Tankki täyteen. Lämpötilan muuttuessa muuttuu bensiinin höyrynpaine, ja tankki hengittää. Sitä enemmän, mitä enemmän on ilmatilaa. Ilman mukana tankkiin joutuu vettä. Bensiinihöyryn mukana vesi ei poistu. Tankkiin voi lorauttaa bensiininsäilytysainetta.
Jäähdytysnesteen pakkaskestävyys pitää olla riittävä. Pissapoika tyhjäksi, tai vahvat liemet, ettei jäädy.
Akku ylläpitolataukseen, tai lainaksi autoon, joka on käytössä. Akunjohto irti. Tyhjä akku turmeltuu parissa kuukaudessa käyttökelvottomaksi. Vm. 1995 uudemmissa pitää selvittää, saako akku olla vuoden irti. Koskee myös äänentoistoa ja muita lisälaitteita, esim. navigaattoria.
Kun (ei "jos") auto tiputtaa alleen, pitää tippumiskohtaan laittaa sanomalehti. Jos oikein paljon tiputtaa, sanomalehden alle muovi. Lehti vaihdetaan riittävän usein.
Auto pitää pestä ennen säilytystä. Vuoden seissyt lika imeytyy maalin läpi peltiin asti. Auton päälle voi heittää vaikka lakanakankaan, niin pöly ei laskeudu auton päälle. Ei muovia eikä tekokuitua. Muovin pehmitinaine pehmittää maalin, ja väriaine tunkeutuu maalipintaan.
Kaikki tavara pois autosta. Vuoden samassa paikassa lojuva esine voi jättää jäljen, joka ei lähde millään konstilla, ei vaikka itkis ja runkkais.
Käyttöönoton yhteydessä ei kannata pitää kiirettä ruiskumoottoria startatessa. Virta päälle, ja pieni odotus, että siirtopumppu saa järjestelmän täyteen.
Kaasutinkoneessa kannattaa kaataa ryyppybensat kurkkuihin. Moottori hörähtää, kohokammio täyttyy. Ilman ryyppybensaa pitää kohokammio täyttää starttimoottorilla, ja akku tyhjenee ennenkuin kohokammio täyttyy.