No niin, tänään vähän selvittelin tätä asiaa tarkemmin.
Tässä asia lyhyesti tiivistettynä:
Toista tuntia puhelimessa ja parissa liikkeessä asioidessa tuli ilmi, että se anturi todella on siellä takana tukivarressa, riippumatta siitä onko nivomatit vai ei. Ja valoissa on siis moottori, joka säätää niiden korkeuden kohalleen. Toisen tahon mukaan säätövara ei riitä ilman nivoja, eli jos perä laskee liian alas niin moottori ei pysty täysin korjaamaan valon asentoa. Taas toisen tahon mukaan säätömekanismi on suurella todennäköisyydellä sama ilman nivoja tai niiden kanssa.
Noh, ainakin itselle tärkein tieto on se, että siellä on siis automaattinen korkeudensäätö xenoneille, eikä homma toimi täysini nivojen varassa. (en kylläkään huomannut ylös - alas liikettä käynnistettäessä). Eli katsastuksessa ei pitäisi tulla ongelmia ainkaan tämän suhteen.
Kiitoksia vielä vastauksista!