Carcom Oy  Ateho

Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952

  • 78 Vastauksia
  • 27424 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #30 : 08.08.2019, 17:14:41 »
Itseasiassa rekisteriotteessa lukee 900kg ja on 2vuotta sitten rekisteröity.

Mutta se että mihin sitä luottaa, rekisteriin merkityt massat on yleensä ne johon pitää luottaa. Kuten autossa myös.

Akut ja varusteet, oletan että sisäperämoottorisessa on jo jonkun verran varusteita.

Mulla lukee otteessa 1000kg. Mutta noihinhan sai ihan mitä halusi silloin kuin siirtyi maistraatilta pois. Max konetehoksi laitoin itselle 250hp varmuudeksi.

1200kg kantavuudella olevalla trailerilla itse kuskaan.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #31 : 08.08.2019, 17:23:18 »
Mulla lukee otteessa 1000kg. Mutta noihinhan sai ihan mitä halusi silloin kuin siirtyi maistraatilta pois. Max konetehoksi laitoin itselle 250hp varmuudeksi.

1200kg kantavuudella olevalla trailerilla itse kuskaan.

Okei. Isompia trailereita saa näemmä helpommin kun noita mikä riittäisi itelle.

Eikai se auta kun mennä suorittaa BE kortti.  :idiot2: niin ei tarvii tätä traileri asiaa murehtia.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #32 : 08.08.2019, 17:48:54 »
Hövelillä tuulella, pitäskö harkita B4204T moottorin laittoa, lämmönvaihdin ja raakapumppu laittaa niin olisi ihan mahdollinen  :idiot2:

Olisko r5 sopiva kompromissi jos r6 ei mahdu. Siinä olis ne äänetkin paremmat  ;)

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #33 : 08.08.2019, 18:10:04 »
Trailerista: itte hommasin tommosen, mutta ei taida ihan riittää tuolle veneelle: https://www.nettimyynti.fi/tuote/venetraileri-karhu-lagoon-karhu-trailerien-lippulaivamalli/0280000133315/

Hyvänä puolena se, ettei tarvinnut hommata BE:tä, B/96 riittää. (96-kokeessa on vaan ajokoe, BE:ssä lisäksi teoria- ja käsittelykokeet)

Poissa Sande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #34 : 08.08.2019, 18:41:24 »
Itseasiassa rekisteriotteessa lukee 900kg ja on 2vuotta sitten rekisteröity.

Mutta se että mihin sitä luottaa, rekisteriin merkityt massat on yleensä ne johon pitää luottaa. Kuten autossa myös.

Akut ja varusteet, oletan että sisäperämoottorisessa on jo jonkun verran varusteita.
Jos poliisin puntarille joutuu, mikä on aika epätodennäköistä jos vähänkää asiallisennäköisellä trailerilla kuljettaa, ei kyllä noilla rekisteriotteeseen merkityillä painoilla ole yhtään mitään merkitystä. Pahimmassa tapauksessa tulee sakko ylikuormasta ja pikku E:n puuttuessa ajo-oikeuden ylityksestä. Mutta en tästä enää tämän enempää, kuin etten ole yhtään venettä nähnyt jossa valmistajan ilmoittamat painot pitävät paikkansa ja kiintotankin ollessa täynnä voi painoa tulla pari sataa kiloa lisää sieltäkin.
Volvo XC60 D4 AWD Business Classic Summum A HighTech -17

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #35 : 08.08.2019, 19:21:31 »
Jos poliisin puntarille joutuu, mikä on aika epätodennäköistä jos vähänkää asiallisennäköisellä trailerilla kuljettaa, ei kyllä noilla rekisteriotteeseen merkityillä painoilla ole yhtään mitään merkitystä. Pahimmassa tapauksessa tulee sakko ylikuormasta ja pikku E:n puuttuessa ajo-oikeuden ylityksestä. Mutta en tästä enää tämän enempää, kuin etten ole yhtään venettä nähnyt jossa valmistajan ilmoittamat painot pitävät paikkansa ja kiintotankin ollessa täynnä voi painoa tulla pari sataa kiloa lisää sieltäkin.

Tottahan tuo.

Mutta vertaan nyt vaikka omaan autoon jossa 2160kg ilmoitettu suurin sallittu.

Kontillinen tavaraa ja 5 mun kokoista autoon + täys tankki niin varmasti paukkuu satoja kiloja yli massa.

