Ateho  Elekma

Zeben Jyllis

  • 55 Vastauksia
  • 17164 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2202
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Zeben Jyllis
« : 24.11.2011, 18:28:02 »
Tuli ostettua kesällä tommonen 240 Gli 740:n tilalle.. Eli talviautoksi tämän hankin.. Lähes täydellisellä huoltokirjalla.. Kannen jouduin vaihtamaan 2 viikkoa oston jälkeen kun venttiilit otti kipeää männistä.. Halvemmaksi tuli ostaa kaverilta varaosakone ja ottaa siitä täydellinen kansi tähän kun että olisi vaihtanut venttiilit..

Vähän tietoa..

Vuosimalli: 1987

Mittarilukema: 372000km

Moottori: B200E K-jet

Vaihteisto: M47

Ulkoasu: Lähes vakio, harmaa, kromikaaret lokareissa (virhe), merkitön maski, tumma takalasi+pienet sivulasit

Sisusta: Lähes vakio, ralliratti löytyy, mittaristossa kierrosmittari ja kello lisämittaripaikalla.

Popit: Halvin löydetty soitin; Denver jossa usb, muistikortti + aux paikat. Etuovissa 4,5" Alpine Type-G 2-tie kaiuttimet, hattuhyllyllä Amazonin mukana tulleet Clarionin koteloidut 5" kaiuttimet sekä samoissa kotelossa kahdet diskantit, takakontissa JBL GTO6000 1100W vahvistin sekä Sony Xplöd 12" subbari.

Kesällä Rigel-aluvanteet ja talvella 15" peltivanteet..

Muutamat kuvat.. ::)

Ostohetkellä siis tämän näköinen..




Nyt tämän näköinen..

Eli oikeanpuoleinen ::) ©Johnny240


Lisäilen tähän päivityksiä mitä autoon tulee tehtyä.. :)
« Viimeksi muokattu: 20.04.2013, 17:20:16 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2202
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #1 : 24.11.2011, 18:42:48 »
Takalasissa tarra.. ::) Hirvitarratkin olis, mutta en keksi mihin ne laittaisi.. ::)



Takasumuvalopolttimot vaihdettu 5Wattisiksi niin saa palamaan kaikki alarivin valot samanlailla.. :)



Kyllä sitä mätääkin löytyy, kiitos kromikaarien  :tickedoff: En uskalla ainakaan nyt noita kromikaaria ottaa pois kun ei ole innostusta hitsata.. Katselaan keväällä ennen leimaa jos korjais..



Kyllähän sitä mätää pohjassakin oli.. Nyt mädät on poistettu ja poikittaispalkkia lukuunottamatta hitsattu..

Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2202
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #2 : 25.11.2011, 17:06:05 »
Joo elikkäs oikeanpuolen raidetanhon ulkopää väljä, vasemman puolen sisäpää väljä+suojakumi riekaleena.. Ne pitäs tässä korjata kun jaksaa..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2202
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #3 : 27.11.2011, 18:21:16 »
Tuli tossa vaihettua raidetangon ulkopää.. Samalla tuli vaihettua lasin pyyhkijöiden moottori kun vanha kävi niin hitaasti.. Hiilet oli ihan lopussa vanhasta kun purin sen.. 5eurolla sain toimivan kaverilta ni ei tullu edes mieleen korjata tuota vanhaa vaan purin sen ja nyt se koristaa jätelavaa.. ::)

Osaakos joku kertoa mitä eroa on ZF-tehostimella ja CAM-tehostimella? Sisäraidetangon päätä on molempiin saatavana -87 vuosimalliin ja kierre on sama.. M14 uros.. Motonetin varaosista numeroilla 17-2105 ja 17-2827..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #4 : 27.11.2011, 23:10:06 »
Tuli tossa vaihettua raidetangon ulkopää.. Samalla tuli vaihettua lasin pyyhkijöiden moottori kun vanha kävi niin hitaasti.. Hiilet oli ihan lopussa vanhasta kun purin sen.. 5eurolla sain toimivan kaverilta ni ei tullu edes mieleen korjata tuota vanhaa vaan purin sen ja nyt se koristaa jätelavaa.. ::)

Osaakos joku kertoa mitä eroa on ZF-tehostimella ja CAM-tehostimella? Sisäraidetangon päätä on molempiin saatavana -87 vuosimalliin ja kierre on sama.. M14 uros.. Motonetin varaosista numeroilla 17-2105 ja 17-2827..
Tarkoitat kai noilla tehostimilla ohjaustehostinta?? Jos niin, niin camgearissa oli joku metallinen säiliö päällä, ja ZF-tehostimessa se säiliö oli akun takana. Muistaakseni  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 27.11.2011, 23:19:38 kirjoittanut viiksivallu »

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2202
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #5 : 28.11.2011, 00:18:20 »
Tarkoitat kai noilla tehostimilla ohjaustehostinta?? Jos niin, niin camgearissa oli joku metallinen säiliö päällä, ja ZF-tehostimessa se säiliö oli akun takana. Muistaakseni  :idiot2:

Joo ohjaustehostinta.. Eihän tohon jarrutehostinkaan mitenkään liity.. Eli ilmeisesti mulla sitten on CAM-tehostin kun säiliö ihan siinä hihnarullan kanssa samassa..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2202
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #6 : 28.11.2011, 17:13:02 »
Eilen tosiaan tuli tuo raidetangon pää vaihettua.. Aurausta tuli kulmiin ja ratti vinoon.. Mutta en säädä sitä nyt, vaan vasta loppuviikosta taikka ensviikolla koulussa.. Pitää vielä vaihtaa se toinen sisäpää ja meni tilaukseen joka tulee loppuviikosta..

