Kulkukoira  Proturbo

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730293 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1530 : 20.04.2015, 21:26:58 »
Nyt alkaa jo vähän v.........a vaihdettu tulpat,sytkä johdot,jakajan kansi ja pyörijä ja laitettu msd blaster puola
Vielä nyhtää,käynti on kyllä parantunut näillä osilla.
Vaihdan vielä kerran tulpat jos ovat saaneet kipeää,laitetaan densot ngk tilalle kun niitä on kehuttu.

Kuusi vuotta autolla ajanu ja holsullakin varmaan +40tkm ei koskaan tämmösiä ongelmia o_O

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1531 : 20.04.2015, 21:57:19 »
mites suuttimet mulla rötäs ja pätki niin suuttimeen oli irronnut linjasta jotain p*skaa  :idiot2:

laitoin vakio suuttimet kokeeksi paikalleen ja rötääminen loppui...

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1532 : 23.04.2015, 08:28:38 »
Haittaako jos 15c mitsussa on pakopesässä vähän halkeemaa? Ainakin oli hukkaportin "seetin" kohdalla halkeema. Saattaisi saada halvalla ahtimen. Mutta mitä maksaa jos tuollaisen ahtimen huollattaa, ahtimessa on päittäistä ja pitkittäistä välystä.

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1533 : 23.04.2015, 08:46:02 »
Kannattaa kysyä jostain turbo liikkeestä esim. Pro turbolta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1534 : 23.04.2015, 08:49:56 »
Haittaako jos 15c mitsussa on pakopesässä vähän halkeemaa? Ainakin oli hukkaportin "seetin" kohdalla halkeema. Saattaisi saada halvalla ahtimen. Mutta mitä maksaa jos tuollaisen ahtimen huollattaa, ahtimessa on päittäistä ja pitkittäistä välystä.
Töineen ja osineen varmaankin 200-350€ väliin.. Kannattaa miettiä kannattavuutta kun ehjiä käytettyjä ahtimia saa aika halvalla. Mulla ainakin meni 260€ hukkaan kun huollatettu ahdin levis 50km ajon jälkeen eikä liike ottanut mitään vastuuta vaikka takuun lupasi. Ahtimen voi huoltaa itsekin, ei oo mitään rakettitiedettä. Turbiiniakselin ja kompurasiiven käyttää vaan tasapainotuksessa, n.50€ homma. Huoltosettejä saa esim. Ebaysta ja suomestakin ainakin hevosvoima.comilta n.100€ hintaan.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2015, 08:54:12 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1535 : 23.04.2015, 11:59:42 »
Jos mm pakopesä halki ja priiman/kestävän haluaa, niin ei kyllä tuohon hintahaarukkaan satu normaalisti. Esim. FINturbolla huollot taitaa olla ahtimesta riippuen alkaen 350e. Mutta kysymällähän tuosta selviää. Itse viskaisin tuossa vaiheessa jos kunnolla huollatetaan ja pesän tartteis niin Holsetin #8,5 sovitettuna ja isompaa siipeä. Toki vähän riippuu myös tavoitteesta. :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1536 : 26.04.2015, 20:39:58 »
Tuntuu että auto alkoi toimia,vaihdoin vielä kerran tulpat muttei ollu vaikutusta.
Alkoi epäilyttää että siellä bensapuolella olis jotain vialla,pudotin bensanpainetta ihan tuntumalla kun ei ollu mittaria
Nykiminen lakkasi ja vetoa on taas hyvin,ihmeellistä tuossa on se ettei afr pudonnu edelleen 12 tienoilla.
Tuo uusi tehokkaampi pumppu sekoitti jotain  ???

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1537 : 28.04.2015, 16:57:34 »
Koititko nollata bokseja välissä? Jos vanha pumppu ei oikein jaksanut pumpata, ja sopeutumat oli sen mukaan kohdillaan, ja uus pumppu vetikin sit säädöt paksulle?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1538 : 28.04.2015, 17:43:49 »
Koititko nollata bokseja välissä? Jos vanha pumppu ei oikein jaksanut pumpata, ja sopeutumat oli sen mukaan kohdillaan, ja uus pumppu vetikin sit säädöt paksulle?
Juurikin näin oli mulla kun vaihto vakion tilalle AEM pumpun.

