Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Jopas_Jotakin - 22.11.2021, 15:56:18
-
Tarkoitus on vaihtaa 2.0t koneeseen kanget ja turbo, ehkä vaparin nokat.
Sopiiko tämä suoraan koneen orgis pakosarjaan?
https://www.speedingparts.eu/p/turbo-accessories/turbo/mitsubishi-turbocharger/mitsubishi-td04-19t.html
Tai sopisiko tämä?
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/td04-16t-med-vinklat-avgashus-.html
Nämä kanget on ilmeisen hyvät:
https://www.speedingparts.eu/p/engine-tuning/engine-parts/connecting-rods/volvo-connecting-rods/zrp-i-profile-rods-volvo-s40-4cyl.html
Tavoitteena on tehdä moottori joka vetää 3000-6500rpm hyvin, ja tuottaa jotain 250hp etupyöriltä.
Kestääkö männät? Kestääkö lohko 83mm porauksella?
Koneesta olisi siis tarkoitus tehdä kierrosherkkä ja aika ylävireinen kone, alavääntöä en tarvi enempää kuin mitä 2l moottori vaparin nokilla tuottaa.
Välijäähdyttimen myös uusin, ilmeisesti tämä kl-racingin tuote on aika hyvä.
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-s_v-40.html
Mutta siis turboa tarvin joka sopii joko suoraan tai pienellä välilaipalla vakio pakosarjaan.
14t:llä on ilmeisesti mahdoton saada 250hp:tä etupyöriltä?
Tämä ilmeisesti sopisi suoraan ja olisi twin scroll ja on kinugava joka on kai ihan hyvä merkki.
https://www.ebay.com/itm/153461925703