lämpösuojatut käydä hakemassa viimeistään perjantaina. Samalla uusia kaikki sytkäosat, eihän noilla kilometrejä ole mutta vuosia alkaa olla. Leimatakin pitäisi. Se olkoot ensiviikon murhe.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tallinkin sain "takasin". Näistä on hyvä jatkaa

Edit.

Vanteistakin kuului. Hiljaa hyvä tulee  :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Mulla olisi yksi korkea solexi hyllyssä, mutta se on rikki. Ryypynkalvon tappi poikki ja akselinreiät väljät, mutta siitä ainakin saa ton solenoidin. Käy hakemassa t.paakkarilta "orkkis" boudicord sytytysjohdot. Ei muistaakseni olleet kalliit. Jos hommaat jotku muut niin eurocablen johtoja kannattaa välttää tai ainakin omissa autoissa on ollut niiden kanssa ongelmia. 240 pyöriään poltti kyljeen reiän :D 

 

Elekma  Autoracing