Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: hookkan - 23.03.2012, 15:01:21

Otsikko: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: hookkan - 23.03.2012, 15:01:21
Olisi tarkoitus ruveta pikkuhiljalleen entisöimään kakkosnelosta,peltityöt takakaariin ja lattiaan olisi ensimmäisenä listalla.

http://s1264.photobucket.com/albums/jj499/KristianMarko/
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: mista - 23.03.2012, 15:03:01
Ei muuta kuin runsaasti kuvia näytille ja laikka laulamaan  :)
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: Jussi.L - 23.03.2012, 15:23:49
Koppa näyttää kuvassa ainaki aika hyvältä. Onko paljon osapuutteita/virheitä? Hyvä että jotkut museoi, ettei tuu kaikista alkuperäsitä turboista jotain megasquirtmörköjä.  :)
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: hookkan - 23.03.2012, 15:52:14
Puutteita ainakin virgot,jos jollain lojuu ylimääräiset nurkissa saa tarjota! Ehjä kojelauta tai paremminkin päällynen myös hakusessa ,nykyinen halki monesta kohtaa.
Takakaaret ja etu lattiamolemmilta puolilta mätä,ovien alareunat kans aika rumat,peltitöitä riittää.

Tekniikka on hyvässä iskussa,kulkee ja kiihtyy(alkuperäinen cooleri)
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: Volvo Setämies - 23.03.2012, 16:13:34
Komia voimakeula.
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: Helttuska - 24.03.2012, 09:39:37
Maailman hienoin auto. Onneksi omasta tallista löytyy vastaava.  :)
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: hookkan - 25.11.2012, 08:47:22
Elinten luvuttaja turbolle löytyi lähistöltä,240-92 farkku saa toimia lukkoperän ja kojelaudan luovuttajana,harkitsen myös m47 siirtoa 46.sen tilalle.

Peltityöt ja maalauksen annan suosiolla ammattimiehelle keväällä.




Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: tommi m - 25.11.2012, 15:28:04
m47 tarvii olla sitten vaijerilähdöllä. museoinnin kannalta m46 parempi. hienoi pelejä nää  :)
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: hookkan - 25.11.2012, 17:27:57
Onko 46 muka hydraulisyltyllä?
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: Kisko - 25.11.2012, 17:39:57
Vaijerilähdöllä tarkoitettiin nopeusmittarin vaijerin lähtöä. Moisella varustetut M47:t eivät ole erityisen yleisiä. Jos museokatsastus on mielessä niin M47 ei kyllä käy, tai ei ainakaan pitäisi käydä, sillä sitä ei ole 240 Turboon saanut.

Hienoa että näitäkin aletaan entisöimään.
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: 240 - 25.11.2012, 17:54:41
http://www.volvo200.org/modellen/bakken.htm
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: tommi m - 25.11.2012, 18:28:05
m46 hydraulinen ylivaihde. hyvä loota se on,kestävä. tosin o-renkaat kiukutellu,mutta kyllä täällä juttuu rempasta on ollu.
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: hookkan - 25.11.2012, 21:45:42
Vaijerilähdöllä tarkoitettiin nopeusmittarin vaijerin lähtöä. Moisella varustetut M47:t eivät ole erityisen yleisiä. Jos museokatsastus on mielessä niin M47 ei kyllä käy, tai ei ainakaan pitäisi käydä, sillä sitä ei ole 240 Turboon saanut.

Eikös 200 sarjalaisessa ole aina vaijerilla mittari?tuo kyseinen m47 on 245 mallista.

