RallyBaron  Samppasport

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mopo56

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • DisplayedMake
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #270 : 24.02.2013, 08:24:41 »
Miten paljon vaikuttaa jos 530 kantta on laskettu 0,5mm ja siinä on 3-kulmaseetit? Se tulee b230fk turbo koneeseen.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-
Käytössä: 945 GLT 2.3l turbo 1995 B230FK, Projekti: Volvo 245 GL  2.0l 1984

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #271 : 24.02.2013, 09:07:45 »
Miten paljon vaikuttaa jos 530 kantta on laskettu 0,5mm ja siinä on 3-kulmaseetit? Se tulee b230fk turbo koneeseen.

Vaikuttaa mihin? Tehoon?

Jos niin mistäs sitä tietää:D Riippuu ihan kaikesta muusta!

Poissa mopo56

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • DisplayedMake
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #272 : 24.02.2013, 10:00:14 »
Vaikuttaa mihin? Tehoon?

Jos niin mistäs sitä tietää:D Riippuu ihan kaikesta muusta!


Tehoon, vääntöön no nyt kesällä on tulossa hx35w Ahdin, jotku 500cc suuttimet, v-nokka, ja lastu
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-
Käytössä: 945 GLT 2.3l turbo 1995 B230FK, Projekti: Volvo 245 GL  2.0l 1984

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #273 : 24.02.2013, 11:06:16 »
Voihan se muutaman hevosen parempaan suuntaan mennä :idiot2:

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #274 : 01.03.2013, 13:39:16 »
sen verran tekee kans että puristukset nousee ja ei kestä paineita yhtä hyvin.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #275 : 01.03.2013, 19:35:35 »
sen verran tekee kans että puristukset nousee ja ei kestä paineita yhtä hyvin.
Joo, toi 530 kannen laskeminen on aika taidetta... Ehkä sitten kun on säädettävä moottorinohjaus ja iso turbo. En siinä kyllä paljoa hyötyä näe.

Niinkuis sanottu, riippuu niin kaikesta muusta. ;)

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #276 : 22.03.2013, 08:33:56 »
tuli laitettua tialin kopiodumppi b230ft koneeseen. Muuten toimii hyvin mutta tyhjäkäynti jää noin 1400rpm paikkeille kun dumppi pyrkii avautuun tyhjäkäynnillä. Millähän ton ominaisuuden sais pois?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #277 : 22.03.2013, 08:41:52 »
tuli laitettua tialin kopiodumppi b230ft koneeseen. Muuten toimii hyvin mutta tyhjäkäynti jää noin 1400rpm paikkeille kun dumppi pyrkii avautuun tyhjäkäynnillä. Millähän ton ominaisuuden sais pois?
jäykempi jousi sisään.  johtuukohan muuten dumpista, minne ja miten tuo on asennettu  :o

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #278 : 22.03.2013, 08:46:01 »
Itsellä oli kopiodumpilla semmonen, että uuden karheana ei meinannut tarpeeksi herkästi toimia ja turbo sakkasi, mutta ajoi vähän aikaa ja voiteli o-renkaan niin johan alko toimimaan. Kiinakopiot kannattaa purkaa osiin, koska yleensä koneistusjälki on karkeaa ja löytyy metallisilppua.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #279 : 22.03.2013, 14:28:32 »
Itsellä oli kopiodumpilla semmonen, että uuden karheana ei meinannut tarpeeksi herkästi toimia ja turbo sakkasi, mutta ajoi vähän aikaa ja voiteli o-renkaan niin johan alko toimimaan. Kiinakopiot kannattaa purkaa osiin, koska yleensä koneistusjälki on karkeaa ja löytyy metallisilppua.

Ääni tälle. Sama ongelma kiinahukkisten kanssa. Itselläni kiinalainen hukkaportti ei auennut puoliakaan siitä mitä piti, joten vaati vähän sorvailua. Ekan talven jälkeen sitten olikin jumissa ja paineet karkasi ja alakerta levisi. Dumpin jumittaessa tosin ei seuraukset ole ihan näin dramaattisia, mutta kannattaa silti tarkistaa että toimii ylipäätään.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #280 : 22.03.2013, 18:32:27 »
Dumppi kyllä toimii ihan hyvin ja asennettu niinkuin pitää siihen ahtoputkeen joka on ennen kaasuläppää. Alipaine letku menee imusarjan nippaan. Sama vaiva on myös by pass venttiililillä.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #281 : 22.03.2013, 19:16:23 »
Mites teillä on dumpit toiminu LHoon kanssa, kun sehän käytännössä päästää jo mitatut ilmat harakoille?
V70 D5
850 T5
145 T5

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #282 : 22.03.2013, 20:17:47 »
Mites teillä on dumpit toiminu LHoon kanssa, kun sehän käytännössä päästää jo mitatut ilmat harakoille?
No eihän ne niitä helpoimpia ole lh:n kanssa... Kaasuläpän perussäätöä kun vähän avaa isommalle ja säätää läppäkytkimen niin voi saada jotenkin pelaamaan.
Rikkaallehan se kyllä menee aina vaihtaessa. Olen noita pariin kokeillut ja enemmän oli harmia kuin mitään muuta. :)
Vaparisuotimella saa kanssa sitä äänimaailmaa isommaksi, en kyllä sitäkään ite laittais kuumalankamittarin kanssa.

Poissa mopo56

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • DisplayedMake
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #283 : 22.03.2013, 21:27:03 »
Ostin pari päivää sitten motonetistä 100€ maksavan kiinadumpin ja asensin sen oikein ahtoputkeen, mutta nytten kun yritän säätää sitä löysälle/kireelle niin löysällä se päästää milteen tyhjäkäynnillä ahtoja pois eli tyhjäkäynti on ja sammuu aina kun pistää kytkimen pohjaan ajossa :idiot2: ei siinä mitään mutta kireellä se kans laskee tyhjäkäyntiä alas mutta mitään ei kumminkaa kuulu eikä päästä pois. Tyhjäkäynti on kokoajan alle 1000rpm kaikilla dumpin säädöilla, eikä vuoda mistään. Kaasuläppää on koitettu säätää oikeeseen, mutta aina sammutuksen jälkeen, ku käynnistää niin kierrokset nousee yli 2000rpm  :idiot2:
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-
Käytössä: 945 GLT 2.3l turbo 1995 B230FK, Projekti: Volvo 245 GL  2.0l 1984

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #284 : 22.03.2013, 21:41:29 »
Rikkaallehan se kyllä menee aina vaihtaessa.

Mikä ei välttämättä ole yhtään huono asia.  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Elekma  Autoracing