Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jim - 07.04.2018, 21:45:05
-
Kauanko alkuperäinen laturi ja startti on kestänyt ?
vuosimalli ja (noin) km kun laukesi, be vai di ? lähinnä S70 ja V70 yli 10v vanhat.
-
850 volvoni laturi meni lähelle 400 t:ta ja startti vaihdettiin turhaan 450 t kohdalla. Oli tosin pikkuisen likainenkin jo, mutta ajonesto oli syy toimimattomuuteen , ei startti.
-
Laturi hyytyi muistaakseni ~320tkm kohdalla, startti on edelleen originaali 478tkm ajettu. Käytin sen auki laatikkoremontin yhteydessä auki eikä se pahalta näyttänyt. Tosin tämä yksilö on aina ollut hyvä lähtijä joten startti päässyt helpolla.
-99 2,5tdi V70
-
Laturit on kestäneet sen mitä autoilla ajettu. 420-450 tuhatta.
Startteja joutunut uusimaan jo alle 400 tuhatta, riippunee ajojen pituudesta. ;)
Aika surkeita esityksiä mielestäni... :D
Niin, automallit 96-98 bensa, että se laturikin pyörii vähän lujempaa kuin kiisselissä.
-
Niin, automallit 96-98 bensa, että se laturikin pyörii vähän lujempaa kuin kiisselissä.
Onko hihnapyörä sama dieselissä? :o
-
Onko hihnapyörä sama dieselissä? :o
:o Niin, voihan se varmaan olla pienempi ettei kai sitä nopeuseroa juuri sitten ole.
-
Ainakin 14tkm kestänyt molemmat, tai no sen verran mä ajanut sillä.
Tosin näyttäisivät molemmat olevan ainakin sen 300tkm ajettuja mitä mittarissa on.
-99 B52x4Tx -patana
-
300tkm toistaiseksi orginaaleilla (-00). Kytkin/vauhtipyörä alkanut oireilemaan....
Edit: Valot (kaikki, mm. mittarivalaistus) vaikuttaisivat välillä "vilkkuvan", latauksen säädin on varmaan erilkseen vaihdettavissa?
-
V70 -00 360000 alkuperäiset.
-
olis varmaan kiinnostavaa tietoa vanhemman kärryn omaavalle
-
Kyseessä on mk2 Volvot, mutta menköön.
Kaupunkipainotteisessa ajossa ollut V70 D5: Startti uusittu 320tkm kohdalla. 326tkm mittarissa nyt.
Koko elämänsä aikana taivaltanut pääosin pitkää siivua, V70 2.5T: Startti alkuperäinen. 337tkm mittarissa nyt.
Molemmissa alkuperäinen laturi.
-
C70 -99 T5 n.365tkm laturin vapaapyörä jumitti. Vaihdoin koko laturin vaikka liukurenkaissa olikin vielä pintaa jäljellä ja laakerit ei rohisseet. V70 -00 410tkm vielä mennään alkuperäisellä laturilla, katsoin kyl, et liukurenkaat alkaa olla ehtoolla. Vaihtolaite vartoo tuon sippaamista.
Sent from my SM-G930F
-
V70 -00 mk1 bensavapari, reilusti yli 300 tkm sekä laturi että startti. Kauanko menneekään vielä. Ei kai startit helpolla säry?
-
En tiä onko kumpaakaa vaihdettu omassa, mut jossei niin molemmilla takana se 403 tkm.
-
Omani ostin 244000 km ajettuna, nyt mittarissa 632000 km eikä kummallekaan ole tehty mitään. Aikaisemmasta kunnossapidosta ei ole tietoa. Auto V70 Tdi 1998 .
-
Laturin liukurenkaista toinen oli kulunut puhki n. 500 000 km kohdalla. Samoilla vaiheilla oli toisinaan starttaamisongelmaa, vikana ei ollut starttimoottori, vaan akkukenkien puristusliitosten löystyminen.
-
uppista
-
uppista vaan.. ei tämä nyt oikein kuulu korjauspuolelle.
Voisiko vaikka poistaa ja heittää johonkin yleiseen keskusteluun tai johonkin... :P
No modethan asiat täällä päättää.
Viitaten alempaan.
-
ennen alkua yhden moderaattorin puolesta saa olla tässä, mutta pois vaan kokonaan jos se on paras ratkaisu