Tuota museoon m47 sopivuutta en edes tullu ajatelleeksi,harmi,no ei se siitä kiinni jää :)
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: Kaziganth - 25.11.2012, 21:51:33
Ei ole aina vaijerilla. joskus 80-luvun puolessavälissa vaihtu perään nopeusanturi
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: Valtra - 25.11.2012, 21:52:43
Ei ole vaijerilla kaikki 200-srj:n volvot, vaihtu jossain 80-luvun puolessa välissä sähköseen nopeusmittariin...
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: Elk - 25.11.2012, 22:00:03
Se sähköinen nopeusmittari on vuosimalliin 1986 tullut uudistus.
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: hookkan - 25.11.2012, 22:09:01
No se siitä kuningas ideasta  :-\
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: Elk - 25.11.2012, 23:13:09
Tosin ei ne vaijerilähdöllä olevat M47:t kovin harvinaisia ole kun minäkin oon moista käpälöiny viikko sitten :P

Mutta M46 kestää paremmin ja nappivitonen on kiva toimiessaan.
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: Jaakko - 25.11.2012, 23:16:46
Elinten luvuttaja turbolle löytyi lähistöltä,240-92 farkku saa toimia lukkoperän ja kojelaudan luovuttajana,harkitsen myös m47 siirtoa 46.sen tilalle.

Peltityöt ja maalauksen annan suosiolla ammattimiehelle keväällä.

Taitaa olla toi 92 kojelauta jo ilman sitä kojelaudan päällä olevaa kaiutinririlää/reikää ja perässä on anturillinen koppa joka ei myöskään kuulu alkuperäiseen turboon. Tuskin huomataan museoleimalla mutta jos museoidaan niin museoidaan sitten kunnolla  :pomo:
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: Elk - 25.11.2012, 23:22:51
Taitaa olla toi 92 kojelauta jo ilman sitä kojelaudan päällä olevaa kaiutinririlää/reikää ja perässä on anturillinen koppa joka ei myöskään kuulu alkuperäiseen turboon. Tuskin huomataan museoleimalla mutta jos museoidaan niin museoidaan sitten kunnolla  :pomo:
Mä voisin tehdä vaihtokauppaa, mulla on ehjä '84 kojelauta kiinni omassani ;D Perän kopan vaihto nyt on helppoa ku lapsen lyöminen.
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: Rudi - 26.11.2012, 13:28:20
Tosin ei ne vaijerilähdöllä olevat M47:t kovin harvinaisia ole kun minäkin oon moista käpälöiny viikko sitten :P

Mutta M46 kestää paremmin ja nappivitonen on kiva toimiessaan.

Ehdottomasti M46 sinne. Ei semmoisen M46 ylivaihteen korjaaminenkaan mitään rakettitiedettä ole. Työläin homma on pudottaa se ylivaihde paikoiltaan, mutta senkin voi tehdä irrottamatta koko laatikkoa. Siis jos minäkin olen semmoisen osannut korjata. :) Noita ylivaihdeyksiköitäkin taitaa olla aika paljon ehjiäkin porukoilla nurkissa kun noita M46-loodat on tehokkaammissa vähän kulutustavaraa.
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: Kaziganth - 26.11.2012, 14:26:00
Ehdottomasti M46 sinne. Ei semmoisen M46 ylivaihteen korjaaminenkaan mitään rakettitiedettä ole. Työläin homma on pudottaa se ylivaihde paikoiltaan, mutta senkin voi tehdä irrottamatta koko laatikkoa. Siis jos minäkin olen semmoisen osannut korjata. :) Noita ylivaihdeyksiköitäkin taitaa olla aika paljon ehjiäkin porukoilla nurkissa kun noita M46-loodat on tehokkaammissa vähän kulutustavaraa.
Siinä on sit kyllä tuurista kiinni kummat o-renkaat sinne menee. Paksumpia ei useimmista puljuista löydy
Otsikko: Vs: 240 Turbo museo kuosiin
Kirjoitti: kauppine - 26.11.2012, 21:07:44
Hyvä, että näitäkin entisöidään edes muutama.  ;)






Btw, mul ois ylimääräiset Virgot nurkissa, ja samalla reissulla voit poistaa varalle turbosta irrotetun m46:sen.  :D   Lahden seudulla jos kiinnostaa ja YV:llä lisää, kun kyselit tossa ekalla sivulla noita vanteita...