RallyBaron  Samppasport

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #600 : 04.11.2013, 00:17:51 »
On ne pojat vaan nuitakin tehnyt.  :buck2:

Kaikkee ne pojat keksii. Onko jotain tuloksia?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #601 : 06.11.2013, 11:04:09 »
no puhutaan vertauksin, jos tie tontille on ahdas, tontti liian pieni, eikä torpan neliöt riitä, niin auttaako mitään jos rakentaa sellaisen Bonanza-tyylisen pihaportin?
Ehkä parempi vertaus olisi että rakentaa bonanza tyylisen kiertotien naapurin tontille missä taas on tilaa, eli ylimääräinen pakopaine ulkoilmaan. Kyllä se tehoa antaa enemmän kun pakopaineet ei ahdista, mutta kompressorin tuotto loppuu kuitenkin hyvin nopeesti pikkumitsussa.

Td04 sarjan turbiinit ovat kuitenkin aika alimitoitettua niin suuremman kompuran kanssa esim 19 t voisi olla aika kovaakin rokkaava paketti.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2013, 11:07:57 kirjoittanut Sköge »
760 '90 b230ft+m46

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #602 : 06.11.2013, 14:31:48 »
Ehkä parempi vertaus olisi että rakentaa bonanza tyylisen kiertotien naapurin tontille missä taas on tilaa, eli ylimääräinen pakopaine ulkoilmaan. Kyllä se tehoa antaa enemmän kun pakopaineet ei ahdista, mutta kompressorin tuotto loppuu kuitenkin hyvin nopeesti pikkumitsussa.

Td04 sarjan turbiinit ovat kuitenkin aika alimitoitettua niin suuremman kompuran kanssa esim 19 t voisi olla aika kovaakin rokkaava paketti.


Tätä tässä vähän ajoinki takaa
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #603 : 06.11.2013, 18:16:48 »
Jos olisin moottori-insinööri niin voisin jopa huvikseni laskea ko. idean.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #604 : 06.11.2013, 18:40:53 »
Jos laittaa 13c Mitsuun 19t siiven, niin kyllä siitä tulee aikamoinen pakopainegeneraattori 6:n pakopesällä. Aikamoista tekehengitystä, jos virittää pikumitsuun erillistä porttia.

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #605 : 06.11.2013, 20:32:59 »
Aivan turhaa pelleilyä. Pieneen turbiiniin pieni portti ja pieni kompura. Isoon turbiiniin iso portti ja iso kompura.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #606 : 06.11.2013, 20:44:07 »
Äläs nyt. Eihän mitään kehitystä tapahdu jos ei uutta kokeilla. *jaxuhali*
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #607 : 06.11.2013, 20:52:14 »
Laittakaa Evo9 tai Evo10 Mitsun ahtimia. Riittää hönkä aika paljon pidemmälle. Tietysti pakopesän laippa eri kuin vanhoissa ainakin Evo10 ahtimessa. Mutta lähtee sitten tosi herkästi mukaan.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #608 : 06.11.2013, 20:53:00 »
Äläs nyt. Eihän mitään kehitystä tapahdu jos ei uutta kokeilla. *jaxuhali*
On se oikeesti noinkin. Jos aina kuunnellaan vaan mitä muut sanoo, niin et koskaan kehity eikä kukaan kehittäs mitään uutta. Työpaikallakin käy säännöllisesti yks jamppa, joka tekee just semmosia viritelmiä mitä muut on naureskelleet, että ei tuu toimimaan. Sälli vaan vastaa "en usko itekään, mutta kokeillaan silti" :D Ja kuitenkin kaveri on ihan nero kokeiluineen. Ei nyt välttämättä ollu tuon mitsuvirittelyn puolustuspuheenvuoro tämä nyt, mutta juu nou..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #609 : 06.11.2013, 21:22:33 »
Toki on asioita, mittä on hyvä kun on ollut niitä miinaan astuvia. Mutta paska on paskaa. Ei siinä kannata pyöriä. Mielummin kerralla kunnoll.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #610 : 06.11.2013, 21:24:59 »
Toki on asioita, mittä on hyvä kun on ollut niitä miinaan astuvia. Mutta paska on paskaa. Ei siinä kannata pyöriä. Mielummin kerralla kunnoll.
well said :P
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #611 : 06.11.2013, 21:47:12 »
Miten vanhan volvon virittäminen sopii ajattelutapaan kerralla kuntoon? ;)

Mutta kokeiluna tuottaisi varmasti mielenkiintoisia tuloksia, kun ohjaisi vielä hukkaportilta kaasut erillistä putkea pitkin ulos, jolloin ei vaikuttaisi niin suuresti paine-eroon turbiinin eri puolilla.

Ei tällä idealla varmaan mitään suurta käyttöhyötyä ole mutta kokeiluna vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta.
760 '90 b230ft+m46

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #612 : 06.11.2013, 22:03:26 »
Eihän tuo pienen turbo kompensoiminen isolla portilla ole uusi juttu. Jos joku haluaa sitä kokeilla, niin kokeilee. Tuskin edes pettyy, kun ei se huonommaksi mene.

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #613 : 07.11.2013, 10:06:39 »
Jos halutaan ahtaa isompia ilmamääriä tarvitaan myös enemmän tehoa turbiinilta. Hukkaportitettu pakokaasu on hukattua energiaa. Pieni ahdin ei pysty tuottamaan suurta ilmamäärää, vaikka siellä olisi kuinka iso portti, niin kello pitää sitä kiinni kun mennään kompressorikartalla oikealta ohi.

Liian isolla portilla voi kyllä saada moottorin toimimaan yhtä hyvin, mutta ei ollenkaan paremmin kuin sopivalla.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #614 : 07.11.2013, 10:51:43 »
Kaikkee ne pojat keksii. Onko jotain tuloksia?

Ei ole perästä kuulunut, eli mitä voimme päätellä tästä.. Ei niin menestyksekäs.
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Futurez  Kulkukoira