Carcom Oy  Ateho

Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)

  • 3120 Vastauksia
  • 845913 Lukukerrat

0 jäsentä ja 21 Vierasta katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1455 : 30.06.2017, 20:07:51 »
Kiitoksia vastauksista, katsotaan kauanko posti sählää välissä.  :facepalm: :facepalm:

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1456 : 30.06.2017, 20:35:18 »
Tietääkö kukaan sanoa mitään sellaista vanhempaa mahdollisimman kapeaa autoa jossa EI ole ohjaus eikä jarrutehostinta (ainakaan ohjaus) ja jonka eturipustus tai ainakin apurunko olisi tyyliin yksi poikittainen palkki jonka pystyy irrottamaan autosta kokonaisena poislukien iskareiden yläpään kiinnitys? Suunnittelen mahdollisesti alkaa rakentaa kolmipyöräistä "reversed trike" -autoa johon tarttis etupään jostain.
Fiat 500/600/133/850.

Poikittainen lehtijousi ja ainaki pieni :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1457 : 30.06.2017, 20:49:16 »
Fiat 500/600/133/850.

Poikittainen lehtijousi ja ainaki pieni :D
Toimii muuten, mutta:
- Lehtijousi aika löysä toteutus tukivartena
- korvattavissa abarth -tukivarsilla (painonsa arvoisia kullassa, ellei tee itte)
- Tarvitsee rakentaa iskaritorni ja ylätukivarren kiinnitys
- Olka-akseleita ei saa mistään ja jos saa, ei olkatappisarjoja saa enään mistään
- Hankala päivittää esim. jarrut
- Pulttijako alkaa olemaan harvinainen (4*98)
- 500/600/850 on simpukka-ohjauksella. 133 hammastangolla, mutta jokkisukot ovat tuhonneet jo kaikki

Minusta se kuplan etuakselisto on aika hyvä vaihtoehto. Niitä on, niitä saa, on muokattavissa, tietotaitoa löytyy, on myös täysin säädettävissä ymsjne. Pyöränkulmia ei voi säätää ja ovat huonot alunperin, mutta niihinkin on saatavilla näitä "camber-kitt":ejä yms. pilivin pimein.

Joskus juttelin erään VW T1/kupla harrastajan kanssa. Tuli siinä puhetta juuri varaosien saatavuudesta (minulla oli tuolloin projektina -74 Seat 133) ja ukko repesi nauramaan. "Jos löydät metiköstä kuplan/T1:sen raadon jossa runkonumero on ehjä ja saat paperit siihen numeroon, niin koko loppuauton saa rakennussarjana!".  :D

The moose

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1458 : 30.06.2017, 20:54:31 »
Toimii muuten, mutta:
- Lehtijousi aika löysä toteutus tukivartena
- korvattavissa abarth -tukivarsilla (painonsa arvoisia kullassa, ellei tee itte)
- Tarvitsee rakentaa iskaritorni ja ylätukivarren kiinnitys
- Olka-akseleita ei saa mistään ja jos saa, ei olkatappisarjoja saa enään mistään
- Hankala päivittää esim. jarrut
- Pulttijako alkaa olemaan harvinainen (4*98)
- 500/600/850 on simpukka-ohjauksella. 133 hammastangolla, mutta jokkisukot ovat tuhonneet jo kaikki

Minusta se kuplan etuakselisto on aika hyvä vaihtoehto. Niitä on, niitä saa, on muokattavissa, tietotaitoa löytyy, on myös täysin säädettävissä ymsjne. Pyöränkulmia ei voi säätää ja ovat huonot alunperin, mutta niihinkin on saatavilla näitä "camber-kitt":ejä yms. pilivin pimein.

Joskus juttelin erään VW T1/kupla harrastajan kanssa. Tuli siinä puhetta juuri varaosien saatavuudesta (minulla oli tuolloin projektina -74 Seat 133) ja ukko repesi nauramaan. "Jos löydät metiköstä kuplan/T1:sen raadon jossa runkonumero on ehjä ja saat paperit siihen numeroon, niin koko loppuauton saa rakennussarjana!".  :D

Mini harrastajien  puolesta vastaan että yheltäistumalta tiedän 2 kauppaa joista saa 4x98 vanteita ja näihin käyviä levyjarrusettejä yms yms tavaraa.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1459 : 30.06.2017, 21:01:58 »
Tod näk mennään kuplan keulalla koska netistä löytyy hyvin tietoa mm miten se kannattaa kiinnittää runkoon yms ja uusia palloniveliä yms saa motonetistä halvalla. Ei ihan optimiratkaisu mutta formulatyylinen kaksoistukivarsijousitus poikittaisine iskaritolppineen tulis ihan liian kalliiksi.

