Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730287 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1800 : 09.08.2016, 17:09:51 »
940 on sellainen eksoottinen liitin lambdalle. Leikkasin sen veke ja laitoin 4-napaisen Supersealin tilalle kun vaihdoin omaan uuden  kapeakaista lambdan. Kolme napaahan on vaan käytössä, mutta noin mä sen laittaisin:
1. +12
2. GND
3. BB
4. NB
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1801 : 12.08.2016, 19:08:08 »
innovate lc-1 on toiminut todistetusti ja mainiosti jo vuosikaudet monessakin eri autossa. Kapeakaista ulostuloa ECU:lle voi säätää mutta vakio asetuksellakin se on toiminut mukisematta.

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Ledinauha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1802 : 20.08.2016, 09:24:01 »
B230FB jälkiahtamassa, Mitsun 16T tulossa turboksi. Vesikierto ois tarkoitus laittaa, miten kannattaa tuo toteuttaa? Entä miten vakio turbossa on toteutettu?

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1803 : 20.08.2016, 11:13:08 »
B230FB jälkiahtamassa, Mitsun 16T tulossa turboksi. Vesikierto ois tarkoitus laittaa, miten kannattaa tuo toteuttaa? Entä miten vakio turbossa on toteutettu?

Hommaat vaan alkuperäsen turbon vesiletkut joissa on ahtimen haara, elikkä se alavesiletku sekä paisarille menevä letku (sekä mahdollisesti ne kovat putket ahtimelle).

Tuossa mallia tuninkiversiot: http://www.do88.se/bilder/artiklar/zoom/do88-kit9_2.jpg

« Viimeksi muokattu: 20.08.2016, 17:21:02 kirjoittanut Turbo 242 »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1804 : 20.08.2016, 14:57:38 »
Ittellä oli PLX:n kapeakaista emulaatio, toimii karkeasti/välttävästi johtuen (aivan liian) hitaasta emulaatiosta, suosittelen tekemään toisen kierteen putkeen. Toimii paremmin omalla kapeakaistalla.

Tai varauksin ihan nopeammalla laajakaista emulaatiolla.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1805 : 20.08.2016, 20:22:53 »
PLX:n emulaatio on hitaampi kuin innovaten laitteissa. esim. PLX M300 laajakaistassa viive on jopa 200ms luokkaa. http://www.innovatemotorsports.com/resources/FM_WB_Shootout.pdf

Edit. Ja toki alkuperäisen kapeakaista-anturin jättäminen Lh:n kaveriksi on kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2016, 20:27:16 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1806 : 20.08.2016, 23:17:14 »
PLX:n emulaatio on hitaampi kuin innovaten laitteissa. esim. PLX M300 laajakaistassa viive on jopa 200ms luokkaa. http://www.innovatemotorsports.com/resources/FM_WB_Shootout.pdf

Edit. Ja toki alkuperäisen kapeakaista-anturin jättäminen Lh:n kaveriksi on kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto.

Joo yritin ettiä noiden (vanhan ja uuden) PLX:ien speksejä emulaatiosta, mutta en löytänyt. Molemmat PLX:t ja lappuset hävinneet edellisten autojen mukaan.  :(

Mutta pointtina oli että PLX:n kanssa kapeakaista kannattaa jättää.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1807 : 26.08.2016, 09:18:50 »
Onko kukaan asentanut jspecillä myytävää mallikohtasta cooleria ilmastoinnilliseen ysiin? Sopiikohan yhtä helposti kun kl racingin?

 http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/torque-racing-intercooler-volvo-740-ac-940.html

E: kl racingin cooleri näyttää kyllä vähän paremmalta. Onkohan jspeciltä minkälaiset postikulut?
« Viimeksi muokattu: 26.08.2016, 09:20:57 kirjoittanut niinvarmaanjoo »

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1808 : 27.08.2016, 16:02:59 »
Osta ihan aito 3" immu, sillä ne ei paljoa maksa ja toimivat paremmin kuin 016 romuilla tehty epäkeskoviritys. Eli venturiputki on sivussa keskilinjalta, jolloin sen mittaus on kiinni sen asennosta.
Tosin jos säädät settisi itse ja pidät IMMun aina samassa asennossa, se voi toimiakkin ihan siedettävästi.

Muista myös asentaa ne IMMun päädyssä olevat verkot paikalleen tai hommaa hunajakennoa niiden tilalle. Koska niiden tarkoitus on stabiloida virtausta ja parantaa mittaustarkkuutta.

Omassani on Do88 imu-putki turbolle, kuten kaikissa säätämissäni LH koneissa ja oikea 3" IMMu.
http://www.do88.fi/fi/artiklar/volvo-740-940-turbo-90-98-3-imuletku.html

Putsari koteloon on laitettu ihan silikoni supiste klemmareilla, jolla orkkis putsarikotelon putki avataan 3" IMMuun sopivaksi.


Niin ja nuo kiina fefe 012 immut voi heivaa mäkeen..., ei toimi ollenkaan tuolla lh 2.4 ohjauksella eli orkkis 012 pitää olla

Poissa Kerre555

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1809 : 08.09.2016, 15:16:59 »
Onko kellään kokemusta semmosesta että auto sammuu kun päästää kaasun kokonaan. tuli heitettyy vähän liian iso ahdin paikalleen.
Nomi vakio turbolle tarkotettu toni bensa ja sytkä lastu paikoillaan. Mikä neuoksi? hukka portti kello paskana?
850 2.5 20v  (-1995)
945 2.3FT (-1997)

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1810 : 08.09.2016, 16:25:52 »
Onko sulla siinä dumppia kiinni?

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1811 : 09.09.2016, 18:17:30 »
Mulla oli bypassin letku rikki, jos vedosta päästi kaasun pois niin humppas 500-1000rpm väliä muutaman kertaa. Jospa olisi samantyyppisestä asiasta kyse.

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1812 : 28.09.2016, 16:45:36 »
Täällä samaa ongelmaa eli mamban 20t ahdin, 613cc suuttimet  tonin lastut , niin  ajan vaikka 2 vaihteella  2500rpm kierroksilla ja painan kytkimen pohjaan niin auto sammuu.. auto sammuu jos vaikka kiihdytän ja painan kytkimen pohjaan, sitten kun sammuu niin lähtee hyvin käyntiin uudestaan... ja liikkelle lähdössä röpeltää, kuulostaa siltä kun sais liikaa bensaa mut laajakaista näyttäis taas että ei sais ollenkaan bensaa.... bensaa vie aika reippaasti

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1813 : 28.09.2016, 19:56:37 »
kuulostaa siltä kun sais liikaa bensaa mut laajakaista näyttäis taas että ei sais ollenkaan bensaa.... bensaa vie aika reippaasti

Jos palamatonta seosta päätyy pakoputkeen asti niin seosmittari näyttääkin laihaa. Kuulostaa nuo suuttimet aika rajuilta, onko lastu tehty niille?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1814 : 29.09.2016, 06:23:12 »
Joo on lastu tehty niille, mutta joku sanoi että ev14 suuttimet  ei pelais näissä... ja en tiiä selittääkö asiaa mutta mulla ei oo vielä sitä 3 tuuman immua kiinni kun ei niitä saa mistään:D

 

Ateho  Elekma