Proturbo  Autodiagnoosi

Vw Passat riivaa

  • 27 Vastauksia
  • 3692 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maturi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vw Passat riivaa
« : 07.08.2020, 13:52:37 »
Tervehdys.Kyseessä siis VW Passat vm-98, 1,6 litrasella bensiini moottorilla ja manuaalilaatikolla,ajettu 223tkm.Auto ollut meillä vuoden verran ja toiminut moitteettomasti.Nyt vaihdettu sytystulpat jonka yhteydessä yksi tulpanjohto katkennut,ostettu kaikki johdot uudet ja sen jälkeen auto ei enää ole käynnistynyt.Startatessa potkii niinkuin muutama sylinteri syttyisi ja tulpat irrottamalla huomaa ettei 1 ja 2 sylinterissä tapahdu mitään,3 ja 4 tulpat mustat mutta 1 ja 2 tulpat kuin paketista otetut.Ostettu sytyspuola kahteen kertaan uusi,ei vaikutusta,jakopää tarkastettu, on kunnossa,nokkaakselin asento anturi uusittu,ei vaikutusta.Kampiakselin asentotunnistin hukassa,onko tässä sellaista ei tietoa.Saa polttoainetta mutta ei käynnisty.Onko vinkkejä miten eteenpäin,auton arvo muutaman satasen joten ei kannata suuria uhrata....niin jäi mainitsematta että puristukset mitattu ja ovat ok.Myös kaikki liittimet avattu ja ruiskittu röppöä niihin.....voisko ajon esto olla...onko tässä sellaista en tiedä,avaimen vaihto ei vaikuta asiaan.Vinkkejä?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #1 : 07.08.2020, 13:58:53 »
Ja 100% varmasti tulpanjohdot oikeilla paikoilla?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #2 : 07.08.2020, 14:00:10 »
Jos ongelma syntyi vaihtamalla tulpat ja tulpanjohdot, mittaisin niiden vastusarvot yleismittarilla tai testaisin tuollaisella  https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/testauslaitteet/sahkoiset-testilaitteet/sytytystesteri-2000017037 onko jokin uusista osista rikki. Kampiakselin asentoanturi monesti on se joka antaa mittaristoon kierrosluvun, liikkuko se neula startissa?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa maturi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #3 : 07.08.2020, 14:01:40 »
Kyllä ovat,puolassa kirjaimet A,B,C,D,netistä varmistettu johtojen paikat siis A1,B2,C3,D4...onko oikein?

Poissa maturi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #4 : 07.08.2020, 14:13:44 »
Ei liiku neula startatessa,tuo ihmetyttää että kaksi tulppaa ei reagoi,kokeiltu myös vanhoilla tulpilla,puola lainattu toimivasta autosta,pelaa siellä mutta ei vaikutusta tässä autossa.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #5 : 07.08.2020, 14:23:24 »
Yleensä vaan kun jotain hajoaa korjauksen yhteydessä, vika on niissä mihin on koskettu korjatessa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #6 : 07.08.2020, 15:17:42 »
Kampiakselin asentotunnistin voi rikkoutuessaan tehä sen ettei kaks sylinteriä reagoi, ainakin muutama tapaus on tullu vastaan. Jos ei muisti heitä niin liitin pitäis löytyä siitä koneen keskivaiheilta etupuolelta, mahollisesti nakutusanturin vierestä.
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa maturi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #7 : 07.08.2020, 15:44:06 »
Tämä kampiakselin tunnistin myös epäilyn alla,kunhan saan sen ensin paikallistettua missä lymyää,eli onko se samalla puolella kuin öljynsuodatin...tai siis pitäisi olla,tietoa myös liikkeellä ettei tässä semmosta olisi....

Poissa Foze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #8 : 07.08.2020, 15:57:33 »
pakosarjan alla. vauhtipyörältä lukee.

Poissa maturi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #9 : 07.08.2020, 16:14:41 »
Kiitos vinkistä....etsimään....

Poissa maturi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #10 : 07.08.2020, 17:15:17 »
Ei ole pakosarjan puolella mitään antureita....

Poissa maturi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #11 : 07.08.2020, 21:14:58 »
Löytyi imusarjan alta,öljynsuodattimen vierestä pirun pahasta paikasta tunnistin,Motonetissä oli uusi,asennus jäi huomiseen toivotaan parasta ja .......

Poissa maturi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #12 : 08.08.2020, 10:12:47 »
Kampiakselin tunnistimen vaihto ei auttanut vaivaan.....sen verran tarkennusta asiaan sain kaverilta joka tulpanvaihto projektin aloitti että auto oli käynnistynyt vaihdon jälkeen,käynnyt huonosti ja SAVUTTANUT niin että koko tienoo oli täyttynyt savusta....onko jollain tarkennusta tuohon tulpanjohtojen järjestykseen eli puolassa kirjaimet A,B,C,D....luulisi että A on 1 ja niin edespäin....

Poissa maturi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #13 : 08.08.2020, 12:32:05 »
Yksinpuhelu jatkuu,sytyspuoli voidaan melkovarmasti sulkea pois,mitattu että puolalle tulee virrat niinkuin kuuluu ja jokainen tulppa antaa kipinän....täytyy seuraavaksi paneutua kaasuläppäkotelon elämään....sehän tästä on irroitettu johtojen vaihdon yhteydessä....

Poissa maturi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Passat riivaa
« Vastaus #14 : 08.08.2020, 13:32:06 »
Paikalla käynyt myös Motonetin muutaman satasen vikakoodinlukija,yllätys ei ollut ettei löytänyt mitään....merkkiputkaan tätä ei kannata hinata luettavaksi...hinauskulut arvoa kalliimmat.....

 

Autoracing  KL-varaosat