Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Eli otsikon mukainen auto. Joka näyttää kesähelteelläkin auto sammuksissa -40 astetta ja kun auton käynnistää, niin mittari näyttää pelkkää kolmea viivaa. Joskus harvoin käynnistäessä lukema alkaa laskea ja hetken päästä käynnistyksen jälkeen näyttää oikeata ulkolämpötilaa. Silloin myös ilmastointi toimii ja auton tehot on tallessa. Mutta silloin kun lämpömittari reistaa, eli suurimmaksi osin, niin ilmastointi ei toimi ja auton tehot häviää. Auton tehot palautuvat kun autoa pitää sammuksissa 60 sekuntia. Olen ostanut merkkiliikkeestä uuden ulkolämpötila-anturin kuskin peilin alle , mutta vika on sama edelleen. Oisko ideoita tai kokemuksia?




free image hosting


2
Älä laita silikonia tiivisteeksi, se pursuaa ja tukkii tuon sihdin.
Totta. Uusi tiiviste (OE-numero 30731212) maksaa kympin verran Biliassa, Motonetistakin näyttäisi löytyvän, jos sellainen on lähempänä:

https://www.motonet.fi/tuote/nokka-akselin-ajoituksen-saadon-tiiviste-27-9307?product=27-9307
3
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut LuukasR tänään kello 14:58:53 »
Tuli säädettyä 14milliin tuo kohon ja kannen väli ja ei vaikutusta :o mikä ihme siinä on, että tuo bensanpinta ei nouse silti. Tuo 15 mm on pienin mitä dellorto antaa kohon väliksi minkään painoiselle koholle.
En ymmärrä… tämä voisi juuri viitata siihen että bensaloppuu tuolta pääsuutin kanavasta josta tyhjäkäynti suutinkin vissiin imee. Mutta vastustaa, eli löytyykö ketään kotkan läheisyydeltä joka on näitä kaasareita ruuvaillut enemmänkin?
4
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut LuukasR tänään kello 14:17:08 »
Ei kyllä normaalia ole että kaasari kastuu ulkopuolelta,aikaslailla epäterveellistä kun pakosarja hohkaa alapuolella.
Noita kiihdytyspumpun kalvoja oli erilaisia,se tapin pituus johon käyttövipu vastaa kalvossa niin oli erimittainen eri malleissa.
Niin ja ite käyttäny Membranin kiihdytyspumpun kalvoja kun hinnat alkaen korjaus-sarjassa oli jotkut pilipalit.

Laita sähköpostilla engelskaks selostus tänne support(ät)dellorto.co.uk
ja tosta peltilipareesta tiedot mikä on ruuvin alla niin niin saat räjäytyskuvat missä on jokasen osan varaosanumero mikä on tehtaalta lähteisä ollu.

Itse lähtisin lähestyyn asiaa näin:
-Ensin bensavuodon selvitys/korjaus.
-Tukkisin noi alipaine lähdöt imusarjasta testimielessä imuvuotojen pois sulkemiseks.
-Kattosin bensanpinnat seosputken lävestä mitaten koska jos bensan pinnat liian alhaalla niin pääpiiri tulee niin myöhään mukaan että tyhjäkäynti piiristä loppuu aine ennen kun pääpiiri jaksaa tulla mukaan.
-Kaikki ne idle air balance ruuvit kiinni.
-Kattosin synkan vaikka juur sillain kun oot kattonutkin ja kuuntelisin viä letkun pätkällä kurkuista että kuulostaa samalta kaikki.
-Kattosin viä läppien asemoinnin suhteessa progressio reikiin ihan just in case ja kun vääntää kaasua hiukan niin katsoisin että läppien asento pysyy synkassa progressio reikiin nähden niin näkee siinä että josko toi synkkavipu antaa myöten.
Säätäsin tyhjäkäynti ruuvit siten että vääntää yksitellen kiinni niin paljon että sylinteri lakkaa käymästä ja siitä auki niin paljon että käy parhaiten.
-kun yllä mainittu tehty joka sylinteriin niin tyhjäkäyntinopeuden säätö uusiks.

Jos imuvuotoja ei ole ja tyhjäkäyntiruuvit pysyy jotensakkin järkevissä kierroksia auki määrässä niin pitäisi pystyä ajamaan pintakaasulla satavarmasti tuolla yli 60 tyhjis-suuttimella ja jos tk-ruuveja joutuu avaan tolkuttomasti niin isompaa tk-suutinta vaan.

