Mitäs pitäisi tehdä kun haluaisin turbon heräävän jo melkein tyhjäkäynniltä... Ongelma on lähinnä se,että ajan kesän harrasteajot 302 kuutiotuuman veekasilla(luonnollisesti automaatti),ja muita ajoja myös paljon turbodieselillä,jossa manuaaliaski.Näissä kulkineissa kaikki vääntö on tarjolla heti,kun kaasuun koskee ja silloin tapahtuu.Tuo B230FT plus AW-71L on paikaltaan äkkilähtöä yrittäessä vaisu.Boksissa on Tonin bensalastu ja ahdot on lisäjousella 0,8bar,ilmansuodatinkotelossa on lisäreiät.
No,esim. tiukassa risteyslähdössä,suoraan eteenpäin,pedaali pohjaan ja BÖÖÖÖÖ,lähtee kuin amiscorolla..mahtavasti kumisee ilmanputsari...eikä sudi,mutta sitten vasta mennään eikä meinata,kun kierroksia on siinä 3000 ja ahdot ylhäällä..Mutkalähdössä sutii aika helposti,varsinkin jos on vähänkin kostea asvaltti.Maantievauhdissa toimii mahtavasti ja ohituksiin mennään heittämällä.
Ahdin on todennäköisesti alkuperäinen 13C ja kuntoa en ole tarkistanut muuten kuin toteamalla akselin välyksen,joka oli todella pieni.Pakopesä voi tietysti olla halki.Sitä ei vissiin ulkoapäin huomaa,vai? Vara-ahdin on kyllä hyllyssä,pitänee testata sillä.
Auttaisiko rajapaineventtiili? Saako sillä ahdot nousemaan nopeammin vai mihin sen toiminta nyt perustui?