Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730292 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #375 : 05.05.2013, 08:27:22 »
Miksi laitoit vakio-vehkeillä 75mm putkiston?

Ei vitsi, pääsenkö pätemään? Eikös kolme tuumaa ole 76,2 mm, vai mistä kohdasta se mitataan?

Ei vaineskaan.. Itse valitsi omaan laatikkoon 3" putkiston, koska aavistin homman lähtevän jossain vaiheessa käsistä, vaikka suht vakio kamat tuolloin olikin.  :-*


( Ja alunperin vakiona piti pitää )   :facepalm:

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #376 : 05.05.2013, 08:43:41 »
Miksi laitoit vakio-vehkeillä 75mm putkiston?


Koska se lisää tehoa jonkun verran. Olen kokeillut, 5km/h lisää loppuja omalla testiradalla.
Sitä en tiiä että vaikuttiko katin poistuminen vai itse putkisto sen, mutta eroa on.
Auto oli siis: 945 -95 B230FK+AW71L, Tonin lastut,1.1bar, BSR-optiflow, 3" alusta loppuun.

Viikon ajon jälkeen mukavuus vei voiton ja vakioputki takas  :2funny:

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #377 : 05.05.2013, 09:07:10 »
Mikä on tämä tarkoittamasi "turbo"-nokka?  KG2T? Vaiko se T ?

Joko KG tai sitten ipd:n turbo nokka. Ei sentään toi volvon romu T. :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #378 : 05.05.2013, 09:22:32 »
T nenä ei ole mikan mielestä mikään romu ole.

No tukkoonhan se menee, kun aletaan tehoja ottamaan. (+300hv)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #379 : 05.05.2013, 14:39:16 »
T nenä ei ole mikan mielestä mikään romu ole.

No tukkoonhan se menee, kun aletaan tehoja ottamaan. (+300hv)

Eli tässä tapauksessa se on vissiin "romu" Tarkotus +300hp :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #380 : 06.05.2013, 23:54:34 »
Autona 940 ja mottina B230FT, lastulla, putkistolla yms.. Taas meni yksi vakiokytkin (typeryyttä, vakio?), kun on kumman hidas toi kytkin irrottamaan, kun esimerkiksi paikallaan jauhaa ykkösellä ja vetäsee kakkosen sisään, niin ei kerkeä irrottamaan niin nopeasti, vaan jää luistamaan heti.. Jos esim. kakkosella pyörittää ensin ja laittaa sitte jarrulla kiinni, niin jaksaa mainiosti, ei siis siitä kiinni..

Noh. ei ole opiskelijabudjetilla taas vetästä tollasta 350e SRE:hen, joten eikös dieselin kytkinlevy ole vahvempi tossa vakioasetelmassa, kun vakio turbon levy?? Mutta eikös diiselissä ole 20 boorinen, kun taas tarttis se 22 olla?
Ja eihän asetelmaa tartte vaihtaa tietenkään jos levy luistaa?
Ja laatikkona siis aina yhtä huono M46..

Paremmin tietävä voisi auttaa?  :)
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa kepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #381 : 07.05.2013, 14:07:42 »
Osaako joku jeesaa? Auto ei lähe lämpimänä käyntii avaimesta. Pyörittää normaalisti. Mäkilähdöllä lähtee käyntiin.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #382 : 07.05.2013, 14:55:07 »
Autona 940 ja mottina B230FT, lastulla, putkistolla yms.. Taas meni yksi vakiokytkin (typeryyttä, vakio?)

Rahan hukkaanheittoa nuo vakiokytkimet. Kerralla hyvä paketti, tulee varmasti pidemmän päälle halvemmaksi.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #383 : 07.05.2013, 16:46:45 »
Siks kysynki, että kannattaako diiselin levy laittaa? Vai siis kumpi sieltä pitää sillon vaihtaa, levy vai asetelma jos siis luistaa, kaikenjärjen mukaan levy?
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #384 : 07.05.2013, 17:24:41 »
Siks kysynki, että kannattaako diiselin levy laittaa? Vai siis kumpi sieltä pitää sillon vaihtaa, levy vai asetelma jos siis luistaa, kaikenjärjen mukaan levy?

Asetelma. Sen painokykyhän siihen luistoon vaikuttaapi. Tietty sintteri pitää enemmän ku massa, mutta massa on massa. Iha sama onko dieselin levy vai bensaturbon. Miks dieselin levy edes kestäis enemmän, eikö bensaturbossa ole vakiona enemmän nm?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa vesbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • Lintta
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #385 : 08.05.2013, 22:49:30 »
Miksi laitoit vakio-vehkeillä 75mm putkiston?

Koska vanha putki oli vähän laho ja päätin laittaa putkiston kerralla kuntoon. Holsettia ja muita hiluja odotellessa :) Ja toistaseksi pelaa myös hyvin vakio kamoilla kun suuttimet vaihtoi.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #386 : 09.05.2013, 10:26:35 »
Sitten se luistanut vauhtipyörä pitää koneistaa. Ja paineasetelmankin voisi shimmata.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #387 : 09.05.2013, 23:55:22 »
Eli siis tarttis vauhtis koneistaa kans vaiko,kö? Kaks kytkintä jo nyt luisunu liiasta ahtopaineesta siis väännöstä, eli kannattais vauhtis nyt koneistaa vai?
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #388 : 10.05.2013, 08:08:14 »
minkälaisissa tehoissa liikutaan lastu putkisto yms virityksillä? ahtopaineet?

sintterillä luvataan sen 25-30% lisää pitoa... ja eikös noiden sintterien hinta ole noin 120e - 150e...

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #389 : 10.05.2013, 11:31:14 »
Tollasta laitettu, paineet kilossa.
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo