KL-varaosat  Race.fi

Vetarien ääntely

  • 6 Vastauksia
  • 3151 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vetarien ääntely
« : 18.10.2016, 22:25:31 »
Millainen ääni tulee kakkoskoppaisesta V70:n nelikosta etupään vetareista jos niissä on oireilua?

Etupäästä kuuluu vasemmalta puolen jämerä rusahdus/naksahdus jarrutettaessa, kiihdytettäessä ja kääntyessä. Osia on vaihdeltuina koiranluut, puslat tukivarsiin sekä iskarin yläpään laakerit. En oikein enää keksi vaihtoehtoja kuin että onko vetarissa jotain väljyyttä?
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8922
  • Teiden tukko
Vs: Vetarien ääntely
« Vastaus #1 : 20.10.2016, 04:34:26 »
Millainen ääni tulee kakkoskoppaisesta V70:n nelikosta etupään vetareista jos niissä on oireilua?

Etupäästä kuuluu vasemmalta puolen jämerä rusahdus/naksahdus jarrutettaessa, kiihdytettäessä ja kääntyessä. Osia on vaihdeltuina koiranluut, puslat tukivarsiin sekä iskarin yläpään laakerit. En oikein enää keksi vaihtoehtoja kuin että onko vetarissa jotain väljyyttä?

Naksahdus viittaisi löystyneeseen napapulttiin. ABS:n valo ei kuitenkaan syty?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetarien ääntely
« Vastaus #2 : 20.10.2016, 08:39:50 »
Naksahdus viittaisi löystyneeseen napapulttiin. ABS:n valo ei kuitenkaan syty?


Ei ole syttynyt. Täytyypä ottaa auki melkein samantien ehtoolla ja tarkistaa ennen mettään menoa..
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetarien ääntely
« Vastaus #3 : 26.10.2016, 08:14:15 »
Kuskin puolen pultti oli kireällä mutta apukuskin puoleinen oli vähän löysässä. Mihin momenttiin ne mahtaa sopia kiristää? 8.8 oli pultin kovuus että ei vissiin kuitenkaa kovin normaalia tiukempaan kannata yrittää? Silti nyt aamulla tuntui että hieman lievempänä ääni jäi silti elämään.
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetarien ääntely
« Vastaus #4 : 27.10.2016, 22:31:39 »
Tänään taasen tuo ääni alkoi olemaan voimakkaampana. Sekä liikkeelle lähtiessä naksahtaa että jarruttamista aloittaessa.

En tiä täytyiskö viedä oikein jonnekin pukille tarkastettavaksi.

Entä voiko kulmavaihteelta tulla jotain oireilevia ääniä ennen kuin se irtisanoo työsopparin?
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Vetarien ääntely
« Vastaus #5 : 27.10.2016, 23:47:57 »
Kuskin puolen pultti oli kireällä mutta apukuskin puoleinen oli vähän löysässä. Mihin momenttiin ne mahtaa sopia kiristää? 8.8 oli pultin kovuus että ei vissiin kuitenkaa kovin normaalia tiukempaan kannata yrittää? Silti nyt aamulla tuntui että hieman lievempänä ääni jäi silti elämään.

Ne pultit on venymäpultteja ja tulis aina uusia kun avataan. Johonkin momenttiin ne ensin vedetään (en muista newtonmetrejä) ja sitten muistaakseni 90astetta. Pultteja vaikka motonetistä. Googleta vrcf napapultti ni löytyy tietoa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetarien ääntely
« Vastaus #6 : 11.11.2016, 15:54:28 »
Itelläki vissii vetarit menossa.. Rutisee ja paukkuu. Aikalailla samoja oireita kuin sinulla. Vieläku oli kuivaa asfalttia niin jos tuli lujaa sekä käänsi esim parkkii niin alko kuuluu pauketta.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

 

KL-varaosat  Race.fi