Mutta johonkin arvoon se on luotettava. Tuskinpa oletetaan että siviili autoilia voi punnita kalustoaan, joskus pystyi kunnes kaikki vaa'at meni joko porttien taakse tai jollain laite koodin taakse.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Sande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #36 : 08.08.2019, 19:51:34 »
Tottahan tuo.

Mutta vertaan nyt vaikka omaan autoon jossa 2160kg ilmoitettu suurin sallittu.

Kontillinen tavaraa ja 5 mun kokoista autoon + täys tankki niin varmasti paukkuu satoja kiloja yli massa.

Mutta johonkin arvoon se on luotettava. Tuskinpa oletetaan että siviili autoilia voi punnita kalustoaan, joskus pystyi kunnes kaikki vaa'at meni joko porttien taakse tai jollain laite koodin taakse.
Auton painot ovat vieläkin kinkkisempiä kuin veneen painot, tai siis oikeastaan venetrailerin painot tässä tapauksessa. Autossa muistini mukaan on omapaino, bruttopaino (taisi olla toisella nimellä?) ja akselipainot. Akselipainoja kyttäävät lähinnä Tullinporukat kun ratsaavat Virosta tulevia juomalasteja  ;D Noihin venetraileri asioihin on hyvä muistisääntö: rekisteriotteiden bruttopainot määrittävät ajokortti vaateen ja todelliset painot katsotaan puntarilla.

Itse olen trailerin katsastuksen yhteydessä veneen ollessa päällä pyytänyt punnitusta. Se on ollut ilmaista tähän saakka. Oma venetraileri on 1700 kg kantavuudeltaan, punnittu paino oli 1740 kg ja veneen valmistajan ilmoitus veneen painosta 850 kg... Toinen missä voi punnita helposti on kaatopaikan puomien luona olevat puntarit.
Volvo XC60 D4 AWD Business Classic Summum A HighTech -17

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #37 : 08.08.2019, 19:55:18 »
Veneen massan sai aikanaan ilmoittaa itse. Rekisterissä voi siis olla ihan mitä sattuu. Esim. oma purjevene on muistaakseni rekisterissä valmistajan arvion mukaan 1970 kg. Nosturikuljettaja vannoi keväällä veneen painavan n. 2400 kg. Kesän aikana olen lisännyt painoa parin hupiakun, aurinkopaneelijärjestelmän ja jääkaapin verran, liki sata kiloa  taas lisää.

BE-kortin hommaaminen ei ole mikään ameriikan temppu - tai ei ollut ainakaan vielä ennen edelliskesän lakiuudistuksia, kun itse sellaisen hommasin. Kannattaa ostaa pari pykälää järeämpi traileri mitä oikeasti tarvii. Kestää paremmin eikä lähde heti vatkaamaan perässä, jos erehtyy vaikka tekemään ohituksen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #38 : 08.08.2019, 20:16:40 »
Ei oo tuo kortin hommaaminen mikään amerikan temppu ei, eikä muutenkaan. Traileri pitää olla ja siinä sopiva möhkäle päällä. Teoriat ja ajokoe. Ei sen kummenpaa.

Onneksi ei ole mikään kiire tän asian suhteen, ekana kautena vene menee ihan telakalle talvisäilytykseen, ajetaan rannasta ja trukilla ylös perillä. :) Traileria tarviin vasta ensivuonna jos päätän pihalla pitää.

Noista painoista vielä nii oletan että sisäperämoottori veneessä huomioidaan myös mm moottorin paino, jota taas ei esim huomioida perämoottoriveneessä. Aika hajontaa ollu noissa ilmoituksissa, mulle sanottiin tosiaan että 1000kg vene, rek.otteessa 900kg.. Nettiveneessä katsonu ilmoituksia nii korkein ollut 1200kg mitä ilmoitettu. Mutta tosiaan tää on rekisteröity trafin aikaan. Ainakaan itellä omiin nimiin laittaessa ei ollut mahdollista muuttaa, pituutta, painoa tms.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #39 : 09.08.2019, 00:16:51 »
Ei oo tuo kortin hommaaminen mikään amerikan temppu ei, eikä muutenkaan. Traileri pitää olla ja siinä sopiva möhkäle päällä. Teoriat ja ajokoe. Ei sen kummenpaa.

Onneksi ei ole mikään kiire tän asian suhteen, ekana kautena vene menee ihan telakalle talvisäilytykseen, ajetaan rannasta ja trukilla ylös perillä. :) Traileria tarviin vasta ensivuonna jos päätän pihalla pitää.

