Minkälainen holset hx50 tai 52 on käytökseltään b230 koneessa ja minkä kokoinen pakopesän olis hyvä?
Muuten oli suunnitelmissa h-profiilit, takomännät, portattu 530 kansi ja ehkä isommat venttiilit(saa suositella tekijää), joku nokka mutta mikä? Jaettu pakosarja ulkosella hukkaportilla, plenium imusarja, do88 välijäähy, suuttimista ja moottorin ohjauksesta ei vielä tietoa.
Riittääkö yksi aito 044 boschi vakio paikalla ja vakio siirto pumpulla?
Pakoputken koko? 3" vai isompi?
Tulossa teräsvauhtipyörä, sre 765 ja sinteri, voimansiirto muuten kunnossa.
Isolle turbolle jos haluaa hyvän pohjan täytyy ihan aluksi ymmärtää että noin iso turbo ei lähde tuottamaan painetta kovin alhaalta, joten jos haluaa moottorin jossa on tarvittaessa tehoa kunnolla pitkällä tehoalueella täytyy tehoaluetta jatkaa ylöspäin, koska alaspäinkään sitä ei saa!
Ja kunnolla kiertävä kone haluaa kaverikseen kunnolla virtaavat imu ja pakosarjat ja eritoten hyvän kannen, venttiilit min. 46-38mm. Joku 280 asteinen millistä milliin ja 12-13mm nostava nokka tarvitaan myös.
Kerta moottori herää jossain 4500-> rpm kohdilla täytyy jatkaa vetoaluetta johonkin 7500rpm asti, jotta vetoaluetta jäisi sen 3000rpm verran, mikä on aika lailla minimi, muutoin vaihdetta vaihtaessa tippuu aina pois vetoalueelta.
Sulla olikin tuossa takomännät ja h-profiilit, mitkä molemmat auttaa tekemään koneesta helpommin kiertävän, keventämällä moottorin liikkuvia osia, vakio männät ja kanget on aika painavat vakiona, joten painoa saa helposti pois. Esim. h-profiilit kymppisarjalaiseen painoivat 250grammaa vähemmän mitä m-kanget.
Samoin sulla oli tuossa kunnon plenum imusarja.
SUosittelen itse kyllä isompia venttiileitä, ne perus 46-38mm venttiilit on kuitenkin halpa upgrade ja vaikuttaa paljon.
Sulle kuitenkin olisi tulossa joku 750-800hp moottori, joten kannen ja imu ja pakosarjojen virtaukset vaikuttaa todella paljon.
Minäpä laitan sulle yhden hyvän tekijän, joka tekee sulle nokan samalla, yksityisviestillä tietty.