Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730314 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8919
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1845 : 14.12.2016, 04:29:16 »
Haarautuu siinä kohden kun suuttimien johtonippu erkanee muusta johtosarjasta imusarjan alla.

Asia selvä.  :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1846 : 15.12.2016, 20:58:31 »
Milläs tuota kl racingin rosterista downpipeä voi hitsailla? Pitäisi saada yksi lambda anturin paikka lisää..  :facepalm:

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1847 : 15.12.2016, 21:42:17 »
Millä vaan ::) rosteripuikolla, migillä, tigillä.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1848 : 15.12.2016, 23:04:03 »
Jos haluaa parasta niin ei mustaa rautaa, eikä rosteria vaan tulenkestävää teräsputkea turbopakosarjan tavaroihin. Tulenkestävä teräs EN 1.4828 laatuluokituksella on erinomaista.
Toiseksi paras teräs on laatuluokitukseltaan Aisi 441 eli EN 1.4509. Sitä saa Marteliukselta 90:nen, 130:nen -ja 180:nen asteen käyrinä ihan ok hintaan ja hyvällä palvelulla ja tietysti myös suorana putkena ja vaikka ihan metri tavarana.
Isot toimijat vaan haluavat yleensä myydä suoran putken kuuden metrin salkona minimissään. Toki neuvottelukysymys esim. Cronimolta.
Kolmanneksi parhaan saa HST teräksellä eli haponkestävällä.
Tigillähän nämä luonnollisesti hitsataan ja hitsauskoneessa lukee luonnollisesti Kemppi, Esab, Miller tai Wallius.
Parhaat tulenkestävät teräkset saa Cronimo Oy:ltä Nurmijärveltä.
http://cronimo.fi/
Ja saa varmasti muutkin esimerkkeinä mainitut teräslaadut.
Helpoin ja parhain ratkaisu.
Yhteys Petri Lindstedt.
Puh:09-27642125
Pyörä on jo keksittty.
Pakosarjan laipat kunnollisesta teräslevystä min. 14 mm.
Helppoa kaikille.
Onnistuu Sarlin Race Teamissa.
Downpipenä menee tulenkestävänä teräsputkena 0.8 mm:n seinämäinen mutta varmuudeen vuoksi voi ottaa 1.0 mm:llä seinämällä olevan.
Teräslevystähän se rullataan.
Kevyttä ja kestävää.
Sarlin Race Team pystyy sitä toimittamaan.
Vaimentajat Apple Racingilta tai Marteliukselta.
On se nykyään helppoa harrastaa kaikkien oikeilla osilla ja oikeilla neuvoilla.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2016, 17:51:18 kirjoittanut Eikka »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1849 : 16.12.2016, 08:38:00 »
Milläs tuota kl racingin rosterista downpipeä voi hitsailla? Pitäisi saada yksi lambda anturin paikka lisää..  :facepalm:

Onko sulla mahdollisesti dp pelkästään rst? Jos laitat lambdan vasta dp:n jälkeen?  :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1850 : 16.12.2016, 23:29:18 »
Jos nyt hiukan valaistais tyhmää että miksi tuo tulenkestävä olis parempaa kuin rosteri? Molemmilla aika suuri lämpölaajeneminen, hitsaamisessa omat erikoisuutensa. Toi vaatis jonkun maalin/pinnotteen ruostetta vastaan. Rosterilla vielä oma äänimaailmansa ja siitä saa aika kaunistakin.
Ja varmasti kalliimpaakin...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1851 : 16.12.2016, 23:47:23 »
Rosteri on lämmössä laajenevempaa kuin HST tai tulenkestävä teräs. Kyllä rosteristakin voi tehdä sarjan. On kokemusta siitäkin. Kerran se repesi hukkaportin lähdöstä mutta uudestaan hitsattuna kesti kyllä ihan hyvin. Jokainen toki tekee itse valintansa materiaaleista turbopakosarjaan.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2016, 09:06:23 kirjoittanut Eikka »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8919
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1852 : 21.12.2016, 08:13:21 »
Milläs tuota kl racingin rosterista downpipeä voi hitsailla? Pitäisi saada yksi lambda anturin paikka lisää..  :facepalm:

TIG:illä hitsattuna lambadan mutteri (ainakin matala hydrauliliittimen mutteri) vetelee sen verran, että ilman kierretappia ei anturia siihen saa kierrettyä. Kierre lambda-anturissa on M18.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1853 : 21.12.2016, 09:33:17 »
TIG:illä hitsattuna lambadan mutteri (ainakin matala hydrauliliittimen mutteri) vetelee sen verran, että ilman kierretappia ei anturia siihen saa kierrettyä. Kierre lambda-anturissa on M18.

Oliko nousu 1,5mm? Pilipalitemasta saa "ruostumattomia" lambda muttereita, hintaa on tosin enemmän kun kilopulteilla  :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8919
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1854 : 21.12.2016, 11:36:55 »
Oliko nousu 1,5mm? Pilipalitemasta saa "ruostumattomia" lambda muttereita, hintaa on tosin enemmän kun kilopulteilla  :D

Näyttää googlettamalla olevan. Muistin, että olis ollu normaalinousun mukainen,  mutta onkin tuo hieman hienompi 1,5mm.

Ei ole vielä yhtään mutteria tarttenut ostaa, niin tuo hinta tuntuu melko kovalta. :o Hyvin on nuo keltapassivoidut mutterit pärjänny rosteriputkessa. :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1855 : 21.12.2016, 11:41:53 »
Jos parasta mutteria ja pulttia haluaa niin tuonne. Niin toki jos asuu lähellä näitä kulmia.
http://www.liukkosenpultti.fi/
http://www.liukkosenpultti.fi/index.php?sivu=10

« Viimeksi muokattu: 21.12.2016, 12:16:36 kirjoittanut Eikka »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1856 : 21.12.2016, 16:32:14 »
Jos parasta mutteria ja pulttia haluaa niin tuonne. Niin toki jos asuu lähellä näitä kulmia.
http://www.liukkosenpultti.fi/
http://www.liukkosenpultti.fi/index.php?sivu=10


No mistäs kullasta ne mutterit ja pultit on vuoltu jos vain tuolta saa parasta?
No kun halvalla sai.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1857 : 21.12.2016, 20:13:51 »
No mistäs kullasta ne mutterit ja pultit on vuoltu jos vain tuolta saa parasta?

Ei kai ne ihan kultaa ole kuitenkaan mutta liike on hyvä.

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1858 : 22.12.2016, 01:36:07 »
Voiko tavalisella rengaspainemittarilla mitata bensakiskon venttiilistä paineet?  :idiot2:

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1859 : 22.12.2016, 03:21:27 »
Toki, jos vaan liitin mallia tiivis.  Kierrettävä liitin saattas olla mallia hyvä

 

Kulkukoira  Proturbo