Samppasport  Futurez

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mopo56

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • DisplayedMake
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #180 : 29.11.2012, 21:17:12 »
noh mikäs olisi hyvä ahdin vakio sarjalle, niin ettei tarvisi tehdä mitään muutoksia ja saisi sen 250-300 heppaa koneesta?
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-
Käytössä: 945 GLT 2.3l turbo 1995 B230FK, Projekti: Volvo 245 GL  2.0l 1984

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #181 : 29.11.2012, 21:27:53 »
Tinakone Ärrä mallien turbot, esim Mitsu TD04-19T on yleinen ja suht edullinen, löytyy paljon käytettynä ja sopii tuohon teho haarukkaan
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa mopo56

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • DisplayedMake
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #182 : 06.12.2012, 21:34:04 »
Onko iso riski ottaa 300hp isommalla ahtimella, 330000km ajetusta koneesta? Uutta alakerran osaa on tulossa ens kesänä ja muuta pientä 8)

Volvo 945 2.3l turbo (B230FK)
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-
Käytössä: 945 GLT 2.3l turbo 1995 B230FK, Projekti: Volvo 245 GL  2.0l 1984

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #183 : 06.12.2012, 21:39:12 »
Onko iso riski ottaa 300hp isommalla ahtimella, 330000km ajetusta koneesta? Uutta alakerran osaa on tulossa ens kesänä ja muuta pientä 8)

Volvo 945 2.3l turbo (B230FK)
No virittämisessä on aina riskinsä jos se tehdään oikomalla, mutta kyllä 300 heposta uskaltaa ottaa jos vaan löytyy paksummat kanget alakerrasta. Jos kajahtaa niin kajahtaa, aina näissä riskinsä on, mutta maltti on myös valttia, kunnon palikoita odotellessa talvi ajan pärjää varmaan 250 hepallakin.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #184 : 06.12.2012, 22:27:03 »
Tinakone Ärrä mallien turbot, esim Mitsu TD04-19T on yleinen ja suht edullinen, löytyy paljon käytettynä ja sopii tuohon teho haarukkaan

Kyllä sanoisin, että 19T mitsu on ylihinnoiteltu... Johtuen suuresta kysynnästä ja pienestä tarjonnasta.

Loppujenlopuksi se 19T ei riitä paljoa yli 300hv vinokoneessa, joten mielummin sioittaisin rahani johonkin muuhun.
Pl. jos autoa ei ole tarkoitus muuttaa ennen katsastusta, niin silloin voisin harkita ko. ahdinta koska on hyvin alkuperäisen näköinen kuin 13c
« Viimeksi muokattu: 06.12.2012, 22:33:00 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #185 : 06.12.2012, 22:54:29 »
No Garretin GT28RS taitaa olla isoimpia missä on hukkaportti ittessään, täten suht bolt on, joten suositellaan sitä sitten!
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #186 : 07.12.2012, 11:16:23 »
No Garretin GT28RS taitaa olla isoimpia missä on hukkaportti ittessään, täten suht bolt on, joten suositellaan sitä sitten!

Mitä tarkoitit kyseisellä kommentilla? Meinaat kyllähän noita "hieman" isompiakin ahtimia on sisäisellä portilla..
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #187 : 07.12.2012, 16:13:13 »
Mitä tarkoitit kyseisellä kommentilla? Meinaat kyllähän noita "hieman" isompiakin ahtimia on sisäisellä portilla..
mää en sano enää mitää...  :-[ :D
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa mopo56

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • DisplayedMake
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #188 : 09.12.2012, 13:23:22 »
Kertokaapa mulle viisaampana mistä saisi halvalla ja hyvät 500-750cc suuttimet B230FK koneelle? Toinen kysymyt on että kannattaa tuolla Tampereellä, Dyno centerissä käydä tekemässä tuo tehonmittaus. Olen kuullut että on hyvä paikka ja säätää sulle auton oikeisii asetuksiin vielä

Tossa paikan sivut
http://www.dcfinland.fi/
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-
Käytössä: 945 GLT 2.3l turbo 1995 B230FK, Projekti: Volvo 245 GL  2.0l 1984

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #189 : 09.12.2012, 14:48:00 »
Mulla olis siemensin 630cc suuttimet ylimääräsenä, yhdessä koekäytössä ollut kiinni, muuten käyttämättömät
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #190 : 09.12.2012, 15:54:49 »
Kertokaapa mulle viisaampana mistä saisi halvalla ja hyvät 500-750cc suuttimet B230FK koneelle? Toinen kysymyt on että kannattaa tuolla Tampereellä, Dyno centerissä käydä tekemässä tuo tehonmittaus. Olen kuullut että on hyvä paikka ja säätää sulle auton oikeisii asetuksiin vielä
Miten ne sen säätää jos meet sinne vaikka ton fk:n kanssa jossa on lastu, isommat suuttimet ja ehkä käsitelty imm?
Ei mitenkään tai sitten alko maksamaan...
No, rahalla saa ja hevosella pääsee. :D

Poissa mopo56

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • DisplayedMake
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #191 : 09.12.2012, 23:35:15 »
Miten ne sen säätää jos meet sinne vaikka ton fk:n kanssa jossa on lastu, isommat suuttimet ja ehkä käsitelty imm?
Ei mitenkään tai sitten alko maksamaan...
No, rahalla saa ja hevosella pääsee. :D

Eih eih kysyin vaan sitä kato jos tulevaisuudessa tulee sitte mentyä. Ens kesänä alkaa koneeseen tulla muitakin viripalikoita, ku noi suuttimet  :pomo:
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-
Käytössä: 945 GLT 2.3l turbo 1995 B230FK, Projekti: Volvo 245 GL  2.0l 1984

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #192 : 11.12.2012, 19:17:30 »
itselläni on 13C:n kuorissa 19T  :pomo:

Miten on pakopaineet pysynneet kurissa kun 13c hukkis on pienempi kuin orkkis 19T?
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #193 : 11.12.2012, 20:56:43 »
Kertokaapa mulle viisaampana mistä saisi halvalla ja hyvät 500-750cc suuttimet B230FK koneelle? Toinen kysymyt on että kannattaa tuolla Tampereellä, Dyno centerissä käydä tekemässä tuo tehonmittaus. Olen kuullut että on hyvä paikka ja säätää sulle auton oikeisii asetuksiin vielä

Tossa paikan sivut
http://www.dcfinland.fi/
Mulla olis siemensin 630cc suuttimet ylimääräsenä, yhdessä koekäytössä ollut kiinni, muuten käyttämättömät
Nii, haluatko tehdä suutin kauppaa, pistä yv:tä, jos kiinnostaa
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #194 : 13.12.2012, 12:00:44 »
Miten on pakopaineet pysynneet kurissa kun 13c hukkis on pienempi kuin orkkis 19T?

Ulkoisella 46mm hukkiksella  ::) ja tuosta 13C ahtimesta ei ole hyödynnetty kuin kompressori kotelo joka sorvattu isommaksi bypass ja hukkiksenkello, 19T keskiö ja #7 pakopesä.

 

Futurez  Kulkukoira