Proturbo  Autodiagnoosi

tappikoneen venttiilin-nostimet

  • 8 Vastauksia
  • 3087 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
tappikoneen venttiilin-nostimet
« : 04.05.2013, 10:32:35 »
Löysin B20:stä tollaset venttiilin-nostimet kuun purin. https://www.dropbox.com/s/t7zloc7odrxngr4/20130504_091738.jpg . perusnostimissahan on mielestäni vähemmän reikiä, ku kyseisissä. onko nää nyt jotenkin erikoiset, vai onko vaan malleja sitten noita perusmalleja enempikin?
« Viimeksi muokattu: 04.05.2013, 11:10:51 kirjoittanut wille10 »
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikoneen venttiilin-nostimet
« Vastaus #1 : 04.05.2013, 10:39:22 »
Ei näy kuva.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikoneen venttiilin-nostimet
« Vastaus #2 : 04.05.2013, 11:12:08 »
Ei näy kuva.
aivan.. no nyt näkyy linkistä
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikoneen venttiilin-nostimet
« Vastaus #3 : 04.05.2013, 13:26:07 »
Noi on kevennetyt nostajat. Onko siellä joku virinokka?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikoneen venttiilin-nostimet
« Vastaus #4 : 04.05.2013, 14:04:55 »
Noi on kevennetyt nostajat. Onko siellä joku virinokka?
Näky F nokka olevan
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikoneen venttiilin-nostimet
« Vastaus #5 : 04.05.2013, 18:19:22 »
Mullakin löytyy yhdet tuollaset.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikoneen venttiilin-nostimet
« Vastaus #6 : 05.05.2013, 08:52:23 »
eli jotain hipo racing sälää. kuinkahan iso käytännön hyöty nosta on tiukemman nokan kanssa? tieten se jotain vaikuuttaa jollain teho/kierrosalueella (isoilla sellaisilla), mutta ei taida ihan peruskierroksilla olla vaikutusta. keventäähän se vissiin jousen työvoimaa huikan, ja totta noi sitten venttiilitkin pysyy paremmin mukana. Minkäslaisista tehoista tai kierroksista puhutaan, että jotkut laittaa tuplajousia, ja että niitä oikeasti tarvisi?
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikoneen venttiilin-nostimet
« Vastaus #7 : 05.05.2013, 14:58:22 »
No näähän on "pakolliset" viritetyn moottorin kanssa, mutta. Volvon nostaja ei muutenkaan paina paljoa, verrattuna vaikkapa samankokoisiin jenkkinostajiin, niin hyöty on ainakin mulle kysymysmerkki.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikoneen venttiilin-nostimet
« Vastaus #8 : 05.05.2013, 19:46:38 »
Mitä kevyempi nostaja sen pienempi jousipaine tarvitaan. Toinen syy tuossa rei'ittämisessä on nokan parempi voitelu.Paljon nostavan nokan ja sitä kautta suurempien jousipaineiden/kierroslukujen kanssa on tärkeää saada sinne nokalle mahdollisimman paljon öljyä.Muutenkin on tänä päivänä vaikea saada laadukkaita nostajia kun alkuperäiset aika lailla kiven alla.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

 

RallyBaron  Samppasport