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1539 : 28.04.2015, 21:23:15 »
Täytyypä kokeilla tuota boxin nollausta ei tullu mieleen silloin.en ole ajanu autolla pariin päivään.viimeksi toimi kyllä.
Luin myös vikakoodit sytkästä ja ecusta muttei ilmoittanu mitään vikaa.

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1540 : 17.05.2015, 09:57:20 »
Kuinka paljon öljyä ahtoputkissa on vielä normaalia esimerkiks 400tkm ajetulla vehkeellä? Tiedän kyllä että pieni öljyyntyminen on normaalia iästä riippumatta ja kohtuu uusissakin vehkeissä sitä hieman on ja coolereiden puhdistuskin kai joissakin kuuluu huoltoon, mutta vaikka ahdin tuntuu välyksettömältä, alimmaisiin letkunmutkiin ja välijäähyyn oli kertynyt useamman tipan tiputtamalla öljyä kuhunkin, sormenpäällä kokeilemalla kuin öljypurkkiin kastaisi. Öljyä ei sanottavammin muuten syö.  :idiot2:
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1541 : 17.05.2015, 15:50:28 »
Kuinka paljon öljyä ahtoputkissa on vielä normaalia esimerkiks 400tkm ajetulla vehkeellä? Tiedän kyllä että pieni öljyyntyminen on normaalia iästä riippumatta ja kohtuu uusissakin vehkeissä sitä hieman on ja coolereiden puhdistuskin kai joissakin kuuluu huoltoon, mutta vaikka ahdin tuntuu välyksettömältä, alimmaisiin letkunmutkiin ja välijäähyyn oli kertynyt useamman tipan tiputtamalla öljyä kuhunkin, sormenpäällä kokeilemalla kuin öljypurkkiin kastaisi. Öljyä ei sanottavammin muuten syö.  :idiot2:

PS. kone huohottaa turbon imupuolen letkuun.

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1542 : 08.06.2015, 00:06:02 »
Morjesta!

Nyt ois omassa turbo ysissä Vikingin Ecolastu, 3"db siihen katille asti, rajapaine ja paineet 0.95bar (turbosmartin mittarin mukaan). Mikähän ois seuraava askel piristämisessä ilman että tarvis enään paineita nostaa? Auttaisko alucooleri mitään? Mistähköhän johtuu että tuossa herää ahdin jotenkin hitaasti (vakio 13c) kaverilla samanlainen laite ja herää jotenkin nopeammin. Niin ja ahtimen herääminen nopeutui vähän nyt isomman db myötä mutta edelleen jotenkin hidas. Se dumbin ääni ois mahtava mutta kun bypassista kuuluu vaan se lehmän henkäys :D
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1543 : 08.06.2015, 09:05:21 »
Morjesta!

Nyt ois omassa turbo ysissä Vikingin Ecolastu, 3"db siihen katille asti, rajapaine ja paineet 0.95bar (turbosmartin mittarin mukaan). Mikähän ois seuraava askel piristämisessä ilman että tarvis enään paineita nostaa? Auttaisko alucooleri mitään? Mistähköhän johtuu että tuossa herää ahdin jotenkin hitaasti (vakio 13c) kaverilla samanlainen laite ja herää jotenkin nopeammin. Niin ja ahtimen herääminen nopeutui vähän nyt isomman db myötä mutta edelleen jotenkin hidas. Se dumbin ääni ois mahtava mutta kun bypassista kuuluu vaan se lehmän henkäys :D

piristämiseen katti pois sekä 3" putki taakse asti, alucuuleri kiinni...

ja sihinöihin niin vakio putsari mäkeen ja kartio tötterö tilalle niin johan bypass alkaa suhisemaan, dumppi toimii huonosti näissä vehkeissä, toiset saa kyllä kikkailemalla toimimaan...

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1544 : 08.06.2015, 11:18:36 »
Niiii :D Immu painepuolelle ja dumppi immun ja ahtimen väliin ni johan lähtee rokkaamaan. Täytyypä kartio sydeemiä kokeilla. Veikkaan kans jotenkin että puolisen miljoonaa ajettu katti vois olla hiukan tukossa...
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

 

Elekma  Autoracing