Noista painoista vielä nii oletan että sisäperämoottori veneessä huomioidaan myös mm moottorin paino, jota taas ei esim huomioida perämoottoriveneessä. Aika hajontaa ollu noissa ilmoituksissa, mulle sanottiin tosiaan että 1000kg vene, rek.otteessa 900kg.. Nettiveneessä katsonu ilmoituksia nii korkein ollut 1200kg mitä ilmoitettu. Mutta tosiaan tää on rekisteröity trafin aikaan. Ainakaan itellä omiin nimiin laittaessa ei ollut mahdollista muuttaa, pituutta, painoa tms.

Oman rekisteröin trafin aikaan, mutta oli ollut edellisellä maistraatin aikaan, kuitenkin eka rekisterööinti trafin järjestelmiin. Itse sai täyttää kaiken, ja mitään ei kyselty. Samanlailla kuin maistraatin aikaan. Nykyään vaan noita trafin aikaan täytettyjä ei enään pysty muuttamaan.

Ja tuosta perässä kiskomisesta, niin jos ylittää ajokorttiluokan, niin kortti lähtee nykyään automaattisesti kuukaudeksi.

Siksi itsekkin pikku-een menen hakemaan, kun ei näin yrittäjänä ole oikein varaa luopua kortista.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #40 : 09.08.2019, 06:26:56 »
Oman rekisteröin trafin aikaan, mutta oli ollut edellisellä maistraatin aikaan, kuitenkin eka rekisterööinti trafin järjestelmiin. Itse sai täyttää kaiken, ja mitään ei kyselty. Samanlailla kuin maistraatin aikaan. Nykyään vaan noita trafin aikaan täytettyjä ei enään pysty muuttamaan.

Ja tuosta perässä kiskomisesta, niin jos ylittää ajokorttiluokan, niin kortti lähtee nykyään automaattisesti kuukaudeksi.

Siksi itsekkin pikku-een menen hakemaan, kun ei näin yrittäjänä ole oikein varaa luopua kortista.

Autokoulun opettaja eri mieltä, kysyin tota lähteekö kortti jos punnitaan ja yhdistelmä paino heittää niin ei lähde kortti. Sakot voi saada.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Sande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #41 : 09.08.2019, 07:01:56 »
Autokoulun opettaja eri mieltä, kysyin tota lähteekö kortti jos punnitaan ja yhdistelmä paino heittää niin ei lähde kortti. Sakot voi saada.
Puhutaanko tässä nyt kahdesta eri asiasta? Ylipainosta ja ajo-oikeuden ylittämisestä? Toki ne voi sattua helposti molemmat yhtäaikaa...
Volvo XC60 D4 AWD Business Classic Summum A HighTech -17

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #42 : 09.08.2019, 08:15:05 »
Ajokorttilaki 64§ 2.mom:

Lainaus
Poliisin on määrättävä ajo-oikeuden haltija «ajokieltoon»:
...
4) jos hänen on todettu syyllistyneen rikoslain 23 luvun 10 §:ssä tarkoitettuun kulkuneuvon kuljettamiseen oikeudetta

Rikoslaki 23 luvun 10§ 1.mom:

Lainaus
Joka kuljettaa, ohjailee tai ohjaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa, raitiovaunua, junaa, alusta tai ilma-alusta ajo-oikeudetta tai ilman vaadittavaa pätevyyttä osoittavaa lupakirjaa, on tuomittava kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Tämä on siis se, että kuskaa jotain, johon kirjaimet ei riitä. Otteeseen merkittyjen massojen ylitys siten, että kirjaimet riittää on toinen juttu.

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #43 : 09.08.2019, 13:41:06 »
Kortti lähtee kuivumaan, jos kirjaimet ei riitä. Ylipainosta selviää sakoilla.

Karkeasti ottaen BE tarvitaan, jos on jarrullinen kärry. Ylipainoa pystyy laittamaan mille tahansa kärrylle.

Näistä ei tosin jää "koskaan" kiinni ellei aja kolaria tai kuorma muuten näytä hurjalta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #44 : 09.08.2019, 13:48:03 »
Karkeasti ottaen BE tarvitaan, jos on jarrullinen kärry.
Aika karkeasti otettu, koska B/96:lla saa vetää esim. 2000kg kärryä 2250kg veturilla (kokonaismassoja siis)

 

Autoracing  KL-varaosat