Carcom Oy  Ateho

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730319 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1740 : 26.05.2016, 12:09:59 »
Kuvitellaan että tehotavoite on vaikka tuo 350hv. Sitten otetaan huomioon se tosiasia, että kohteena on 70-luvulla suunniteltu 8-venttiilinen alkujaan pitkästi alle 200-hevosvoimainen moottori. Tuleeko yllätyksenä että ihan kaikkia vakio-osia ei voida hyödyntää kokoonpanossa ilman että joku paikka jää pullonkaulaksi?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1741 : 26.05.2016, 21:10:20 »
B230F:n virittelyssä enkka lienee 450 hevosen huitteissa. Iso Holsetti ja tuubisarja, pa:na Re85. Muuten vakioromuilla. Sävarissa on juttua tuosta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1742 : 27.05.2016, 20:41:37 »
ja 19T ja tuo tehotavoite 300-350hv, päästään ikuisuus asiaan eli pakopaineet.... vaatii ulkoisen hukkaportin kaveriksi joka johtaa taas peltisarjan tekoon...
Mihinköhän asti 19T tai 20T ahtimellä päästään karkeasti? Tottakai suuttimet ym. muut kilkkeet muutetaan niinkuin kuulukin. Moottorin ohjausta ei vaihdeta.
V70 D5 -04

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1743 : 27.05.2016, 22:39:09 »
Mihinköhän asti 19T tai 20T ahtimellä päästään karkeasti? Tottakai suuttimet ym. muut kilkkeet muutetaan niinkuin kuulukin. Moottorin ohjausta ei vaihdeta.
300-350hp max

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1744 : 31.05.2016, 21:13:20 »
Joensuussa Vatasen penkissä minun muinaisesta kärristä mitattiin  19t.llä 315hv,toisin moottorinohjaus oli mega.Vakiopakosarjalla ei pitemmälle pääse,vastapaineet infernaaliset  :o

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1745 : 01.06.2016, 07:57:38 »
Joensuussa Vatasen penkissä minun muinaisesta kärristä mitattiin  19t.llä 315hv,toisin moottorinohjaus oli mega.Vakiopakosarjalla ei pitemmälle pääse,vastapaineet infernaaliset  :o

Mittasikko pakopainetta? Ja paljonko oli ahtopaine?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1746 : 01.06.2016, 09:34:25 »
Ahtopaineet oli 1.54bar,enempää ei mitsusta ulos saanut.Hukkaportti oli kiinni. Pakopaineita en mitannut, joten menee mutuiluksi=paljon

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1747 : 02.06.2016, 07:13:52 »
Hop! Tuli tossa kansiremppaa tehdessä mieleen. Availin jakopäätä ja huomasin että ei satu jakomerkit kohdalleen (vx3 nokka). Onko mahdollisesti ajoituksia muutettu kun oli kaiken maailman viivoja piirrelty hihnapyöriin. Onko tämä tarpeellista tuolla vx3 nokalla vai voiko lyödä alkp. merkit kohdalleen ja remmi kiinni? Vähän mentiin ohi aiheen mutta mutta.
V70 D5 -04

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1748 : 02.06.2016, 07:22:20 »
Hop! Tuli tossa kansiremppaa tehdessä mieleen. Availin jakopäätä ja huomasin että ei satu jakomerkit kohdalleen (vx3 nokka). Onko mahdollisesti ajoituksia muutettu kun oli kaiken maailman viivoja piirrelty hihnapyöriin. Onko tämä tarpeellista tuolla vx3 nokalla vai voiko lyödä alkp. merkit kohdalleen ja remmi kiinni? Vähän mentiin ohi aiheen mutta mutta.

Merkit kohdalleen vaan. Joskus on puhuttu vaparin nokan myöhästämisestä turbossa hampaan verran, mutta ideaa en muista/käsitä moottorituntemuksellani.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1749 : 02.06.2016, 09:47:39 »
Voi myös olla, että kampuran siimapyörä on pyörähtänyt vaimennuskumissa, eli ajotus on kohdallaan, mutta kampuran merkki ei
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1750 : 02.06.2016, 11:25:32 »
Voi myös olla, että kampuran siimapyörä on pyörähtänyt vaimennuskumissa, eli ajotus on kohdallaan, mutta kampuran merkki ei

Kuin myös tähän törmänneenä

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1751 : 03.06.2016, 06:44:39 »
Voi myös olla, että kampuran siimapyörä on pyörähtänyt vaimennuskumissa, eli ajotus on kohdallaan, mutta kampuran merkki ei
Jahas  :idiot2: Kuinkas tässä kohtaa toimitaan? Käännetään merkit kohdilleen ja hihna kiinni?
V70 D5 -04

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1752 : 03.06.2016, 07:30:24 »
Jahas  :idiot2: Kuinkas tässä kohtaa toimitaan? Käännetään merkit kohdilleen ja hihna kiinni?
mittaa vaikka tulpanreijästä millon on ykkönen ylhäällä ja tarkista sitten onko hihnapyörän merkit kohdallaan.
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1753 : 03.06.2016, 10:00:04 »
Juu, tulpanreiästä katot ykkösen männä ylös, ja sit onko merkki kohdallaan. Uudella siimapyörällä saat ainoastaan merkin kohdalleen, jos on karannut, se vanha ei pysy paikoillaan
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1754 : 03.06.2016, 19:16:36 »
Juu, tulpanreiästä katot ykkösen männä ylös, ja sit onko merkki kohdallaan. Uudella siimapyörällä saat ainoastaan merkin kohdalleen, jos on karannut, se vanha ei pysy paikoillaan

Miten ihmeessä tuo voi pyörähtää jos kiilatkin ovat tallella? :idiot2:
V70 D5 -04

 

Carcom Oy  Ateho