Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: hookkan - 23.03.2012, 15:01:21
-
Olisi tarkoitus ruveta pikkuhiljalleen entisöimään kakkosnelosta,peltityöt takakaariin ja lattiaan olisi ensimmäisenä listalla.
http://s1264.photobucket.com/albums/jj499/KristianMarko/
-
Ei muuta kuin runsaasti kuvia näytille ja laikka laulamaan :)
-
Koppa näyttää kuvassa ainaki aika hyvältä. Onko paljon osapuutteita/virheitä? Hyvä että jotkut museoi, ettei tuu kaikista alkuperäsitä turboista jotain megasquirtmörköjä. :)
-
Puutteita ainakin virgot,jos jollain lojuu ylimääräiset nurkissa saa tarjota! Ehjä kojelauta tai paremminkin päällynen myös hakusessa ,nykyinen halki monesta kohtaa.
Takakaaret ja etu lattiamolemmilta puolilta mätä,ovien alareunat kans aika rumat,peltitöitä riittää.
Tekniikka on hyvässä iskussa,kulkee ja kiihtyy(alkuperäinen cooleri)
-
Komia voimakeula.
-
Maailman hienoin auto. Onneksi omasta tallista löytyy vastaava. :)
-
Elinten luvuttaja turbolle löytyi lähistöltä,240-92 farkku saa toimia lukkoperän ja kojelaudan luovuttajana,harkitsen myös m47 siirtoa 46.sen tilalle.
Peltityöt ja maalauksen annan suosiolla ammattimiehelle keväällä.
-
m47 tarvii olla sitten vaijerilähdöllä. museoinnin kannalta m46 parempi. hienoi pelejä nää :)
-
Onko 46 muka hydraulisyltyllä?
-
Vaijerilähdöllä tarkoitettiin nopeusmittarin vaijerin lähtöä. Moisella varustetut M47:t eivät ole erityisen yleisiä. Jos museokatsastus on mielessä niin M47 ei kyllä käy, tai ei ainakaan pitäisi käydä, sillä sitä ei ole 240 Turboon saanut.
Hienoa että näitäkin aletaan entisöimään.
-
http://www.volvo200.org/modellen/bakken.htm
-
m46 hydraulinen ylivaihde. hyvä loota se on,kestävä. tosin o-renkaat kiukutellu,mutta kyllä täällä juttuu rempasta on ollu.
-
Vaijerilähdöllä tarkoitettiin nopeusmittarin vaijerin lähtöä. Moisella varustetut M47:t eivät ole erityisen yleisiä. Jos museokatsastus on mielessä niin M47 ei kyllä käy, tai ei ainakaan pitäisi käydä, sillä sitä ei ole 240 Turboon saanut.
Eikös 200 sarjalaisessa ole aina vaijerilla mittari?tuo kyseinen m47 on 245 mallista.
Tuota museoon m47 sopivuutta en edes tullu ajatelleeksi,harmi,no ei se siitä kiinni jää :)
-
Ei ole aina vaijerilla. joskus 80-luvun puolessavälissa vaihtu perään nopeusanturi
-
Ei ole vaijerilla kaikki 200-srj:n volvot, vaihtu jossain 80-luvun puolessa välissä sähköseen nopeusmittariin...
-
Se sähköinen nopeusmittari on vuosimalliin 1986 tullut uudistus.
-
No se siitä kuningas ideasta :-\
-
Tosin ei ne vaijerilähdöllä olevat M47:t kovin harvinaisia ole kun minäkin oon moista käpälöiny viikko sitten :P
Mutta M46 kestää paremmin ja nappivitonen on kiva toimiessaan.
-
Elinten luvuttaja turbolle löytyi lähistöltä,240-92 farkku saa toimia lukkoperän ja kojelaudan luovuttajana,harkitsen myös m47 siirtoa 46.sen tilalle.
Peltityöt ja maalauksen annan suosiolla ammattimiehelle keväällä.
Taitaa olla toi 92 kojelauta jo ilman sitä kojelaudan päällä olevaa kaiutinririlää/reikää ja perässä on anturillinen koppa joka ei myöskään kuulu alkuperäiseen turboon. Tuskin huomataan museoleimalla mutta jos museoidaan niin museoidaan sitten kunnolla :pomo:
-
Taitaa olla toi 92 kojelauta jo ilman sitä kojelaudan päällä olevaa kaiutinririlää/reikää ja perässä on anturillinen koppa joka ei myöskään kuulu alkuperäiseen turboon. Tuskin huomataan museoleimalla mutta jos museoidaan niin museoidaan sitten kunnolla :pomo:
Mä voisin tehdä vaihtokauppaa, mulla on ehjä '84 kojelauta kiinni omassani ;D Perän kopan vaihto nyt on helppoa ku lapsen lyöminen.
-
Tosin ei ne vaijerilähdöllä olevat M47:t kovin harvinaisia ole kun minäkin oon moista käpälöiny viikko sitten :P
Mutta M46 kestää paremmin ja nappivitonen on kiva toimiessaan.
Ehdottomasti M46 sinne. Ei semmoisen M46 ylivaihteen korjaaminenkaan mitään rakettitiedettä ole. Työläin homma on pudottaa se ylivaihde paikoiltaan, mutta senkin voi tehdä irrottamatta koko laatikkoa. Siis jos minäkin olen semmoisen osannut korjata. :) Noita ylivaihdeyksiköitäkin taitaa olla aika paljon ehjiäkin porukoilla nurkissa kun noita M46-loodat on tehokkaammissa vähän kulutustavaraa.
-
Ehdottomasti M46 sinne. Ei semmoisen M46 ylivaihteen korjaaminenkaan mitään rakettitiedettä ole. Työläin homma on pudottaa se ylivaihde paikoiltaan, mutta senkin voi tehdä irrottamatta koko laatikkoa. Siis jos minäkin olen semmoisen osannut korjata. :) Noita ylivaihdeyksiköitäkin taitaa olla aika paljon ehjiäkin porukoilla nurkissa kun noita M46-loodat on tehokkaammissa vähän kulutustavaraa.
Siinä on sit kyllä tuurista kiinni kummat o-renkaat sinne menee. Paksumpia ei useimmista puljuista löydy
-
Hyvä, että näitäkin entisöidään edes muutama. ;)
Btw, mul ois ylimääräiset Virgot nurkissa, ja samalla reissulla voit poistaa varalle turbosta irrotetun m46:sen. :D Lahden seudulla jos kiinnostaa ja YV:llä lisää, kun kyselit tossa ekalla sivulla noita vanteita...