Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 D5 Classic -07 MYYTY

  • 107 Vastauksia
  • 48287 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kumustelija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #15 : 30.07.2013, 13:21:54 »

Alkuperäinen HU-650 on sopivasti alkanut välillä temppuilemaan, jättää vasemman kanavan aluksi pimeäksi kunnes vääntää lisää voluumia.

Meinaatko että johtuu radiosta?  :pomo: Itsellä sama ongelma, kun kääntää kovemmalle niin alkaa kuulumaan.. Vaatii tosin musiikkia tai muuta matalia taajuuksia, pelkällä puheella ei herää.. Ajattelin että kajari ois "jumissa" ja vaatii vähän enemmän herättelyä, ei huvittas tuota soitinta kuitenkaan vaihtaa.. ???
Se piste (.) löytyy siitä äm (m) kirjaimen vierestä heti pilkun (,) jälkeen..

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #16 : 31.07.2013, 00:55:55 »
Meinaatko että johtuu radiosta?  :pomo: Itsellä sama ongelma, kun kääntää kovemmalle niin alkaa kuulumaan.. Vaatii tosin musiikkia tai muuta matalia taajuuksia, pelkällä puheella ei herää.. Ajattelin että kajari ois "jumissa" ja vaatii vähän enemmän herättelyä, ei huvittas tuota soitinta kuitenkaan vaihtaa.. ???
No kaiuttimet juuri vaihdoin, eli niissä vika ei pitäisi olla.
Voihan se toki olla heikko kontakti jossain oven johtosarjan läpiviennissä tms. mutta soitinta eniten epäilen.

Noh, tänään tuli postissa adapterilevy din-kokoiselle soittimelle ja johtoadapterit, niin saan soittimen vaihdettua.
Laitan varmaan aluksi ihan soittimen oman vahvarin toimintaan kunnes saan vedettyä signaalipiuhat yms. vahvistinta varten.
Katsotaan että onko toisen soittimen kanssa samaa vaivaa...


Kävin myös juuri laittamassa 305mm etujarrujen satulakannakkeet lillumaan fosforihappoon.
Pakko saada suurempaa laikkaa eteen, noi nykyiset 286mm levyt on niin onnettoman näköiset.
Vielä kiitos Kulmamiehelle osista :)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #17 : 01.08.2013, 01:46:14 »
Nyt olisi soitin vaihdettu, suhteellisen helppo homma...
Ja soi muuten taas aikalailla eritavoin mitä HU-650:llä. Vaikka nytkin on vain soittimen oman vahvarin perässä ja edelleen väärillä jakosuotimilla.
Tuo ebayn kehys ei ihan 100% täydellinen ole, mutta aika hyvä.

Ja vika muuten ei ollut soittimessa, kuskin oven johtosarjassa tai siinä liittimessä on jokin kontaktihäiriö. Jäi nimittäin toisellakin soittimella vasen kanava aluksi mykäksi, oven johtosarjan haitarikumia kun tökki, niin ääni palasi.
Noh, oveen vedän jokatapauksessa uudet johdot, jotta saan setin aktiiviseksi.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Kumustelija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #18 : 01.08.2013, 09:22:24 »
Ja vika muuten ei ollut soittimessa, kuskin oven johtosarjassa tai siinä liittimessä on jokin kontaktihäiriö. Jäi nimittäin toisellakin soittimella vasen kanava aluksi mykäksi, oven johtosarjan haitarikumia kun tökki, niin ääni palasi.
Noh, oveen vedän jokatapauksessa uudet johdot, jotta saan setin aktiiviseksi.

Pidän tätä hyvänä uutisena.. :D Vanhemmassa V70ssä taisi ainakin olla johdot, eikä liitintä, ilmeisesti tässä uudemmassakin. Passatissa oli liittimet, vaikeutti hommaa jonnii verran.. >:(

Olettaen siis että itselläni on sama vika..
Se piste (.) löytyy siitä äm (m) kirjaimen vierestä heti pilkun (,) jälkeen..

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #19 : 03.08.2013, 02:25:04 »
Laitetaas pari kuvaa kun sellaisia tuli otettua...

Tässä siis operaatio ruosteenpoisto satulakannattimista:

Palikat hapossa porisemassa


Vielä on vähän ruostetta jäljellä (photofucked vetää kuvan väkisin jotenkin v*tuiksi)


Ja tässä puhtaana



Lähtötilanteesta en tajunnut kuvaa ottaa, mutta aika ruosteessa olivat. Nämähän on kuitenkin -04 mallisesta autosta peräisin.
Muutaman kerran harjasin teräsharjalla noita tuon happopesun aikana, jotta irtonainen ja paksumpi ruoste lähti.
Ihmeellistä ainetta tuo vaan on, itellä oli vielä aika laimea seos ja silti tuntui olevan tehokasta.

Tuon jälkeen maalasin palikat vielä mustalla kuumakestolla ja tänään vaihdoin kannattimet ja levyt autoon paikalleen.
Levyiksi laitoin nyt aluksi hyvät käytetyt, mutta pitää tilata jossain välissä jotain parempaa tilalle.
EBC:n tai Brembon uritetut levyt ois tietenkin aika racing :pomo:


Vaihdoin samalla myös toisen etupyörän laakerin, toinenhan vaihdettiin Volvolla osittain liikkeen piikkiin reilu viikko sitten.
Toinen puoli alkoi vinkumaan kun toinen oli vaihdettu :idiot2:
Oli muuten aika hyvin laakeri olkatuessa kiinni, sai hakata aivan hullunlailla että irtosi.
Alkuperäinen laakerihan se vielä oli, eli tuntuu olevan aika tasalaatuista tavaraa ja hajoavan juuri 200tkm kohdilla...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #20 : 03.08.2013, 10:00:26 »
Pqkko kysyä, että mitä happoa käytit? Sen verran tehokkaasti kumminkin lähti  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #21 : 03.08.2013, 10:14:35 »
Pqkko kysyä, että mitä happoa käytit? Sen verran tehokkaasti kumminkin lähti  :)
Fosforihappoa, tuotahan saa esim. motonetista kahdellakin eri nimellä.
CRC:n rust remover ja toinen taisi olla Annitrol.

