Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #615 : 07.11.2013, 11:20:52 »
Ei ole perästä kuulunut, eli mitä voimme päätellä tästä.. Ei niin menestyksekäs.
Tai sitten ko häiskä ei ehdi tänne kirjottaan ku on niin hauskaa autonsa kanssa sen patentin ansiosta  :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #616 : 07.11.2013, 12:12:26 »
Onko kukaan muuten kokeillut 19T kompuran 940n vakio 13C:ssä? Tommonen muunnossarja kun ei maksa ebay:ssä enää juuri mitään. Tottakai tasapainoitettava. Jaksaisi ahtaa vähän paremmin meinaan mutta mitä tekisi pakopaineelle? Kyseinen moottori vakio FK jossa bensansaanti paranneltu ja sytkä lastutettu. Mikä olisi tähän koneeseen sitten sopiva nokka?
142

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #617 : 08.11.2013, 06:08:20 »
Onko kukaan muuten kokeillut 19T kompuran 940n vakio 13C:ssä? Tommonen muunnossarja kun ei maksa ebay:ssä enää juuri mitään. Tottakai tasapainoitettava. Jaksaisi ahtaa vähän paremmin meinaan mutta mitä tekisi pakopaineelle? Kyseinen moottori vakio FK jossa bensansaanti paranneltu ja sytkä lastutettu. Mikä olisi tähän koneeseen sitten sopiva nokka?

H tai K vois olla "ärhäkkä"   ::)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

855_T5R

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #618 : 08.11.2013, 07:18:32 »
Eikös ne ollu H ,K ja D ne kireimmät  ;D

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #619 : 08.11.2013, 14:24:14 »

Itselläni on myös tuollainen kaksinippainen hukkaportin kello ja soveltuva paineensäädin. Tosin ei vielä asennettuna.
Siinä on säätö-väli 0,5-2,2baaria.  :hello:

Mistäs tämmöisen kellon+säätimen löytää? Kuulostais aika hyvältä!
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #620 : 15.11.2013, 19:32:20 »
Mikäs mahtaisi olla järki ahdistin, jos tavoitteena olisi käyttis ja tehot 300hp paremmalle puolelle. Miettinyt kiinalaisia ahtimia, eli jotai 3/4 tai hx35 kopioita. Tällä hetkellä paikallaan T03 garretti halkosarjalla, mutta tekisi mieli jotain, jolla saisi hieman enemmän voimaa. 3/4 saa todella halvalla, mutta onko niistä mihinkään, tosi vähän niitä näkee volvoissa, noita HX ahtimia taas on joka toisella, tosin aitoja.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #621 : 15.11.2013, 21:37:03 »
3/4 garretti on aivan liian pieni(pakopuoli) 300hp tehoihin. joku hx35 olis taas aika passeli.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #622 : 15.11.2013, 21:44:47 »
Itseä kiinnostaisi kovasti nuo holsetin tuoreemmat HY-sarjalaiset: http://www.fin-turbo.fi/index.php?tid=17 Vaikka HX-holsetti tuntuukin olevan käsite ja se ainoa oikea ahdin joka paikkaan niin kannattaa muistaa että loppujen lopuksi se on pohjimmiltaan tarkoitettu isoihin dieselmoottoreihin ja on jo oikeasti aika jeesuksen vanhaa tekniikkaa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #623 : 15.11.2013, 22:06:44 »
HX-tekniikka ja Vinokone ovat molemmat 1900-luvulta
Sopivat siis oikein hyvin yhteen

Molemmat kestäviä oikein käytettynä ja väärin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa J.Rahkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #624 : 15.11.2013, 22:12:40 »
Kun 19T ei enää riitä niiin Mitsulta löytyy asiallisia ahdistimia reilusti yli 300hv:n 8v vinokoneeseenkin.

Toimivaksi todettu putiikki jossa kohtuullinen repertuaari myös muita ahdistimia: http://shopping.kinugawaturbo.com/

 
V40 D2 -17
Scania R -14

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #625 : 16.11.2013, 01:04:34 »
3/4 garretti on aivan liian pieni(pakopuoli) 300hp tehoihin. joku hx35 olis taas aika passeli.
Voisiko olla todella näin? Kuitenkin nettiä selaillessa saanut käsityksen, että yli 300hp, toki noitakin on erilaisia. Kiinalaisten myynti-ilmoissa ilmoitetut maks tehot ovat yleensä 350-450 välillä, tosin se nyt ei ole kummoisempi todiste. Tässä on joidenkin ruotsalaisten keskustelua asiasta: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=12&t=53881
Ja turbobricksissä sivutaan aihetta: http://www.forums.turbobricks.com/showthread.php?t=273332

http://www.ebay.com/itm/T3-T4-Hybrid-Turbo-Charger-50-A-R-T04E-T3-T4-STAGE-3-RSX-K20-RB25-Miata-HP-450-/320957025728

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #626 : 16.11.2013, 12:45:47 »
No ok kyllä vaikka 15g mitsulla saadaan reilusti yli 300hp lappu aikaan mutta se onkin sitten eri asia kuinkakauan kone/ahdin pysyy kasassa. Ahdin on totaalisen ulkona kartalta ja pakopaine 10bar  :buck2:

Mutta tosiaan en itse alkaisi yli 300hp konetta kasaamaan millään pikkumitsulla tai garretilla.

Kyllä noilla kiina-ahtimilla voidaankin saada sellaiset tehot mihin se valmistajan mukaan riittää mutta ei vinokoneesta.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2013, 12:52:50 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #627 : 16.11.2013, 12:47:37 »
Kun 19T ei enää riitä niiin Mitsulta löytyy asiallisia ahdistimia reilusti yli 300hv:n 8v vinokoneeseenkin.

Toimivaksi todettu putiikki jossa kohtuullinen repertuaari myös muita ahdistimia: http://shopping.kinugawaturbo.com/

TD05-16g 8pesällä ja t3 laipalla kuittaa täältä.  :hello:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #628 : 16.11.2013, 13:48:54 »
Kaverin tinakoneessa testattiin HY35 ja HX35 Holsua peräjälkeen. HY35sella tuli 1.6bar 360hv ja HX35sella 400hv 1.6bar. Identtinen syttyminen mutta HX meni vaan pitemmälle. ;)

HY35 tosi pieni pesä ja alkaa ahdistamaan...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #629 : 16.11.2013, 16:44:14 »
Minäkun luulin, että minun garret gt40 12" pakopesä on pieni :o +400hp koneeseen ainakin itse laittaisin minimissään sen 14" pesän. Ei ole varmaankaan mahdotonta tehoa saada yli 400hp noinkin pienellä pesällä, mutta onko se pakopaineiden nosto nyt niin järkevää. Rasittuu paikat ja samalla kokoonpanolla isommalla pesällä saataisiin enemmän.

 

Futurez  Kulkukoira