Päälle viisisataa euroa köyhempänä, lopputulos omaan ongelmaan:
Kiukuttelevasta keskusyksiköstä/cemmistä otettiin koko pirun pääasiallinen siru irti mikä sisälsi käynnistyksen-estot ja muut vastaavat datat ja se siirrettiin kolvaamalla toiseen toimivaan cemmiin jossa samat tyyppikoodit ja sarjanumerot ynnä muut. Toisen yksikön lahjoittajana toimi romutettavaksi mennyt S80 samalta valmistus vuodelta. Tämän jälkeen auto ei ole kiukutellut (toistaiseksi) noin kolmeen viikkoon ja sillä on ajeltu Helsinki - Tampere väliä useampaan otteeseen. Jotain vanhoja vikoja tuli välittömästi ilmi, kuten esimerkiksi oikean takaoven lukko lopetti digitaalisen toiminnan ja vaatii manuaalista avaamista kahvasta vetämällä sisäpuolelta ja napin painamista fyysisesti pohjaan ennen oven sulkua jos sen haluaa lukkoon.
Huollossa ottivat jännite mittauksia vanhalla cemmillä ja uudella, ja siellä oli noin voltin heitto jos oikein muistan, ellei sitten enemmän. Kiukutteleva yksikkö mikä heitti jarruvian ja vaihteistovian ilmoituksen info tauluun koelaudassa ja ei sallinut nopeus ja kierrosmittareiden liikuttelun auton ollessa "käynnissä" alle viiden sekunin ajan per käynnistys, antoi huomattavasti alempaa jännite lukemaa kuin tämä romuautosta napattu cemmi missä oli oikeat jännite lukemat. Lukemia en nyt muista ulkoa, mutta sillä oli melko helppo loppupeleissä todeta että se vika oli siinä vanhassa omassa yksikössä jossain.
Säästäkää itseltänne siis vaivaa ja harmaita hiuksia ja lähettäkää vanha CEM ja uusi-vanha CEM vain jonnekkin päin Suomea ohjelmoitavaksi, jos oireet ovat seuraavat:
*Mittaristo nollassa auton ollessa käynnissä
* Auto sammuu välittömästi 1-5 sekunin kuluttua avaimen kääntämisestä
*Koelaudan inforuudussa näkyy viestit "Vaihteistovika, huolla pian" ja "Jarruvika, pysähdy heti" vaikka auto ei liiku
Säästätte useamman saturaisen ellei peräti tonnin ja saatte vielä 12 kuukauden takuun yleensä siihen mukaan.