Suurempia kappaleita jos putsaisi, niin kannattaisi käyttää sitruunahappoa.
Tuotahan saa monen kilon säkeissä ihan maatalousliikkeistä aika edullisesti.
Teholtaan on vaan heikompaa mitä fosforihappo...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #22 : 03.08.2013, 10:56:20 »
Fosforihappoa, tuotahan saa esim. motonetista kahdellakin eri nimellä.
CRC:n rust remover ja toinen taisi olla Annitrol.

Suurempia kappaleita jos putsaisi, niin kannattaisi käyttää sitruunahappoa.
Tuotahan saa monen kilon säkeissä ihan maatalousliikkeistä aika edullisesti.
Teholtaan on vaan heikompaa mitä fosforihappo...

Kannattaa olla varovainen tuossa happokäsittelyssä, ettei hapota liian kauan. Menee kierteet *ituiks, nimimerkki kokemusta on  >:(
Pultit prikkojen kanssa suojaksi, niin kestää hapottaa pidempään, mutta lopulta se kannatin kyllä häviää sinne sankoon  :2funny:

Maatalouskaupassa oli  kyllä ylllättyneet ilmeet, kun selvisi mihin käyttöön ostin 5kg sikojen ripulilääkettä  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 03.08.2013, 11:00:08 kirjoittanut X70R »

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #23 : 03.08.2013, 14:57:43 »
Komia auto ja heti on hyvää päivitystä autolle tapahtumassa. 8)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #24 : 04.08.2013, 17:02:36 »
Kannattaa olla varovainen tuossa happokäsittelyssä, ettei hapota liian kauan. Menee kierteet *ituiks, nimimerkki kokemusta on  >:(
Pultit prikkojen kanssa suojaksi, niin kestää hapottaa pidempään, mutta lopulta se kannatin kyllä häviää sinne sankoon  :2funny:

Maatalouskaupassa oli  kyllä ylllättyneet ilmeet, kun selvisi mihin käyttöön ostin 5kg sikojen ripulilääkettä  :2funny:
Jostain kylläkin luin ettei tuo fosforihappo vahingoita tervettä metallia. Jotkin kevytmetallit ja jalometallit onkin asia erikseen...
Ainakin mulla pysyi sileät metallipinnat sileinä, eli ei lähtenyt syöpymään...
Tietenkin seoksen vahvuus vaikuttaa varmasti, alle 10% liuos pitäisi kai olla aika turvallista.

Oisko sitruunahappo sitten erilaista tuon suhteen...?
En ole niin pitkälle perehtynyt noihin.


Komia auto ja heti on hyvää päivitystä autolle tapahtumassa. 8)
Kiitoksia :)
Kyllä tälle kaikenlaista on mielessä, katsotaan millaisella aikataululla saa päivityksiä tehtyä...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #25 : 28.08.2013, 23:26:29 »
Pitäisi kai pikkuhiljaa ottaa autosta kuviakin tänne...
Noh, katsotaan josko joku päivä.

Peileihin laitoin kromiset kuoret, sopivat tähän väriin omasta mielestä todella hyvin.

Alkoi myös tuo XC-look kyllästyttämään, joten Eibachin jouset laitoin paikalleen.
Korkeudesta tuli mielestäni aika sopiva, pääsee vielä vähän huonompiakin teitä muttei näytä maasturilta.
Ovat muutenkin aivan loistavat jouset, ovat jämäkät mutteivat yhtään pintakovat, ehkä jopa pehmeämmät mitä orkkikset, mutkissa kuitenkin aivan eriluokkaa...
Iskareiksi jätin paikallaan olleet, sillä ovat aika tuoreen näköiset. Edessä Monroe reflexit ja takana Sachs advantaget, tuntuvat toimivan tuollaisen madalluksen kanssa loistavasti.
Samalla sain etupään hermoja raastavan narinan pois kun vaihdoin uudet yläpään jousikupit, toisesta oli keskiholkki irronnut vulkanoinnista ja narisi joka montussa...

Heti seuraavana päivänä käytin auton nelipyöräsuuntauksessa ja xenonien kalibroinnissa 8)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #26 : 29.08.2013, 12:24:07 »
Laitoitko ovipahveihin vaimennusmattoa?
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #27 : 29.08.2013, 12:32:29 »
Laitoitko ovipahveihin vaimennusmattoa?
Juu, laitoin. Pahvisiin kohtiin yhden kerroksen ja muoviosiin pari kerrosta.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #28 : 22.09.2013, 19:22:00 »
Noniin, tänään sattui kamera käteen ja räiskin pari fotoa autosta.
Eli tässäpä näitä:









Ulkokuoren päivitykset näkyy kuvista, eli tosiaan Eibachin jouset, uusi maski ja kromikuoret peileissä.

Vain harmaita farmareita meidän katokseen :D
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: V70 D5 Classic -07 "Hifien" rakennusta
« Vastaus #29 : 22.09.2013, 19:37:35 »
Hyvältä näyttää!
Tuo rekkari pitäis olla ÖKY- !  :D
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

 

Futurez  Kulkukoira