https://m.nettimoto.com/ztr/kolmipyora/2159691?vifAdCount=4&vifNav=Y

Muuten ostaisin tuon pois kuleksimasta mutta tuo moottori kuulemma täristää paikat hampaista, on herkkä ylikuumenemaan joka johtaa aina kansivaurioon ja kehittää hurjat 24hp. Huoltoväli 3-5tkm jonka jälkeen kone pitää aikalailla räjäyttää. Kyl sen pitää olla sellanen että mutkassa täytyy varoa kaasun pohjaan liiskaamista ettei perse karkaa :D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1460 : 30.06.2017, 21:04:43 »
Tietääkö kukaan sanoa mitään sellaista vanhempaa mahdollisimman kapeaa autoa jossa EI ole ohjaus eikä jarrutehostinta (ainakaan ohjaus) ja jonka eturipustus tai ainakin apurunko olisi tyyliin yksi poikittainen palkki jonka pystyy irrottamaan autosta kokonaisena poislukien iskareiden yläpään kiinnitys? Suunnittelen mahdollisesti alkaa rakentaa kolmipyöräistä "reversed trike" -autoa johon tarttis etupään jostain.
Tuu hakeen 240:n raidetanko ja eturipustus(ta?) :D
No kun halvalla sai.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1461 : 30.06.2017, 21:07:10 »
Tuu hakeen 240:n raidetanko ja eturipustus(ta?) :D

Täytyy selvittää voisko sitä käyttää yhdessä sen kuplan jousipalkin kanssa O0

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1462 : 30.06.2017, 21:08:19 »
Täytyy selvittää voisko sitä käyttää yhdessä sen kuplan jousipalkin kanssa O0
Pitäis olla jonkin kuntoinen etupalkkikin.
No kun halvalla sai.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1463 : 30.06.2017, 21:11:52 »
Mielummin se vääntösauvakeula ettei tarvii tehdä susirumia iskaritorneja. Tavoite pitää painopiste niin matalalla kuin se menee että maksimoidaan mutkaominaisuudet niin ne jousitolpat saattaa tulla jo näkökentän eteen.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1464 : 01.07.2017, 20:27:41 »
Mitä maksaa kuppipenkit halvimmillaan? Täytyy olla teko- tai oikeeta nahkaa että kestää mahdolliset sadekuurot vettymättä heti.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1465 : 02.07.2017, 12:00:26 »
1 3/4" laippaliitoksia löytyy yleismallina muttei missään löydy 1 1/2" laippoja? (38mm). Tuohan kuitenkin tarkoittaa sitä reiän halkaisijaa noissa?

Tartteis 38mm reiällä olevan laipan tarvikkeineen muttei mistään tunnu löytyvän? :idiot2:

E: Aircooledista löyty. 10e toimituskulut ei sykähdytä oikein :D
« Viimeksi muokattu: 02.07.2017, 14:03:24 kirjoittanut Teemu- »

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1466 : 02.07.2017, 13:58:55 »
Hyviä hydrauli sylinterin korjaajia Varsinais Suomessa
Täytyisi saada korjattua traktorin kauhan työsylinteri vuotaa ku seula en jaksa itte ees yrittää  ;)
kiitoos ja anteeks.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1467 : 02.07.2017, 17:53:47 »
Hyviä hydrauli sylinterin korjaajia Varsinais Suomessa
Täytyisi saada korjattua traktorin kauhan työsylinteri vuotaa ku seula en jaksa itte ees yrittää  ;)

Ei se varsinaista avaruustekniikkaa ole, turpa muistaakseni kiertäen auki ja siitä se rupee purkautumaan. Uudet tiivisteet ja rokrok.

Paitsi sitten josson halki/mutkalla eikä vehkeitä oikasta... Mutta kannattaahan se ensin itte tarkistaa.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1468 : 02.07.2017, 18:12:02 »
Ei se varsinaista avaruustekniikkaa ole, turpa muistaakseni kiertäen auki ja siitä se rupee purkautumaan. Uudet tiivisteet ja rokrok.

Paitsi sitten josson halki/mutkalla eikä vehkeitä oikasta... Mutta kannattaahan se ensin itte tarkistaa.
Jees tiedän mutta muutakin puuhaa ois niin en yksinkertaisesti kerkeäisi ihmettelee tuota ja tiivisteitten metsästäminen siihen päälle ei oikeen kiinnosttakkaan ;)
kiitoos ja anteeks.

s73

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1469 : 03.07.2017, 20:13:05 »
Vanhassa hiltissä isku ei toimi kunnolla, mikä niissä hajoaa? ???

 

RallyBaron  Samppasport