KL-varaosat  Race.fi

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730275 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa baatu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #45 : 13.01.2012, 18:19:16 »
Kyllähän nuo jousetkin sitä teettää ja baatu ei ole kertonut onko manuaali vai tomaatti...
Jos manuaali ja m90 lootalla, kaksoismassa jurisee ainakin jos ahdot yli 0.8 bar.

Manuaali kyseessä.Eiköhän se ole tuo kaksoismassapyörä sitten.Täytyy varoa ettei riko.
Tuolle ei taida mitään olla tehtävissä?
« Viimeksi muokattu: 14.01.2012, 23:08:40 kirjoittanut baatu »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8918
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #46 : 24.01.2012, 11:10:17 »
Tuossa allekirjoituksen 945 dieselissä on ollut parissakin katsastuksessa bleederi kiinni, eikä katsuria ole se kiinnostanut vaikka se on ollut ihan näkyvillä.

Viime konttori käynnilläkin oli jarruputkesta itse tehty bleedventtiili hukkaportin letkussa, eikä taaskaan katsuri sanonut mitään...

Nykyaikana on turhan hyvä tietojärjestelmä katsastuskonttoreilla joten itse en ota sitä riskiä että otteeseen tulee merkintää mistään ylimääräisestä...  ::)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #47 : 14.02.2012, 16:50:41 »
Ahtopaineen säädöstä tuli mieleen.. Mun 945 ollut aikaisemmin ahtopaineensäädin. Nyt letkussa on enään T-haara. Onko siitä jotain haittaa/hyötyä? Kello on ilmeisesti vaihdettu, koska painetta on ihan kivasti  :)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #48 : 14.02.2012, 17:12:09 »
Ahtopaineen säädöstä tuli mieleen.. Mun 945 ollut aikaisemmin ahtopaineensäädin. Nyt letkussa on enään T-haara. Onko siitä jotain haittaa/hyötyä? Kello on ilmeisesti vaihdettu, koska painetta on ihan kivasti  :)

Jos se T-haara on jätetty siihen tulppaamatta, niin se toimii bleederinä ja nostaa ahtoja, kun osa hukkaportin kellolle menevästä ilmasta pääsee pihalle.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #49 : 14.02.2012, 17:34:16 »
Tosta bleedistä tuli mieleen että mun deekussa on vedetty viel oikeen kirkkaan sininen letku, ja sen näkee sokeampiki että tulee hukkaportin kellolla ja just käytin konttorillakin...  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #50 : 14.02.2012, 17:35:42 »
Tosta bleedistä tuli mieleen että mun deekussa on vedetty viel oikeen kirkkaan sininen letku, ja sen näkee sokeampiki että tulee hukkaportin kellolla ja just käytin konttorillakin...  :)

Joo mut sitä kompensoi enemmän kun hyvin just se deeku.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #51 : 14.02.2012, 18:13:14 »
Jos se T-haara on jätetty siihen tulppaamatta, niin se toimii bleederinä ja nostaa ahtoja, kun osa hukkaportin kellolle menevästä ilmasta pääsee pihalle.

Ei ole tulpattu.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #52 : 14.02.2012, 19:44:34 »
Ei ole tulpattu.

Jep, sitten se on bleederi :) Eli kello on tod näk alkuperänen, ahto on nostettu tuolla T-haaralla.


Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #53 : 14.02.2012, 19:45:14 »
Jep, sitten se on bleederi :) Eli kello on tod näk alkuperänen, ahto on nostettu tuolla T-haaralla.

ok..
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #54 : 14.02.2012, 20:00:57 »
Joo mut sitä kompensoi enemmän kun hyvin just se deeku.

Oli deeku tai ei, saman verranhan siitäkin voimaa saa kuin FT koneesta bleederillä ;)
Voihan se mennä leimasta läpi vaikka HX50 holsetilla tai 454 isolohkolla, mutta laiton se on joka tapauksessa jos on bleediventtiili tms jälkiasennus ahtopaineen säädin tai isompipaineinen hukkaportin kello.
Siis jos auto on vähäpäästöinen. Ei-vähäpäästöiseen tietysti saa laittaa, mutta se vaatii penkityksen ja muutoskatsastuksen.

