Autoracing  KL-varaosat

945 Jäykemmäksi

  • 11 Vastauksia
  • 4112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
945 Jäykemmäksi
« : 11.08.2012, 13:44:15 »


 Moi,
 Mun -98 945:ssä on takana kierroksen pätkityt kuormajouset ja Bilstein B8 iskarit.
 Kun kuormaa tulee 100 - 150 kg on perä jo aikas alhaalla.
 Mitä lisäämällä / poistamalla saan sen jäykemmäksi ja pysymään reilummallakin kuormalla ylempänä??

 Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksiasta  ;)

 Antza
 
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 945 Jäykemmäksi
« Vastaus #1 : 11.08.2012, 14:46:33 »
Katkomattomat kuormajouset taakse niin pysyy perä ylhäällä isommallakin kuormalla. Siihen en osaa ottaa kantaa toimivatko B8 Bilsteinit täyspitkien kuormajousien kanssa. Yksi vaihtoehto olisi laittaa ilmaiskarit taakse ja niille kompura konttiin. Painetta kun laittaa tarpeeksi niin varmasti on perä ylhäällä, tosin ajettavuuskin on jotain hirveän ja kamalan välimaastosta.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

EVO8

  • Vieras
Vs: 945 Jäykemmäksi
« Vastaus #2 : 11.08.2012, 14:54:37 »
Ainoa toimiva vaihtoehto kuorman siedon lisäämiseksi taitaa olla ilmajousien asentaminen. Niitä löytyy googlaamalla monenlaisia ja asentaminen on suht simppeliä. Halvin toteutus saattaisi syntyä esim. jonkun kuorma-auton hytin ilmajousista.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 945 Jäykemmäksi
« Vastaus #3 : 11.08.2012, 23:08:03 »
Yksi vaihto ehto on Monroe ride-leveler ilmaiskarit, mulla on semmoset ja toimii eikä ole mun mielestä hullummat ajaa.
Katkomattomat kuormajouset taakse niin pysyy perä ylhäällä isommallakin kuormalla. Siihen en osaa ottaa kantaa toimivatko B8 Bilsteinit täyspitkien kuormajousien kanssa. Yksi vaihtoehto olisi laittaa ilmaiskarit taakse ja niille kompura konttiin. Painetta kun laittaa tarpeeksi niin varmasti on perä ylhäällä, tosin ajettavuuskin on jotain hirveän ja kamalan välimaastosta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 945 Jäykemmäksi
« Vastaus #4 : 12.08.2012, 00:11:38 »
Yksi vaihto ehto on Monroe ride-leveler ilmaiskarit, mulla on semmoset ja toimii eikä ole mun mielestä hullummat ajaa.

Mulla oli muutama vuosi sitten tuossa 740:pissä ilamaiskarit takana ja 144:sessa + 240 oli/on sellaiset ja tuntuu että perä olisi ilmapallon päällä tms. Jotenkin tekeen alustasta suht kiikkerän. Tosin jämäkämmillä etujousilla ja iskareilla saa vähän parannettua tilannetta. Ja tietysti tiukemmilla takajousilla.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945 Jäykemmäksi
« Vastaus #5 : 12.08.2012, 10:11:50 »
Nivot taakse niin loppuu perän laahaaminen.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 945 Jäykemmäksi
« Vastaus #6 : 13.08.2012, 21:27:04 »


 Kiitoksia,

 Täytynee kokeilla noita katkomattomia kuormajousia ainakin silloin, kun tuodaan lastia.
 Vaihdellaan katkottuihin kun ajetaan normaalimmin.

 Antza
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 945 Jäykemmäksi
« Vastaus #7 : 14.08.2012, 08:48:08 »


 Tai sitten;
 
 A. tehdään se jääkiekkotemppu yläpäähän noihin katkottuihin...
 B. pystyyköhän siihen hitsaamaan se katkotun kiekan takaisin eli kestääkö se...

 Antza
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

The moose

  • Vieras
Vs: 945 Jäykemmäksi
« Vastaus #8 : 14.08.2012, 08:53:11 »

 Tai sitten;
 
 A. tehdään se jääkiekkotemppu yläpäähän noihin katkottuihin...
 B. pystyyköhän siihen hitsaamaan se katkotun kiekan takaisin eli kestääkö se...

 Antza

pystyy hitsaamaan muttei niin että se kestäisi.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 Jäykemmäksi
« Vastaus #9 : 20.08.2012, 20:43:43 »
Mitäs katsastusmies sanoo jääkiekkotempusta :)

The moose

  • Vieras
Vs: 945 Jäykemmäksi
« Vastaus #10 : 20.08.2012, 20:49:09 »
mitäs se sanoo ku siellä on alkujaanki jonkunverran kumia ja kovaa muovia jousen ja korin välissä. pinnapultin vaihtaa pitemmäks niin saa jousen kiinni.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 945 Jäykemmäksi
« Vastaus #11 : 21.08.2012, 07:51:48 »
mitäs se sanoo ku siellä on alkujaanki jonkunverran kumia ja kovaa muovia jousen ja korin välissä. pinnapultin vaihtaa pitemmäks niin saa jousen kiinni.

 Se sanoo että läpi meni - siis katsastus  ;)
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

 

RallyBaron  Samppasport