Niin ja laittasin ne misabbi-levyt ja kumituttiprikat sekä nylocci mutterit.  ;)

Hei, mitataanko tuo bpinta 27mm tuosta tornin huipulta pintaan silloisn kun kaasarit suorassa eli kädessä vai kiinni autossa ja näin ollen pienessä kulmassa?? Tuli huomattua että omat b pinnat kädessä 30mm ja autossa 28-29mm eli liian matalalla vaikka säädetty koho tuohon 15mm.
5
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 2,5T automaatti -06 ja vikakoodi P0110
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 14:06:40 »
Imulämpöanturi ja map ovat samassa. Lämpöanturi voi vanhemmiten näyttää 80-90 asteen lämpöjäkin(johon ei päästä edes häiriötilanteessa) ja silloin viimeistään flekti pyörii sen takia. Väärä lämpötila vaikuttaa moottorin toimintaan muutenkin.
6
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / V70 2,5T automaatti -06 ja vikakoodi P0110
« Uusin viesti kirjoittanut danbomp tänään kello 14:01:48 »
Heittää vikakoodin käynnistäessä (ei joka kerta) autoa ja samalla jäähdyttäjän puhallin alkaa pauhaamaan. Onko nää samaa vikaa vai eri vikoja ? Tuo P0110 on imuilman lämpötunnistin herja ja en löytänyt sellaista erikseen mistään ja oletan että se on MAP-anturissa mukana joka sijaitsee mun autossa ihan coolerin lähdön paikkeilla (osano. 8677288).
Herja sammuu aina kun nollaa koodin ja samalla lakkaa myös jäähdyttäjän flekti huutamasta. Korjaantuuko uuden MAP-anturin vaihdolla vai voiko olla joku muu juttu ?
Motonetistä tuon näyttää helpoiten saavan, mutta onko kokemusta sen laadusta ?
7
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Plugareiden rehellinen kulutus ja range
« Uusin viesti kirjoittanut MakeV70D tänään kello 14:00:09 »
Vajaa 600km takana, keskikulutus 2,6 litraa 8)

Tuolla kulutuksella pääset 2000tkm/tankillisella. Pitäiskö laittaa säilöntäaine tankkiin? :D
8
Myydään renkaat ja vanteet / Volvo XC90 20" vanteet ja renkaat
« Uusin viesti kirjoittanut Visakoivu tänään kello 12:49:58 »
Vaihdetaan pienempiin kesärenkaisiin vanteilla nämä 275/45/r20 ja kuin uudet metallin tummagrafiitti 5-puolaiset vanteet.
Asennettuna Pirelli Scorpion Zero allseason kesärenkaat ovh n. 350e/kpl.
Pintaa hyvin (olisko 6-7mm) ja pyörii tasaisesti.
Hyvin näillä meni lumellakin takatalven keleillä.
Ollut 02-05 XC90. Näiden samat pultit käy talvivanteisiin.
En osaa kuvaa liittää tänne, niin laita YV.
Auto kulkee ensi vkl Viitasaari- Lahti- Helsinki - Turku - Tampere - Viitasaari.

Myös XC90 etusumuvalo, vasen, kivenhakkaama, ehjä 10e.


9
Tuota mietin, että miksiköhän lähes kaikki V70 faceliftit on joko mustia tai valkoisia?
Muut värit olleet maksullisia. Esim. työsuhdeautona/leasing autona se nostaisi kk-maksua.
10
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Mitä öljyä Volvoon FAQ
« Uusin viesti kirjoittanut Visakoivu tänään kello 12:29:35 »
Total Quartz 9000 0W-30 öljyä käyttänyt omassa Volvossani jo jonkin aikaa. Täyttää Volvon luokitukset ACEA A5/B5 ja omaa Volvon hyväksynnän: VOLVO VCC 95200377.
Vaihtelen öljyjä suodattimineen n. 15tkm:n välein.
Moottorina D5 vm. 2014.

Tiedä sitten onko parempi vai huonompi kuin mikään muukaan yo. laatukriteerit omaavat öljyt. Moottori on kuitenkin hurissut ongelmitta.

Tuoita samaa nyt laitettiin Volvo XC60 D4 -17. Ei kovin kallistakaan ole aikaisempaan Castroliin 0W-30 Volvo-öljyyn verrattuna. Aikaisemmin on ollut 20tkm vaihtoväli. Ehkö tuolla Totalilla 15 tkm on jatkossa vaihtovälinä. Eikös Total kuulu laatumerkkeihin?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Samppasport  Futurez