Pilkun viilaamista, tiedän, mutta mainitsin vain ettei asiaan vihkiytymätön saa sellaista käsitystä että se olisi laillista.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #55 : 16.02.2012, 01:14:01 »
Kyselläämpä tässä varsin kun mulla tuossa b230ft 940:ssä ilmeni tällainen "ominaisuus", että ahdot tahtoo karkailla. Aiemmin oli joku hydrauliikka hana tai joku mistä sai ahtoja säädettyä ja toimi ja säädin paineet tasan kiloon näin talviliukkaille. Nyt kumminki paineet nousee niin korkealle kuin tuo vakio mandariinimitsu jaksaa. Otin sen hanan pois ja laitoin uuden letkun hportin kellolle, mutta ei auttanut. Kokeilin myös letkulla imeskellä ja puhallella hukkaportinkelloon, mutta ei kyllä ilma läpi huilannu joten kalvokin taitaa olla ehjä :P Myös tanko liikkuu ainaki jonki verran joten hukkaportti ainakin jonkin verran aukeaa. Ei tahdo oikeen hyvää otetta saada tangosta kun yläkautta ronkkii. Tuossa kellossahan se vika on oltava tai sitten hukkaportti jumii, ettei aukea kokonaan? Onko kellekkään sattunut, että portti jumisi?
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #56 : 16.02.2012, 09:54:45 »
Kyselläämpä tässä varsin kun mulla tuossa b230ft 940:ssä ilmeni tällainen "ominaisuus", että ahdot tahtoo karkailla. Aiemmin oli joku hydrauliikka hana tai joku mistä sai ahtoja säädettyä ja toimi ja säädin paineet tasan kiloon näin talviliukkaille. Nyt kumminki paineet nousee niin korkealle kuin tuo vakio mandariinimitsu jaksaa. Otin sen hanan pois ja laitoin uuden letkun hportin kellolle, mutta ei auttanut. Kokeilin myös letkulla imeskellä ja puhallella hukkaportinkelloon, mutta ei kyllä ilma läpi huilannu joten kalvokin taitaa olla ehjä :P Myös tanko liikkuu ainaki jonki verran joten hukkaportti ainakin jonkin verran aukeaa. Ei tahdo oikeen hyvää otetta saada tangosta kun yläkautta ronkkii. Tuossa kellossahan se vika on oltava tai sitten hukkaportti jumii, ettei aukea kokonaan? Onko kellekkään sattunut, että portti jumisi?

Eihän se letkun lähtö ole tukossa? Ja kello on kunnolla kiinni?
Jos ne on kunnossa niin eipä siinä oikeen muuta vikaa keksi kun että hukkaportti jumittaa.
Paineilmallahan sen saisi testattua. Esim T-haara johon ahtomittari kiinni ja sitten varovasti pillillä painetta mittaria seuraten ja seuraa tangon liikkumista.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #57 : 24.03.2012, 19:30:49 »
Mulle kävi joskus niin päin ettei portti mennyt kiinni,akseli oli pois paikaltaan ja hukkis horotti auki.

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #58 : 14.06.2012, 12:12:01 »
Laitetaas vähän uutta ihmettelyä tähän topikkiin,nimittäin katsastuskäynnistä,kun melkein suurimmalla osalla tuntuu olevan Volvoissaan kiinni lastua ym. viriosaa.Jos ja kun kerran vähäpäästöistä turbokonetta ei saisi muutella..niin mitä katsurit sanoo näistä nyrkinkokoisista ahtomittareista,varsinkin jos ne näyttää sitä 1,0-1,2 bar lukemaa kun katsuri ajaa autoa konttorin pihalla,tai sitten konehuoneen bleedit ym. lisäjouset hukkaportin tangossa.Vaikka kaiken näkyvissä olevan virityksestä kielivän rekvisiitan riisuisi pois,niin eikö katsuria ihmetytä ajaa esim. reilusti yli 200 hevosvoimaista 400nm vääntävää vanhempaa ruotsalaista perheautoa?Pakkohan sen on jotain huomata kun autoja työkseen kokeilee.Vai onko kaikilla jo oma henk.koht. tuttu katsastaja joka vain katsoo läpi sormien..vai pitääkö auto vain palauttaa "normaaliksi" katsastuksen ajaksi? Olisi tarkoitus alkaa laittaa autoon jotain näistä varusteista niin siksi kyselen.
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #59 : 14.06.2012, 13:25:48 »
Ei se insinööri sitä ala polkeen siinä niin paljoa että se huomaisi teho eroa saatika paljonko on paineita. Bleedi/välijäähdytin/turbo muunnokset on vähän sillain että jos se alkaa niistä rutiseen niin ei voi mitään, mutta harvemmin niistä sanomista tulee. Sellaset kannattaa riisua pois mitkä saa helposti, esim. se bleedi. Ahtopainemittarihan on täysin laillinen ja lastuahan nyt ei huomaa muutakuin päästöissä jos on huono lastu.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

 

Elekma  Autoracing