KL-varaosat  Race.fi

Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.

  • 98 Vastauksia
  • 128582 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #45 : 12.01.2017, 00:45:39 »
Tuskin kovin tarpeellinen tieto, mutta täällä ei ole tainnut vielä tulla ilmi. B5204T5 koneessa on vakiona 152mm veivit, eikä 147mm. Syynä tietty lyhyempi 77mm iskunpituus. Tuo kone oli siis alkujaan S60 vm. 02 2.0T, eli matalapaineturbo RN-kone.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #46 : 12.01.2017, 18:12:10 »
Oikeastaan tuo oli ihan hyvä tietää.. nimittäin matalamman puristuskorkeuden omaaville männille oli etsinnässä n. 150...152mm kiertokanget.

Näinköhän mistään löytäisi luetteloa, jossa eri moottorien kiertokankien, mäntien.. yms. mitat listattuna ?
Autojen ja isompien moottoripyörien.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #47 : 18.01.2017, 08:48:19 »
Tuskin kovin tarpeellinen tieto, mutta täällä ei ole tainnut vielä tulla ilmi. B5204T5 koneessa on vakiona 152mm veivit, eikä 147mm. Syynä tietty lyhyempi 77mm iskunpituus. Tuo kone oli siis alkujaan S60 vm. 02 2.0T, eli matalapaineturbo RN-kone.

Männäntappi oli 21 vai 22 mm?

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #48 : 18.01.2017, 12:51:53 »
21mm tapilla ne ovat.

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #49 : 10.02.2017, 08:19:47 »
Onko kellään tietoa mitä tuommosen b5204t matalapaine turbon männät kestää? Onko yhtä vahvoja kun esim.t5:sen männät?
Nämä männät siis s60 2002vm moottorista missä juurikin tuo pitkä kiertokanki.

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #50 : 13.03.2017, 15:33:25 »
Mistä vähimmän vaivan periaatteella koneenkannakkeet 240:een? Olisiko kellään leikkeistä dxf- piirustuksia?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #51 : 13.03.2017, 20:39:54 »
Vähimmällä, joskaan ei halvimmalla vaivalla pääsee kun tilaa L-M-R:ltä Ruotsista valmiit...  :)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Eikka57

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #52 : 21.08.2017, 18:43:42 »
Morjes!
Mistä merkinnöistä tunnistan b6304 nokka-akselit? Pöydällä on b6254s nokat, tilalle tulossa 3 litrasen.


Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #53 : 21.08.2017, 20:28:24 »
204hv nokissa on milli enemmän nostoa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #54 : 23.11.2017, 11:15:19 »
Tää nyt ei varsinaisesti ole perustietoa, mutta miten eroaa b5202 ja b5254 moottorit? Siis ulkoisesti.

Pitäis leimata yks takaveto tinavitosella ja max.132hp
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #55 : 23.11.2017, 11:20:09 »
Kannen leveys on selvin kohta lohkossa olevan moottorin tyyppikoodin lisäksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Miksus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #56 : 30.11.2017, 20:47:56 »
Meneekö B5244S/F kansi B5234T lohkoon heittämällä. Pakoventtiilit joutuu ilmeisesti vaihtaan, mutta miten nokkapyörät ja jakohina.

Olen koittanut foorumia selata, mutta en vain löydä selvää vastausta.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #57 : 30.11.2017, 22:28:16 »
Käy jos molemmat kannet ovat samantyyppisillä(kiinteillä tai samassa nokassa VVT) nokkapyörillä. Pakoventtiileitä ei tarvitse vaihtaa jollei niissä ole jotain vikaa.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2017, 22:30:01 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Miksus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #58 : 30.11.2017, 22:50:29 »
Eli. Jos b5234t lähtökohta on ilman vvt. Niin b5244s/f kansi pitää otta ilman vvt:tä olevasta koneesta.

Vai voiko 2.4 kantta joka on vvt:llä muokata sopivaksi.


Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #59 : 01.12.2017, 12:42:13 »
Voiko tuota öljynimuputken lohkonpuoleista ensimmäistä kurvia jyrkentää, vai voiko siitä seurata voiteluongelmia?  Tarve olisi saada mahdollisimman matala öljypohja tehtyä. Ja kuinkas se neliskanttinen huohotuskanava, täytyykö sen olla öljypinnan alapuolella?

 

Futurez  Kulkukoira