Tuli tossa vaihettua pyyhkijänsulatkin uusiin kun vanhat jätti jos jonkunmoista raitaa ;D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2202
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #7 : 02.12.2011, 11:12:16 »
Juu.. Eihän siinä ollutkaan raidetangon sisäpää väljä.. Otin kuitenkin sen irti, putsasin rasvasin ja laitoin uuden suojakumin kun vanha oli ihan riekaleena.. Kaiken lisäks se sisäpää jonka tilasin niin oli väärä joten joutu palauttamaan.. Oli uroskierteellä kun omassa olikin naaraskierteellä.. Samalla säädin silmämääräsesti nuo auraukset niin rattikin on nyt suorassa eikä renkaatkaan näytä enää olevan niin pahasti aurauksessa kun äsken..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #8 : 02.12.2011, 16:48:53 »
Juu.. Eihän siinä ollutkaan raidetangon sisäpää väljä.. Otin kuitenkin sen irti, putsasin rasvasin ja laitoin uuden suojakumin kun vanha oli ihan riekaleena.. Kaiken lisäks se sisäpää jonka tilasin niin oli väärä joten joutu palauttamaan.. Oli uroskierteellä kun omassa olikin naaraskierteellä.. Samalla säädin silmämääräsesti nuo auraukset niin rattikin on nyt suorassa eikä renkaatkaan näytä enää olevan niin pahasti aurauksessa kun äsken..

Aika tuhoon tuomittuja aina noi et vaihetaan pelkkä kumi, sanoo
kuka tahansa tähän nyt mitä tahansa..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #9 : 02.12.2011, 21:28:24 »
Aika tuhoon tuomittuja aina noi et vaihetaan pelkkä kumi, sanoo
kuka tahansa tähän nyt mitä tahansa..
Väitettä voi toki perustella.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #10 : 02.12.2011, 21:31:04 »
Väitettä voi toki perustella.

Jos mä sanon et köyhät vaihtaa pelkän kumin puolet suuttuu, ja jos
mä sanon että kun se kerran on halki, vaikkei siinä väljää tunnekkaan,
niin kumin vaihdolla se ei kauaa kestä. Tästä sitten seuraava puoli alkaa mutku mutku,
kesti se yks mun isän kaverin veljen vaihtamaki ainakin 10 vuotta.
Tulee samanlainen tappelu kun esim vaihteistot, tai talvirengastyypit.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2202
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #11 : 03.12.2011, 00:09:56 »
Ei ole niin iso homma etteikö sitä vaihtais sitten kun se on väljä.. Katotaan nyt kestääkö tuo, jos ei kestä niin vaihdetaan.. Ei vaan just sattunut olemaan hyllyssä kyseistä raidetangonpäätä joten vanha ehjä meni takasin.. Eikä olis pystynyt jättää levälleen viikoks sitä autoa että oottaa raidetangonpäätä
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #12 : 03.12.2011, 11:30:45 »
Jos mä sanon et köyhät vaihtaa pelkän kumin puolet suuttuu, ja jos
mä sanon että kun se kerran on halki, vaikkei siinä väljää tunnekkaan,
niin kumin vaihdolla se ei kauaa kestä. Tästä sitten seuraava puoli alkaa mutku mutku,
kesti se yks mun isän kaverin veljen vaihtamaki ainakin 10 vuotta.
Tulee samanlainen tappelu kun esim vaihteistot, tai talvirengastyypit.
Vahvat mielipiteet on aina hauskoja.

Näissä o nmuuten hienoa hommaa tuo kun nuita niveliä on tarpeeks monenlaisia :D. Ja harvemmin se sisäpää väljä on, yleensä väljä löytyy tangosta. 240:ssä ei ole paha rasti ensin putsata ympäristö, aukasta se kiristysholkki siitä ohjausvaihteen yläpinnalta, työntää reilusti lisää rasvaa ja pistää takas kasaan. Paras säätötulos tulis kyllä kun tangon irrottaa, mutta äärireunaan kääntämällä ja hakemalla kohta, jossa alkaa hitusen ahdistamaan ja ina takasin ni tulee hyvä. Keskialueen mukaan sitä ei pidä säätää, muuten ahistaa äärilaidoissa. Ihan näin ohjauksen välyksien poistosta tuli mieleeni mainita.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #13 : 03.12.2011, 16:17:38 »
Vahvat mielipiteet on aina hauskoja.

Näissä o nmuuten hienoa hommaa tuo kun nuita niveliä on tarpeeks monenlaisia :D. Ja harvemmin se sisäpää väljä on, yleensä väljä löytyy tangosta. 240:ssä ei ole paha rasti ensin putsata ympäristö, aukasta se kiristysholkki siitä ohjausvaihteen yläpinnalta, työntää reilusti lisää rasvaa ja pistää takas kasaan. Paras säätötulos tulis kyllä kun tangon irrottaa, mutta äärireunaan kääntämällä ja hakemalla kohta, jossa alkaa hitusen ahdistamaan ja ina takasin ni tulee hyvä. Keskialueen mukaan sitä ei pidä säätää, muuten ahistaa äärilaidoissa. Ihan näin ohjauksen välyksien poistosta tuli mieleeni mainita.

Jep, mielipiteitä näemmä on monia.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 GLi talvilintta
« Vastaus #14 : 03.12.2011, 16:25:36 »
Näit 240 talvilinttoi tuntuu liikkuvan aika paljon Lahes nykyää.  :P

 

Elekma  Autoracing